Gå til innhold

Er det for dumt å skrive under chat på nettdating: Ønsker du barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev under chat på nettdating, etter at vi kom innpå barn da. Om han ønsket barn. Da skrev han at dette var et litt for dumt tema å ta opp på nettet. Men jeg mener at det er et greit tema å ta opp, når vi tilfeldigvis kom innpå familie og barn osv. Jeg følte meg flau etterpå siden han sa at det var helt dumt å ta slik opp. Men han sier at han fortsatt er interessert.

Hva synes dere?



Anonymous poster hash: 19390...a9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det noe man kan krysse av for i profilen sin? Eller evt. legge til at man ultimat sett vil ha?

Uansett synes jeg masse chatting er en dårlig ide. Hvis du finner noen du liker, gå på en date.



Anonymous poster hash: be9ca...802
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det noe man kan krysse av for i profilen sin? Eller evt. legge til at man ultimat sett vil ha?

Uansett synes jeg masse chatting er en dårlig ide. Hvis du finner noen du liker, gå på en date.

Anonymous poster hash: be9ca...802

Vi må få stå for det vi ønsker oss. Hvis en mann blir skremt av at vi spør om dette med barn, er han en lukket type, eller har han problemer med å komme innpå temaet.

Når jeg har chattet mye med en person så ender det ofte med at det ikke biir mer enn en date med personen og aldri mer. Når jeg har chattet lite, så blir det mer. Merkelig.

Men jeg mener at det er lurt å skrive mye uansett, for det er så meningsløst å gå ut å møte en man vet ingenting om. Da kan man fort gå på noen smell. Og om det ikke var kjemi i virkeligheten så hadde man det ihvertfall koselig da man skrev på nettet. Og man må nesten gjennom det gamet av skriving for å bli kjent.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må få stå for det vi ønsker oss. Hvis en mann blir skremt av at vi spør om dette med barn, er han en lukket type, eller har han problemer med å komme innpå temaet.

Når jeg har chattet mye med en person så ender det ofte med at det ikke biir mer enn en date med personen og aldri mer. Når jeg har chattet lite, så blir det mer. Merkelig.

Men jeg mener at det er lurt å skrive mye uansett, for det er så meningsløst å gå ut å møte en man vet ingenting om. Da kan man fort gå på noen smell. Og om det ikke var kjemi i virkeligheten så hadde man det ihvertfall koselig da man skrev på nettet. Og man må nesten gjennom det gamet av skriving for å bli kjent.

Det er en balansegang her. Greit nok at man ønsker å finne ut om et barneønske (eller ikke) litt tidlig, men å starte med dette dreper hele romantikken. Jeg som mann går stort sett bare videre da, jeg gidder ikke et jobbintervju når det gjelder dating, hverken på nettet eller i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 14c8a...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalma

Jeg synes det kan være greit å i det minste få en røff skisse over hva den andre personen står for og ønsker i livet. Man trenger ikke filosofere dypt og inderlig før man i det hele tatt har møtt personen, men det suger litt å prate lenge med en person og knytte seg til vedkommende for så og finne ut at dere grunnleggende er for forskjellige til å matche.

Jeg spør som oftest om slike ting ganske tidlig. Vil du ha barn, er du imot abort, hva mener du om homofili, er du religiøs, liker du Shrek... Den slags ting. Jeg trenger ikke noen doktoravhandling om alle deres nyanser og tanker rundt tema, men jeg vil vite hvor de står før jeg involverer meg mer med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må få stå for det vi ønsker oss. Hvis en mann blir skremt av at vi spør om dette med barn, er han en lukket type, eller har han problemer med å komme innpå temaet.

Når jeg har chattet mye med en person så ender det ofte med at det ikke biir mer enn en date med personen og aldri mer. Når jeg har chattet lite, så blir det mer. Merkelig.

Men jeg mener at det er lurt å skrive mye uansett, for det er så meningsløst å gå ut å møte en man vet ingenting om. Da kan man fort gå på noen smell. Og om det ikke var kjemi i virkeligheten så hadde man det ihvertfall koselig da man skrev på nettet. Og man må nesten gjennom det gamet av skriving for å bli kjent.

