Gå til innhold

Jeg elsker snille menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Synes du selv at du er en snill mann?

Anonymous poster hash: db64d...1cb

Ja jeg er det. Det vet jeg. Spesiellt å påstå det vil sikkert mange si, men jeg er oppdratt til å vise respekt og å være positiv og hjelpsom mot andre. Og dersom man er snill mot andre vil de som regel være snille mot meg. Vinn/vinn :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg er det. Det vet jeg. Spesiellt å påstå det vil sikkert mange si, men jeg er oppdratt til å vise respekt og å være positiv og hjelpsom mot andre. Og dersom man er snill mot andre vil de som regel være snille mot meg. Vinn/vinn :)

Ok. Har nemlig hatt en diskusjon med deg hvor du framsto som det motsatte, men du kan jo være annerledes i virkeligheten. :vetikke:

Anonymous poster hash: db64d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg klager ikke :opplyser: Men det som er åpenbart for endel menn er at det finnes en mismatch mellom det som sies, og det som menn oppfatter som handlemåte.

Snill, kjekk , grei, trofast osv er forventede svar. Alle veit at det bør man svare.

Muskler, høyde, penger, stor pikk, attitude, makt, drittsekkoppførsel/dominant og fet bil/båt/leilighet ser man ikke etter, hvis man blir spurt. Det er overfladisk og overhode ikke PK.

Meeen så er det bare det at praksisen ikke stemmer overens med teorien. Hjernen og følelsene går ikke i takt når de velger sengepartnere.

De såkalte "snille" guttene , eller de som regner seg som snill (hva enn det betyr). Blir utkonkurrert av de mer dominerende og spennende bad ass gutta. Og ender opp som bitterpikker på KG. :vetikke:

Det er en grunn til at gutter søker jobber som gir penger/makt, pumper jern for å få muskler og ønsker å fremstå som spennede på insta.

Så når TS skriver at hun ønsker seg en "snill gutt". Så tenker nok mange jaaaaada...sikkert. Men det holder ikke å bare være grei.

Gutta er ikke spesielt mye bedre i mange tilfeller. Boobs and body before brains. :danse:

Muskler, høyde, penger o.l. er da ingen motsetning til det å være snill? Det at jeg ønsker en snill kjæreste betyr jo ikke at "snill" er min eneste preferanse (jf. det du skrev om at det ikke holder å bare være grei). Man må jo klikke på flere punkter enn det, for eksempel humor, holdninger, væremåte, interesser osv. Og så klart foretrekker jeg gutter jeg blir fysisk tiltrukket av også. Det betyr ikke at han må ha masse muskler, helt ærlig synes jeg det fort kan bli for mye av det gode. Men dette er så klart forskjellig fra person til person da, hva man foretrekker.

Sier heller ikke nei takk til en høy fyr med en del penger eller med en kul båt, men det er heller ikke et krav. Kan like gjerne falle for en fyr som jobber i barnehage. Har inntrykk av at mange gutter tror at makt og penger er viktigere for oss jenter enn det er, virkelig. Blir så lei av å høre det tjaset der igjen og igjen, og alltid fra guttene.

Attitude (som i ovenpå, overdrevent selvsikker/selvsentrert), dominant, maktsyk og drittsekkoppførsel er totalt turn-off for meg, og forhåpentligvis for de fleste andre jenter. Av alle jentene jeg kjenner er det kun noen få som faller for den type gutter, og de forholdene varer aldri lenge og er aldri bra, og de fleste av dem har til slutt endt opp med en ålreit kar.

Nå er det et lite men her da, og det gjelder når man er på byen og drikker. Da skal man ikke se bort ifra at de kjipe guttene har litt mere draget. I fylla blir man mindre kritisk, så da er det ikke like lett å merke bullshit-oppførsel fra en kjip gutt, og hvis valget står mellom den snille og gode gutten borti hjørnet som ikke tør å prate med noen jenter, og den cocky fyren som er frempå og selger seg selv til alle de drita jentene, er det ikke vanskelig å forstå hvem av dem som vil ha mest draget. Det betyr ikke at jentene egentlig ville valgt den cocky drittsekken sånn i det virkelige liv. Vil likevel tro at de fleste jentene som faller for den type gutter i fylla er ganske unge, og/eller usikre på seg selv.

