Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Hei

Da var visst jeg førstemann, så jeg drister meg til å starte skravletråden :)

Jeg er 26 år, bor og jobber på østlandet, har mann og en sønn på to år og tre mnd fra før.

Testet positivt i dag med fire tester, så får vel stole på det. Graviditeten var ikke helt planlagt, men vi kjente jo risikoen ;)

Barnet er uansett kjempevelkomment, og guttungen blir sikkert en knall storebror selv om han sier han heller vil ha en heisekran.

Håper vi blir flere etterhvert!

Foreløpig er vi:

Dorey - 26 år - B2 - Termin 28.04.15 :babygutt:

Androide - B1 - Termin 29.04.15 :babysmokk:

Porcelain - 28 år- B1 - Termin 30.04.15 :babygutt:

Bygdis - 29 år - B1 - Termin 03.05.15 :babyjente:

Nayah - 25 år - B1 - Termin 02.05.15

Millemor84 - B1 - Termin 06.05.15

cebk - 29 år - B1 - Termin 06.05.15

LilleHi - B1 - Termin 15.05.15

saya - B2 - Termin 20.05.15

Jaga - 37 år - B2 - Termin 23.05.15

Hvitløk - B1 - Termin 24.05.15 :babygutt:

graving - B1 Termin 23.05.15 :babysmokk:

Nori - 29 år - B1 - Termin 19.05.15 :babysmokk:

Lissa- 17 år - B1- Termin 28.05.15 :babyjente:

Tura - 33 år - B1 - Termin 05.06.15 :babyjente:

LillePonni - 25 år - B1 - Termin 06.06.15

Ahava - B2 - Termin 03.06.15 :babygutt:

Nautika - 27 år - B1 - Termin 12.06.15 :babyjente:

Trampe - 31 år - B2 - Termin 18.06.15 :babyjente:

Shadenfreude - 31 år - B2 - Termin 22.06.15

Fionel - 25 år - B1 - Termin: 21.06.15 :babygutt:

Dyregod - 29 år - B2 - Termin 21.06.15 :babyjente:

Endret av Dorey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg får vel melde meg inn her.

Veldig uventa, og selv om det sto klart og tydelig gravid på testen tirsdag morgen har det ikke gått opp for meg .

Jeg er 28,samboer, begge har minst 5 år utdannelse og fast jobb. Allikevel kan jeg ikke skjønne at vi skal fikse en baby.. 😝

Jeg vet ikke hva vanlig kutyme er i slike tråder, men jeg spør alikevel. Når bestiller man legetime? Hva skjer på første time? Hva med jordmor? Når er ultralyd?

Ps: Har flere venninner som har barn , gleder meg til uke 12 slik at jeg kan snakke med de om alt!

Pps: jeg vet når unnfangelsen skjedde, og de var ikke 14 dager etter mens. (noe av grunnen til at dette kom som et sjokk), har det noe å si for termindato?

Utifra mens sier en app 06.05 på meg og

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg får vel melde meg inn her.

Veldig uventa, og selv om det sto klart og tydelig gravid på testen tirsdag morgen har det ikke gått opp for meg .

Jeg er 28,samboer, begge har minst 5 år utdannelse og fast jobb. Allikevel kan jeg ikke skjønne at vi skal fikse en baby.. 😝

Jeg vet ikke hva vanlig kutyme er i slike tråder, men jeg spør alikevel. Når bestiller man legetime? Hva skjer på første time? Hva med jordmor? Når er ultralyd?

Ps: Har flere venninner som har barn , gleder meg til uke 12 slik at jeg kan snakke med de om alt!

Pps: jeg vet når unnfangelsen skjedde, og de var ikke 14 dager etter mens. (noe av grunnen til at dette kom som et sjokk), har det noe å si for termindato?

Utifra mens sier en app 06.05 på meg og

Hei jeg er inne å snoker fra mars. Jeg hadde første legetime i forgårs. Vanlig er mellom 6 og 12 uker. Jeg leverte urinprøve, han målte blodtrykk, kjente etter vann i bena, kalde på magen min og tilslutt tok jeg blodprøve.

Anbefaler deg å laste ned babyverden appen på mobilen.