Du svarer egentlig deg selv her. Du synes det er hyggelig å pludre bak en dataskjerm, men du har bedre erfaring med at dere ikke snakker så mye i forkant. Da er det erfaringen du skal gå etter, ikke ditt eget behov for samtale - dersom du vil ha resultater.

De fleste menn vet at slik chatting ofte er bortkastet tid, og de som er noe proaktive synes det er kjedelig og unngår det. Mange som har dårlig selvtillit rundt kvinner bruker nettchatting til å fremstå mer selvsikre og mange som bare vil ha et ligg (dem er det endel av) bruker det til å innynde seg hos en dame - da det er såre enkelt å skape et falsk bilde over chat.

Profilen din burde demonstere de viktigste dealbreakerne for deg, men ikke så mange at det skremmer vekk noen som kunne fungert.

Problemet er at veldig mange kvinner ikke har tenkt presist over hva de vil ha og hvorfor og noen ganger har for få krav, noen ganger altfor mange.

Sett om en liste med fem dealbreakere. Dvs. fem ting du ikke er villige til å inngå kompromiss på. Jobb så disse inn i profilen på en ok måte. Dersom du vil ha barn kan du skrive "ser for meg en familie en dag og foretrekker en mann som tenker i samme bane". Dersom en arbeidsledig mann er uaktuell kan du skrive "liker en aktiv mann som har en jobb han brenner for".

Poenget er at du vil fremstå som en kvinne med legitime standarder for menn du dater, uten at du er altfor kravstor. Aldri - aldri - snakk om ting du IKKE vil ha i en mann - det er et universelt tegn på en bitch.

Tenk over dine fem krav - ikke date menn som ikke oppfyller disse kravene, men dersom du finner noen som passer dem, gi ham en sjanse.

Anonymous poster hash: be9ca...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som mann ville jeg nok tenkt at du var ute etter å få barn ganske tidlig i forholdet, når du spør veldig tidlig om mine holdninger til det. Jeg tror mange ikke har tenkt så masse igjennom sånne ting og ikke er helt komfortabel med å svare på sånt over nettet.



Anonymous poster hash: aab5d...40d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må få stå for det vi ønsker oss. Hvis en mann blir skremt av at vi spør om dette med barn, er han en lukket type, eller har han problemer med å komme innpå temaet.

Ja, du må gjerne stå for det du ønsker deg. Folk ønsker seg tilsynelatende helt anstendige ting, som en partner med god utdannelse og god økonomi, et visst utseende, innenfor et visst aldersspenn, kanskje fra en bestemt landsdel og helst ikke fra bestemte land osv osv.

Da utelukker man samtidig at man kan finne kjærligheten der man trodde den ikke ville finnes.

Psykologer sier at like barn leker best, andre sier at motsetninger tiltrekker hverandre. Det viktigste er at man har like verdier og prioriteringer i livet.

Finner man den rette, så kan det kanskje hende at man oppdager at det man trodde var viktig, ikke er så avgjørende likevel. Som for eksempel barn. Om dere klaffer på alle områder, men er uenige om ting som kan påvirke barneoppdragelsen, ja da har du oppskriften på helvete løs og skilsmisse noen år senere.

Anonymous poster hash: ee78a...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare damer som stiller spørsmål om dette i begynnelsen av et bekjentskap.

Jeg er jente,og får ofte spørsmålet om barn ganske tidlig,både i meldinger og på første date.

Jeg synes det er greit at de spør. Noen tror kanskje at jeg er helt desperat etter å få barn siden jeg er 35 og ikke har fra før. Andre lurer på hvorfor jeg ikke har og om jeg vil ha. Har krysset av for "Vil ha barn: Kanskje" i profilen min, så da tenker jeg at spørsmål rundt det er rimelig å forvente.

