Gå til innhold

Birkenstock- store eller små?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg endelig ett etterlengtet par med birkenstock igår- Arizona str.38.

Vippet mellom to 39 eller 38. Etter å ha gått litt på de lurer jeg på om jeg burde valgt 39. Vider de seg ut på noen måte? Hvor mye plass har dere foran tærne? Mine går helt ut.

Anonymous poster hash: 56290...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo skinn så det former seg å vider seg litt ut ja. Men sålen blir jo ikke noe lengre men så lenge tårna ikke går over kanten burde det vel gå greit. 

 



Anonymous poster hash: 6ada0...aae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis 38, men jeg kjøpte Birkenstock Arizona i 39. 38 passet akkurat, men med 39 fikk jeg littegrann ekstra plass og det var mye mer behagelig. Kjøpte dem i fjor sommer og har ikke merket at de har videt seg ut noe særlig.

Endret av frøkenfranzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at hvis de er åpne skal du gå ned et nr, Er det lukket skal du ha vanlig str. Gjelder for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en sånn sak der tærne skal være, så man må ha dem helt fram? Mine er i 37 og passer fint. Bruker normalt sett 38. Må ha på ytterste hakket på de skinngreiene :)

Anonymous poster hash: 8585d...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

TS er sikkert long gone, men på Birkenstock SKAL man ha litt god plass foran. Noe av poenget med fotsålen er at foten skal kunne slappe helt av og at tærne ikke skal komme borti kantene.



Anonymous poster hash: 5f1a4...bb8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foten skal ligge nede i fotsengen, altså ikkke i forhøyningene bsk eller foran. Vær obs på at skoene finnes i to ulike bredder.

De vier seg ikke ut, verken i bredden eller i lengden. De blir litt rundere i den flate sålen ved bruk. Ellers homder de seg helt utmerket i en årrekke. Jeg har hatt Birkenstøck i flere tiår, når et parer utslitt kjøpes nye par....men bare til bruk innendørs her i huset.

Anonymous poster hash: 4f611...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelkjerring sko



Anonymous poster hash: 8ae2c...c71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...