Gå til innhold

Denne filmen må du bare se... helt fantastisk!


Missycat

Anbefalte innlegg

jeg vil bare anbefale en utrolig vakker, sterk og vond film. den heter the pianist (vann oscar for beste film og adrien brody som spiller hovedrollen fikk oscar for beste skuespiller), og blir sikkert "pianisten" på norsk da, hehe! tror den har premiere i slutten av august. den er i samme kategori som schindlers liste, og roman polanski (som har laget filmen) har gjort en kjempejobb!! brody gjør en FANTASISK innsats!! et lite sammendrag her:

En ung jødisk pianist flykter under andre verdenskrig fra ghettoen i Warszawa.

I begynnelsen av andre verdenskrig tvang tyskerne nærmere en halv million jøder sammen i en trang ghetto i Warszawa. Forholdene var elendige og folk desperate.

Filmen bygger på en sann historie om den meget dyktige og anerkjente pianisten Wladislaw Szpilman som selv ble stengt inne i ghettoen.....

selv om filmen er grusomt sterk, så anbefaler jeg den absolutt.. jeg tenkte flere ganger iløpet av filmen "hvorfor sitter jeg her enda, hvorfor vil jeg utsette meg selv for å se dette?", men på et annet nivå er filmen bare så vakker at en holder ut..

andre som har sett den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett den, men har hørt at den er bra. Dessuten tror jeg at det er en sånn film jeg liker. Jeg skal se den helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempeflott film. Synes absolutt at Adrien Brody fortjente Oscar for den rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en film jeg gjerne ser. Problemet er bare å finne en som vil være med, da jeg ikke er så voksen at jeg tør å dra alene :-?. Men hvis den er virkelig bra, vet jeg om en jeg skal tvinge med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett filmen, og må bare si meg enig i at det er en utrolig vakker og sterk film. Føler i utgangspunktet at jeg har gjort meg ferdig med filmer fra andre verdenskrig, men denne hadde liksom noe universelt over seg, som gjorde at den ble verdt å se. Filmmusikken er også utrolig vakker.

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg så den igår. Helt frem til jeg skjønte at det kom til å gå bra (hadde ikke lest historien) og det var slutt på de styggeste scenene. (Jeg lever meg lett inn i filmer og nå som jeg i tillegg er gravid...) angret jeg på at jeg så filmen. Det gjorde rett og slett vondt å se den. Men det er en kjempeviktig film. Bra at det kommer filmer av denne typen med jevne mellomrom, for vi kan ikke glemme at vi har en sånn historie.

Alt i alt var filmen fantastisk. Musikken, skildringen av stemninger, følelser osv. Syns faktisk det var mer "nerve" i denne filmen enn Schindlers liste.

Noen ganger forstår man virkelig ikke hva som foregår i en menneskehjerne. Hvordan noen kan få seg til å oppføre seg slik mot medmennesker????? Nesten enda vanskeligere er det å forstå at det gikk an å overleve.

En film jeg ikke ville vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...