Gå til innhold

Effektive øvelser hjemme (uten vekter)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grunnet skade, så kan ikke jeg bruke/løfte vekter.

Finnes det noen skikkelig effektive øvelser jeg kan gjøre hjemme, som ikke krever vekter? 

 

Jeg er slank, men vil gjerne prøve å bli kvitt lovehandles og få strammere kropp. En annen ting, er jogging på asfalt så fy-fy som alle skal ha det til?



Anonymous poster hash: 4858d...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Grunnet skade, så kan ikke jeg bruke/løfte vekter.

Finnes det noen skikkelig effektive øvelser jeg kan gjøre hjemme, som ikke krever vekter? 

 

Jeg er slank, men vil gjerne prøve å bli kvitt lovehandles og få strammere kropp. En annen ting, er jogging på asfalt så fy-fy som alle skal ha det til?

Anonymous poster hash: 4858d...865

 

Har du sykkel? Intervalltrening på sykkel er svært fettforbrennende og fint for å øke kondisjonen

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du sykkel? Intervalltrening på sykkel er svært fettforbrennende og fint for å øke kondisjonen

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

 

pS

eVT PÅ ERGOMETERSYKKEL INNENØRS, DERSOM DU ER FORHINDRET FRA Å SYKLE UTE

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fast i fisken, kun fra hjemmetrening. Ville definitivt fokusert på gode gammeldagse styrkeøvelser:

 

Bein: knebøy (både vanlige og brede), glute bridge/ettbeins glute bridge, utfall/bulgarske utfall, hofteekstensjon. Gjør det så tungt du klarer for deg selv.

Armhevinger

Planken

Andre mageøvelser (finnes gode pilatesvideoer for mage på youtube), det finnes MYE tyngre ting man kan gjøre enn sit-ups ;)

 

Kombinerer du dette med litt effektiv cardio (finnes også mange cardio-videoer på youtube, som ikke belaster knærene like mye som jogging), + en god dose tålmodighet, kan du komme svært langt uten å trene med vekter/på studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du sykkel? Intervalltrening på sykkel er svært fettforbrennende og fint for å øke kondisjonen

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

 

Har sykkel, men jeg ante ikke at det var så fettforbrennende?  :vetikke:

Anonymous poster hash: 4858d...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fast i fisken, kun fra hjemmetrening. Ville definitivt fokusert på gode gammeldagse styrkeøvelser:

 

Bein: knebøy (både vanlige og brede), glute bridge/ettbeins glute bridge, utfall/bulgarske utfall, hofteekstensjon. Gjør det så tungt du klarer for deg selv.

Armhevinger

Planken

Andre mageøvelser (finnes gode pilatesvideoer for mage på youtube), det finnes MYE tyngre ting man kan gjøre enn sit-ups ;)

 

Kombinerer du dette med litt effektiv cardio (finnes også mange cardio-videoer på youtube, som ikke belaster knærene like mye som jogging), + en god dose tålmodighet, kan du komme svært langt uten å trene med vekter/på studio.

Takk for gode tips! Hvor lang tid tror du det vil ta før jeg merker forandringer? Sikkert vanskelig å svare på, men jeg bare lurer :)

Anonymous poster hash: 4858d...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips! Hvor lang tid tror du det vil ta før jeg merker forandringer? Sikkert vanskelig å svare på, men jeg bare lurer :)Anonymous poster hash: 4858d...865

Selv merket jeg forskjell på formen etter tre uker kanskje, men så ikke forskjell på kroppen før etter et par måneder :) Så skikkelig forskjell på rumpa etter 3 måneder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har sykkel, men jeg ante ikke at det var så fettforbrennende?  :vetikke:

Anonymous poster hash: 4858d...865

 

gikk ned nesten 20 kg på under 1 år, med sykkeltrening  (intervall) og noe kostholdsendringer

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

gikk ned nesten 20 kg på under 1 år, med sykkeltrening  (intervall) og noe kostholdsendringer

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

 

Rart å tenke på at jeg hadde så mye fett. Gikk ned nesten 25 % av kroppsvekten min og bygde samtidig muskler kun ved hjelp av sykkeltreningen

Anonymous poster hash: fa90f...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...