Helt enig...en snill mann er da ikke dum og tøffel fordi han er snill?! Var derfor jeg dro min observasjon i første post. En nær venn av meg er av den typen som TS etterlyser, men han har aldri vært en magnet for damene, på tross av at han er flott å se på OG snill og gentleman. Jeg har sett og observert at kvinner overser de beste mannfolka. Det er trist, for jeg tror de fleste damer vil få et godt liv sammen med en slik mann. En som det er tak i og som står opp for det han tror på, men som alikevel behandler damen som prinsesse.

Disse kvalitetene finnes i mange menn, men sannheten er at de blir oversett. Og det er jo egentlig bare trist. Men godt å se at det har dukket opp flere bra damer med bra instilling nå senere i denne tråden ;)

Kanskje vennen din ikke har så mye annet interessant å by på enn at han er snill? Eller så har han det, men han er ikke noe flink til å la det skinne gjennom. Som jeg skrev tidligere i innlegget, å være snill er jo ikke nok i seg selv.

Jeg vil forresten ikke behandles som en prinsesse. Vil behandles pent, men jeg føler at den prinsessegreia nesten blir som å behandle jenta som om hun er laget av glass. Sånt får jeg mark av :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Helt enig...en snill mann er da ikke dum og tøffel fordi han er snill?! Var derfor jeg dro min observasjon i første post. En nær venn av meg er av den typen som TS etterlyser, men han har aldri vært en magnet for damene, på tross av at han er flott å se på OG snill og gentleman. Jeg har sett og observert at kvinner overser de beste mannfolka. Det er trist, for jeg tror de fleste damer vil få et godt liv sammen med en slik mann. En som det er tak i og som står opp for det han tror på, men som alikevel behandler damen som prinsesse.

Disse kvalitetene finnes i mange menn, men sannheten er at de blir oversett. Og det er jo egentlig bare trist. Men godt å se at det har dukket opp flere bra damer med bra instilling nå senere i denne tråden ;)

Yepp ;)

Så er det ikke det samme å være snill og det å være god (med noen).

Det er absolutt ingen motsetninger mellom å være god og å være sterk (mentalt).

Jeg velger å bruke begrepet 'god' istedet for 'snill' siden 'snill' i min ordbok er den som gir etter for enhver forespørsel uten tanke for hvilke konsekvenser det får på lang sikt:

Den snille sier alltid ja til barns forespørsel om snop... Den som er god tenker på konsekvensene og gir ikke alltid etter, men av og til.

Flotte, gode menn med solid selvfølelse og egentrygghet (jada, jeg kom med den igjen) finnes det ganske mange av der ute.

De fleste av dem er sterke i hodet , de lar seg ikke pille på nesen, men faller en slik Mann for deg så har du skutt gullfuglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok ha studert temaet noe for å ha samme innsikt som henne. Kvinner trenger ikke å ha innsikt i disse emnene da de klarer seg fint på partnermarkedet uten. For menn derimot er det vinn eller forsvinn og derfor brukes det også tid på å analysere det. Noe som gjør at menn og kvinner sitter med ulike meninger.

First rule about fight club: Never talk about fight club. Slik er det med dette temaet også. Snakker du med kvinner om dette som ikke har studert emnet vil de plassere deg i "taper båsen" og du er bitter osv. Menn vet dette veldig godt og unngår derfor å snakke om det til kvinner, selv om man vet at det som blir sagt om temaene er sant.



Anonymous poster hash: c1218...c41
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+lettere tilbakestående og klein. Sikkert ikke noe tess i senga heller.

Kanskje han har et monster mellom beina?

Anonymous poster hash: aaa72...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Kanskje han har et monster mellom beina?