Søker du på terminkalkulator på Google så kan du noen ganger plotte inn dato for unnfangelse. Håper det var til hjelp :)

Glemte UL spørsmålet ditt , mellom uke 16 og 19. Legen henviser deg videre første legetimen

Endret av primadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom Primadonna meg i forkjøpet ;)

Min forrige fastlege tok ikke imot første time før i uke 12 mener jeg å huske. Det varierer sikkert litt. Du får bare ta en telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da var vi 3 med samme termin inntil videre. Jeg har også 06.05 :)

29 år, samboer, planlagt første barn. Hadde en tidlig sa i juni, så klarer ikke helt tro på at det skal vare denne gangen. Krysser fingrene og håper på det beste. Hjelper ikke på at jeg har lite symptomer. Paranoiiiiid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig da, cebk! Velkommen i klubben. Gøy at alle har samme termin :) Jeg skal ha planlagt KS (forrige fødsel endte i haste-KS) og de tar vel gjerne det en uke før termin, men spennende å se.

Jeg har verdens vondeste pupper, er ufattelig trøtt, griner for alt og har begynt å bli kvalm. Ganske likt som sist egentlig. Kvalmen blir nok værre, sist kasta jeg opp hver dag fra uke 6-14. Menmen, det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her :-) Jeg har en foreløpig termin 12 mai og det er vårt første barn. Har absolutt ingen symptomer, så det hele føles veldig uvirkelig ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det kommer flere her!

Jeg har vært helt vanvittig kvalm de siste to dagene. Jeg er bibliotekar og jobber mye med publikum og det er ganske vanskelig om dagen. Spiser epler og drikker ingefærte, det hjelper i allefall litt. Så får jeg kaste opp mellom slagene.

Har dere noen følelse på kjønn? Jeg tror gutt på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også inn her :vinke: Har ikke vært hos lege og fått fastsatt termin "på ordentlig", og diverse kalkulatorer på nett har sagt alt fra 27.04-02.05 med den siste på 30.04.15 som et foreløpig gjennomsnitt så er vel akkurat på grensa mellom april og mai-baby. Men man føder vel heller snarere etter en før som førstegangsfødende, så satser på at dette er den riktige gruppa :tommel:

Ellers er jeg veldig førstegangsgravid på alle måter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på følelsen at det er en gutt :-)

Har dere noen gode bøker å anbefale ifm graviditet? Aller helst ei som er tilgjengelig på kindle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye :)

Jeg liker veldig godt bøkene til Nylander. "På vei" er svangerskapsboken, og den er veldig fin. Jeg liker de som er skrevet på norsk (ikke oversatte) da de tar for seg norske forhold, men det er jo individuelt.

Nå må jeg klage litt. Herrejesuskristus jegorkerikkemerkvalme :spy: Er på jobb i dag, og orker ikke mat, eller folk eller lukt eller kaffe eller noe. Jeg kjøpte chillinøtter i morges for det var det eneste jeg orket tanken på, men nå spyr jeg av det også.

Dette blir nok en unge som bare får salte sild og epler de tre første månedene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Slenger meg på her. Akkurat funnet ut at vi er gravide, ikke planlagt, men velkomment for det. Har termin (ifølge terminkalkulator på nett) 15 mai og bor på østlandet :-) stemmer for gruppe på Facebook :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen LilleHi!

Der ble jeg 6 uker i går :-) Leser fra de forskjellige appene at hjertet begynner å slå i dag, det er jo heøt fantastisk å tenke på! <3

Kjøpte meg ei bok som heter "Svangerskapet uke for uke" av Lesley Reagan. Den er utrolig fin og utfyllende, så anbefaler virkelig den.

Tenker at en facebookgruppe hadde vært fint, men det er jo enda hemmelig i en del uker til, så det må i så fall være en skjult gruppe tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer Hvitløk! Når har du termin? :)

Takk! Menstermin er 25. mai og EL-termin er 28. mai :) håper virkelig spiren holder seg der inne! Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nød lærer gravid kvinne at spinne :ler:

I går hadde vi noe tapasaktig til middag (ost og kjeks pluss moms) så da ble det blant annet bakt brie med honning - smakte faktisk bedre enn 'umodda' brie :hoppe: Og så hadde en en aldeles utsøkt alkoholfri rosevin til - har prøvd litt forskjellige alkoholfrie viner, denne smakte nærmest 'the real thing'. Til grillmaten etterpå blir det saus basert på gorgonzola, restene av den jeg ikke kunne spise au naturel i går. Heldigvis trenger man ikke spise kjedelig bare fordi man er preggo - man må bare være litt mer kreativ :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...