Helt greit at de spør synes jeg, men selv tar jeg aldri opp dette så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev under chat på nettdating, etter at vi kom innpå barn da. Om han ønsket barn. Da skrev han at dette var et litt for dumt tema å ta opp på nettet. Men jeg mener at det er et greit tema å ta opp, når vi tilfeldigvis kom innpå familie og barn osv. Jeg følte meg flau etterpå siden han sa at det var helt dumt å ta slik opp. Men han sier at han fortsatt er interessert.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 19390...a9c

Om dette er dumt eller ikke, avhenger veldig av alderen deres.

Er dere 20 år, er det ett utrolig teit spørsmål å stille når dere bare chatter. Men er dere over 30, syns jeg det er ett veldig naturlig spørsmål å stille tidlig.

Anonymous poster hash: fa28d...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

I en diskusjon eller en samtale om familiære verdier er det jo helt kurant å finne ut hvilket syn vedkommende du snakker med har. Syns det var et umodent svar fra ham du snakket med sin side. Dette handler om personlighet, og om han er en familiemann eller kanskje trives best i et forhold uten barn. Kanskje han ikke hadde tenkt på hvilket syn han har og bare plumpet ut med noe ? Det er vel akkurat det samme som å diskuterer politiske syn eller hva som helst. Ikke noe gale fra din siden, bagateller fra hans side....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man allerede har krysset av for barn i profilen, enten det er ja, nei eller kanskje, så er det dumt å ta opp, ja. Da vet man jo allerede hvor landet ligger.



Anonymous poster hash: ee78a...b03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer sier at like barn leker best, andre sier at motsetninger tiltrekker hverandre. Det viktigste er at man har like verdier og prioriteringer i livet.

Anonymous poster hash: ee78a...b03

Motsetninger tiltrekker og like barn leker best er ikke motstridende begrep. De refererer til ulike ting - stabilitet og tiltrekning.

Det er ikke slik at vi blir tiltrukket av mennesker som har ulike verdier eller mål, vi blir tiltrukket av de med en annerledes personlighetstype enn vår egen (som noen ganger tilfeldigvis har annen bakgrunn). Det er helt normalt at man beundrer egenskaper man selv mangler. Som f.eks. at en stille og tilbaketrukket person beundrer en som er utadvendt og "life of the party" mens en fyr som er overalt hele tiden kan like en jente som er mer tilbaketrukket og laid back.

Når man sier motsetninger tiltrekker snakker man om personlighetstrekk - maskulin vs. feminin, utadvendt vs. innadvendt, eventyrlysten vs. glad i hjemmekos, rasjonell vs. emosjonell.

Selvsagt finnes det ekstremer som er inkompatible men de aller fleste par her en viss dynamikk. Ikke bare for å bli tiltrukket av hverandre men for å forbli tiltrukket av hverandre over lengre tid. Alle langvarige ekteskap jeg observerer har denne dynamikken til en viss grad.

Like barn leker best refererer til oppvekst. Sosiologisk bakgrunn, verdier, religion, politikk, mål i livet.

Det ligger i begrepet i seg selv - likt opphav.

Når det gjelder tiltrekning er ikke det noe man som regel tenker over. Det bare skjer. Når det gjelder verdier er det noe som er verdt å tenke over - rett og slett fordi det ikke skjer automatisk.

Så hvis man av erfaring vet at man trenger en mann som har og kan x og vil ha y så må man bevisst filtrere på bakgrunn av det, ettersom det ikke er noe tiltrekningssiden av ting tar seg av.

Ja det er sikkert en og annen fyr som ikke har jobb og ikke vil gifte seg som det kan fungere med men prognosene er lave og det er for mange som faktisk oppfyller disse kravene til at man skal kaste bort tid på å få det til å fungere med en som "kanskje kan funke, mot alle odds".

Anonymous poster hash: be9ca...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det kan være greit å i det minste få en røff skisse over hva den andre personen står for og ønsker i livet. Man trenger ikke filosofere dypt og inderlig før man i det hele tatt har møtt personen, men det suger litt å prate lenge med en person og knytte seg til vedkommende for så og finne ut at dere grunnleggende er for forskjellige til å matche.

