Gå til innhold

Føler menn seg truet av intellektuelle kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utdyp...

Anonymous poster hash: 453f9...726

Ja altså, det merkes fort om noen har en genuin interesse for idéer, om de er i stand til å "tenke selv" (et litt misbrukt uttrykk), eller om de rett og slett bare er noen konforme puggetroll uten særlig evne til refleksjon, og uten "egne tanker". Den første sorten er digg, sånne som man kan ligge våken hele natta og løse verdensproblemer med. Men den andre sorten er både slitsom og irriterende. Når det er sagt fikk jeg ikke inntrykk av TS som noen som ikke har en genuin interesse for idéer og refleksjon. Og så er det selvsagt også en fordel at man ikke alltid må være så dritseriøs, at det går an å fjase og være sarkastisk også, at man rett og slett har litt humor og humør.

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei dame som er intellektuell er egentlig hverken turn-on eller turn-off for min del. Det er ikke så viktig for meg i ett forhold.

Men det som er turn-off er jenter som har stort behov for å vise at de er intellektuelle. Som flere har skrevet her er det ikke sjarmerende med noen (hverken menn eller kvinner) som ser på en diskusjon som en boksekamp, der målet er å få inn fultreffere på motstanderen.

Det er heller ikke positivt med kvinner som har gått typiske "bølle-kurs" hos rødt o.l. Og som har lært seg å bruke hersketeknikker, og som bruker dette i samvær med en date.



Anonymous poster hash: ab0fd...887
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke menn generelt føler seg truet av hverken intelligente eller intellektuelle kvinner.

Trygge mennesker føler seg neppe truet av noe som helst mens usikre vil føle seg truet av alt mulig.

Det handler om å finne en partner som matcher en selv, og en som føler seg truet av noen av dine egenskaper er det neppe særlig lurt å satse på uansett.

edit: stavefeil

Endret av Uredd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man føler seg ikke truet av noe som ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: c59a6...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man føler seg ikke truet av noe som ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: c59a6...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det egentlig intellektuelle på KG?

Selv om jeg av og til tar meg I å lure og blir tildels oppgitt av mengden støy fra AB postere, så er det absolutt mitt inntrykk at de finnes ja. Et bra utvalg har postet bade gjennomtenkt og fornuftig I denne tråden for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg tror ikke menn generelt føler seg truet av hverken intelligente eller intellektuelle kvinner.

Trygge mennesker føler seg neppe truet av noe som helst mens usikre vil føle seg truet av alt mulig.

Det handler om å finne en partner som matcher en selv, og en som føler seg truet av noen av dine egenskaper er det neppe særlig lurt å satse på uansett.

edit: stavefeil

Signerer og nikker.

Her tror jeg du med en setning fanget hele årsaken til at enkelte menn føler seg utrygge ellers 'kastrert' sammen med slike kvinner.

Å diskutere rene fakta med klare fasitsvar synes jeg er ikke er like givende, - det er området med tolkning som er hjernemat og da kommer man langt med å erindre følgende kloke ord; "Der hvor alle tenker likt, der tenkes det ikke meget"

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...