Gå til innhold

"Den som inviterer betaler"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda, regelen høres fornuftig ut den. Inntil man tenker etter og innser at det jo nesten alltid er mannen som må ta initiativ til date. "Den som inviterer betaler" er altså bare en dårlig tilslørt måte å si at man forventer å bli påspandert av mannen.



Anonymous poster hash: bfd89...a3c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og poenget var?



Anonymous poster hash: f33a1...371
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At regelen ikke er så fair som den høres ut som. Det er mer riktig at man deler. Begge er jo interessert i å date hverandre :)



Anonymous poster hash: 99c84...bf9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at..

I femenismens navn...at regelen var at damene alltid spanderer.

Anonymous poster hash: 19c66...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At regelen ikke er så fair som den høres ut som. Det er mer riktig at man deler. Begge er jo interessert i å date hverandre :)

Anonymous poster hash: 99c84...bf9

Eh.... Nei det er nok ikke slik det fungerer lille venn :opplyser:

Anonymous poster hash: e6508...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva slags venner/dater dere har, men jeg har aldri hørt om noen som faktisk mener at den som inviterer skal betale.

Anonymous poster hash: b2466...1a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger insisterer mannen på å betale også da.

Jeg inviterte med en fyr ut på middag en gang. Hadde ingen intensjoner om at han skulle spandere. Tenkte at jeg kunne gjøre det. Men nei,da.. Det var ikke snakk om.



Anonymous poster hash: 03bfc...ef8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Jeg spanderer alltid når jeg inviterer, men synes selvsagt det er hyggelig og definitivt en bonus om jenta insisterer på å få ta runde nummer to eller tre eller inviterer meg ut neste gang. Inviterer dog aldri på noen dyre ting i begynnelsen.

Skjuler millionene mine og herskapsboligen til vi har blitt godt kjent.

:)

Endret av Leo Nardo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som ikke liker at menn ofte betaler, er menn som ikke har lommebok nok til å betale. Kvinner som nekter å la en mann betale er ofte kvinner som ønsker å virke sterke, men som ikke er det. Frykt for avvisning eller tilknytting ligger ofte bak et utad sterkt individ.



Anonymous poster hash: af285...6c6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest rettferdige i likestillingens navn er at man stikker av fra regningen sammen.



Anonymous poster hash: 0cc51...b39
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Mest rettferdige i likestillingens navn er at man stikker av fra regningen sammen.

Anonymous poster hash: 0cc51...b39

Enig, her skal det være likestilling. Mao at ingen trenger å betale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Bryr meg ikke om de reglene.

Jeg spanderer alltid. Uansett.

Syns det er rart når ei dame vil betale når vi er ute, en øl er ok, men middag, inngang, hotell osv vil jeg betale.

Det blir helt feil ellers for meg, vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.

Så da er det enklest at jeg betaler, og så ferdig med det.

Dessuten tjener menn mer enn kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinner bruker som regel vesentlig mer tid og penger på en date enn menn later til å innse. det koster å gjøre seg tiltrekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer hun likestilling i hjemmet, får hun vise interesse for likestilling i datingfasen også. Krever hun at jeg skal betale alt for henne kommer jeg til å kreve at hun tar deg av huset. Hun får ikke kreve likestilling på et område, men skal ha gammeldagse kjønnsroller et annet sted.

Anonymous poster hash: 74fb9...c9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forventer hun likestilling i hjemmet, får hun vise interesse for likestilling i datingfasen også. Krever hun at jeg skal betale alt for henne kommer jeg til å kreve at hun tar deg av huset. Hun får ikke kreve likestilling på et område, men skal ha gammeldagse kjønnsroller et annet sted.

Anonymous poster hash: 74fb9...c9a

:fnise: Lykke til med singeltilværelsen!

Anonymous poster hash: e6508...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Lykke til med singeltilværelsen!

Anonymous poster hash: e6508...562

Overraskende nok for deg tydeligvis så finnes det både damer som ikke mener at de har krav på å bli påspandert alt bare pga sitt kjønn, og de som har et litt eldre syn på kjønnsroller i hjemmet.

Anonymous poster hash: 74fb9...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første date foretrekker jeg ofte å betale selv.

I en datingprosess så er jeg vant til at vi bytter på å betale og at det gjerne går opp i opp, men at han betaler litt mer dersom det er noe spesielt kostbart han har kommet med forslag om.

Men ellers tenker jeg at selve ordlyden er avgjørende:

Dersom hans sier: "Jeg vil gjerne invitere deg ut på en bedre middag"- da forventer jeg at det med invitasjonen følger med at han har tenkt å spandere.

Dersom hans sier: "Har du lyst til å spise middag med meg en kveld/ bli med ut"- da regner jeg med at vi betaler hver for oss.



Anonymous poster hash: 03ed7...0af
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at mannen betaler første daten, ferdig snakka. Men sånn utover det, kan man jo dele/bytte på. Går man ut med venner, synes jeg det er vanlig å dele og betale det man selv spiser/drikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...