Jeg spør som oftest om slike ting ganske tidlig. Vil du ha barn, er du imot abort, hva mener du om homofili, er du religiøs, liker du Shrek... Den slags ting. Jeg trenger ikke noen doktoravhandling om alle deres nyanser og tanker rundt tema, men jeg vil vite hvor de står før jeg involverer meg mer med dem.

Det er viktig å stå for det en ønsker seg å spørre. Ellers blir det mange unødvendige dater. Har en person vansker med å snakke om spørsmål om verdier og slik, så vil det nok by på problemer i virkeligheten.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer egentlig deg selv her. Du synes det er hyggelig å pludre bak en dataskjerm, men du har bedre erfaring med at dere ikke snakker så mye i forkant. Da er det erfaringen du skal gå etter, ikke ditt eget behov for samtale - dersom du vil ha resultater.

De fleste menn vet at slik chatting ofte er bortkastet tid, og de som er noe proaktive synes det er kjedelig og unngår det. Mange som har dårlig selvtillit rundt kvinner bruker nettchatting til å fremstå mer selvsikre og mange som bare vil ha et ligg (dem er det endel av) bruker det til å innynde seg hos en dame - da det er såre enkelt å skape et falsk bilde over chat.

Profilen din burde demonstere de viktigste dealbreakerne for deg, men ikke så mange at det skremmer vekk noen som kunne fungert.

Problemet er at veldig mange kvinner ikke har tenkt presist over hva de vil ha og hvorfor og noen ganger har for få krav, noen ganger altfor mange.

Sett om en liste med fem dealbreakere. Dvs. fem ting du ikke er villige til å inngå kompromiss på. Jobb så disse inn i profilen på en ok måte. Dersom du vil ha barn kan du skrive "ser for meg en familie en dag og foretrekker en mann som tenker i samme bane". Dersom en arbeidsledig mann er uaktuell kan du skrive "liker en aktiv mann som har en jobb han brenner for".

Poenget er at du vil fremstå som en kvinne med legitime standarder for menn du dater, uten at du er altfor kravstor. Aldri - aldri - snakk om ting du IKKE vil ha i en mann - det er et universelt tegn på en bitch.

Tenk over dine fem krav - ikke date menn som ikke oppfyller disse kravene, men dersom du finner noen som passer dem, gi ham en sjanse.

Anonymous poster hash: be9ca...802

Jeg kan ikke si at jeg har så god erfaring med de jeg ikke har snakket med så mye i forkant heller. Føler det blir mer meningsløst for vi står gjerne ikke for samme holdninger. Eneste forskjell er at de er mer interessert i meg, enn de jeg har snakket mye med i forkant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg vil gjerne vite så jeg spør. En som ikke vil ha barn vil jeg ikke kaste bort tiden min på.



Anonymous poster hash: df69d...f6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har spurt, men det er mest fordi jeg ikke vil ha en verpesjuk mann. Syns det er så sykt turn off med menn som bare venter på en dame som kan ruge barn for de. Jeg vil ha en med samme holdning som meg; har ikke lyst på barn i utgangspunktet, men dersom man finner den rette og det føles rett, så kanskje.

Har blitt litt kleinhet utav det. Han ene trodde tydeligvis vi nesten var sammen (før vi hadde møtts) fordi jeg spurte dette alvorlige spørsmålet. "Kan vi ikke diskutere det når vi har blitt mer kjent?". Kleeeeeint. Var jo ikke sånn ment. Var bare at dersom han ville ha 3 barn ila de neste 5 årene kunne han slippe å kaste bort tiden på meg.

Noen har også spurt meg. Har skremt bort flere ved å si ærlig at jeg har ikke lyst på barn nå, men kanskje om noen år om jeg treffer den rette. Mange som tror alle jenter har dritlyst på barn liksom. Er bare 26 år og vil ikke bli rugemaskin før jeg er minst 30. Kanskje aldri.



Anonymous poster hash: af23a...c56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...