Gå til innhold

Gravid og vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har etter et svangerskap gått veldig opp i vekt. Nå har jeg gått ned veldig mye, men mangler 10-15 kg før jeg er på "normal" vekt. Jeg har problemer med rygg, så er ganske viktig at jeg får gått ned til normal vekt og at jeg ikke blir altfor tung.

Men nå er jeg altså gravid igjen, og jeg mangler jo en del kilo ned før jeg er på normal, og jeg hadde håpet å ikke gå opp all verden. Jeg vet at man ikke skal gå med i et svangerskap, og jeg er ikke noe fanatisk når det kommer til vekta, men er redd for å bli for stor og da slite med veldig vond rygg og da evt sykemelding.

Noen som har noen gode råd i forhold til dette? Kan jeg spise sånn som jeg gjør nå da og evt bare spise mer hvis jeg evt blir sulten. Spiser ca 2000 kcal de dagene keg trener og 1700 ca de dagene jeg ikke trener. Spiser normalt og variert og frukt, bør, grovt brød/knekkebrød/havregryn og normale middager med både fisk/kylling/ kjøttkaker/ karbonadedeig osv

Anonymous poster hash: a2b26...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

2000 kcal er det anbefalte for kvinner så du trenger ikke å spise noe mer selv om du er gravid. I andre trimester så kan du spise 150 ekstra kcal per dag og i siste trimester rundt 250-300 kcal og 500 kcal ved fullamming.

Ellers så skal du leve og trene som du alltid har gjort. Jeg spiste ikke mer eller annerledes under mitt svangerskap og løp 4 mil i uka som alltid frem til fødsel. Kom ut en frisk og sterk baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...