Anonymous poster hash: aaa72...1fc

Og da er man automatisk god i senga?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Ok. Har nemlig hatt en diskusjon med deg hvor du framsto som det motsatte, men du kan jo være annerledes i virkeligheten. :vetikke:

Anonymous poster hash: db64d...1cb

Det var leit å høre. Da kan det hende jeg har vært kraftig provosert. Jeg kan bite fra meg og har sterke meninger, men jeg er aldri oppfarende og utagrerende sint IRL. Hvis du ønsker å få oppklart noe eller du føler jeg bør gi enn unnskyldning, så er det bare å sende PM. Jeg vil ikke såre noen og vil selvfølgelig ikke tråkke på andres meninger ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Og da er man automatisk god i senga?

Haha..om man legger vekt på det som kommer frem her på KG om temaet...så ja.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke såre noen og vil selvfølgelig ikke tråkke på andres meninger ;)

Tøffel.

Anonymous poster hash: 69e81...bb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Ok, la meg se:

Snill - Ja, som regel. Noen ganger blir jeg sur, men det blir jo alle.

Trygg på meg selv - Nei, egentlig ikke. Må lære noe triks har jeg alltid følt.

Klar over at kvinner som går etter badboys ikke er noe å samle på - Hæ? Alle kvinner går etter badboys ...

Trofast - Ja.

Fornøyd med å finne kjærligheten - Ja.

Bitter - Kraftig.

Så, la meg se her. (1+0+0+1+1+0)/6=3/6 = 1/2

Så klart, aldri er jeg god nok, god damn it. Kan ikke jenter bare slutte å gå etter badboys :grine:

Endret av Idollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke at en mann er snill viss han ikke har penger,egen bolig,har bil og ikke er litt trent. Og helst ikke har unger fra før av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Hjelper ikke at en mann er snill viss han ikke har penger,egen bolig,har bil og ikke er litt trent. Og helst ikke har unger fra før av.

Sukk. Som nevnt før, nei det holder ikke å bare være snill. Det er jo det minste man kan kreve av en partner. Noen ser etter de tingene du nevner her, men som regel holder det med en mann som har orden på egen økonomi og at man finner personen attraktiv. Og som jeg tror jeg har skrevet i tusen tråder nå, hva man syns er attraktivt er høyst individuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Hva er en bitterpikk?

Det er en mann som er bitter på å ikke finne seg noen og derfor skriver mye som tyder på at han er bitter. Helst da frekke ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var leit å høre. Da kan det hende jeg har vært kraftig provosert. Jeg kan bite fra meg og har sterke meninger, men jeg er aldri oppfarende og utagrerende sint IRL. Hvis du ønsker å få oppklart noe eller du føler jeg bør gi enn unnskyldning, så er det bare å sende PM. Jeg vil ikke såre noen og vil selvfølgelig ikke tråkke på andres meninger ;)

Klarer ikke huske tråden og finner den ikke igjen da jeg var anonym, så du skal slippe å be om unnskyldning. :lol: Det eneste jeg husker er at jeg i utgangspunktet diskuterte med Teeden og at du tok hans side.

Anonymous poster hash: db64d...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ok, la meg se:

Snill - Ja, som regel. Noen ganger blir jeg sur, men det blir jo alle.

Trygg på meg selv - Nei, egentlig ikke. Må lære noe triks har jeg alltid følt.

Klar over at kvinner som går etter badboys ikke er noe å samle på - Hæ? Alle kvinner går etter badboys ...

Trofast - Ja.

Fornøyd med å finne kjærligheten - Ja.

Bitter - Kraftig.

Så, la meg se her. (1+0+0+1+1+0)/6=3/6 = 1/2

Så klart, aldri er jeg god nok, god damn it. Kan ikke jenter bare slutte å gå etter badboys :grine:

Hvordan er de såkalte 'badboys' som jentene du ikke får går etter da?

- er det muuulig du går etter feil type jenter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...