Gå til innhold

Kraftig benbygning= timeglassfigur..?


Travalo

Anbefalte innlegg

 

Alle kan få timeglassfigur hvis de trener for det. Noen vil få mer utpreget enn andre, men det er ingen kvinner som er strukturert sånn at de ikke kan få timeglassfigur. Men noen må kanskje trene mer styrke og enn andre.

Anonymous poster hash: 719b4...85c

 

Nei, alle kan ikke få timeglassfigur... Om man har timeglassfigur kommer an på hvordan kroppen og skjelettet er bygget opp og hvor fettet fordeler seg. Der et ikke uten grunn at det finnes forskjellige kroppsfasonger, som eple, pære, timeglass, atletisk, petite og banan.

Anonymous poster hash: 14ede...cba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såklart finnes det noe som heter kraftig beinbygning!

 

Kroppstyper tenker jeg passer bedre. https://snl.no/kroppstyper

 

Tre såkalte grunnkomponenter: endomorfi, mesomorfi og ektomorfi kan i forskjellig grad være til stede hos det enkelte individ. Ved endomorfi er f.eks. kroppen rund, halsen kort og benbygningen relativt svakt utviklet. Ved mesomorfi er det kraftig benbygning og muskulatur, tykk hud, grovt hår m.m. Ektomorfi kjennetegnes ved lang og lett kroppsbygning samt velutviklede sanseorganer og nervesystem.

 

Anonymous poster hash: 08cf1...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, alle kan ikke få timeglassfigur... Om man har timeglassfigur kommer an på hvordan kroppen og skjelettet er bygget opp og hvor fettet fordeler seg. Der et ikke uten grunn at det finnes forskjellige kroppsfasonger, som eple, pære, timeglass, atletisk, petite og banan.

Anonymous poster hash: 14ede...cba

 

 

Merk deg at jeg nevnte styretrening. Hvis du har smalt hofteparti så kan det trenes opp. Hvis du baserer deg på at ting skal handle om hvor fett legger seg, så vil du mest sannsynlig være feit og lubben uansett, der du kanskje er velsignet med at det legger seg sånn at figuren ditt fortsett er timeglassfasong. Se derimot en veltrent jente og fortell meg at hun ikke har timeglassfigur.Man kan ikke sitte på ræva si og påstå at det er strukturelt at kroppen ikke er smashing.

Anonymous poster hash: 719b4...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroppstyper tenker jeg passer bedre. https://snl.no/kroppstyper

 

Anonymous poster hash: 08cf1...d7e

 

 

Det står påpeket i skriveriet at dette er gamle og veldig kritikkverdige teorier. 

Anonymous poster hash: 719b4...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroppstyper tenker jeg passer bedre. https://snl.no/kroppstyper

 

Anonymous poster hash: 08cf1...d7e

 

 

Tja, de snakker nå om beinbygning der også? Ser helt ærlig ikke den o' store forskjellen fra å snakke om spedbygd, normalt bygd og kraftig bygd, bortsett fra at navnene i artikkelen er mye vanskeligere å huske  :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Merk deg at jeg nevnte styretrening. Hvis du har smalt hofteparti så kan det trenes opp. Hvis du baserer deg på at ting skal handle om hvor fett legger seg, så vil du mest sannsynlig være feit og lubben uansett, der du kanskje er velsignet med at det legger seg sånn at figuren ditt fortsett er timeglassfasong. Se derimot en veltrent jente og fortell meg at hun ikke har timeglassfigur.Man kan ikke sitte på ræva si og påstå at det er strukturelt at kroppen ikke er smashing.

Anonymous poster hash: 719b4...85c

 

 

Hvordan i alle dager kan man trene seg til bredere hofter?  :klo: Finnes da forøvrig mange veltrente jenter som ikke har timeglass. "Reglene" for det er ganske strenge, så det er få som har det. Og kroppstype handler om hvor fettet legger seg, jo. Jeg har gått ned 20kg, men jeg har fortsatt den samme kroppstypen. Tror nok jeg kommer til å beholde den selvom jeg går ned mer også.

Endret av mijaa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i alle dager kan man trene seg til bredere hofter?  :klo: Finnes da forøvrig mange veltrente jenter som ikke har timeglass. "Reglene" for det er ganske strenge, så det er få som har det. Og kroppstype handler om hvor fettet legger seg, jo. Jeg har gått ned 20kg, men jeg har fortsatt den samme kroppstypen. Tror nok jeg kommer til å beholde den selvom jeg går ned mer også.

man kan trene seg til brede hofter ved å fokusere på musklene rundt hoftene. 

Anonymous poster hash: aa35e...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

man kan trene seg til brede hofter ved å fokusere på musklene rundt hoftene. 

Anonymous poster hash: aa35e...75a

 

Kan man trene seg til bredere skuldre? Kan man trene seg til en skikkelig innsving i midjen? Kan man trene seg til større pupper? Nei, men kan ikke trene seg til timeglassfasong.

Anonymous poster hash: 14ede...cba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trene seg til bredere skuldre? Kan man trene seg til en skikkelig innsving i midjen? Kan man trene seg til større pupper? Nei, men kan ikke trene seg til timeglassfasong.

Anonymous poster hash: 14ede...cba

Ser nå ut som hun her har klart å trene seg til bredere skuldre: http://www.adressa.no/incoming/article10253299.ece/g71rm8/BINARY/w380/81013.jpg

Anonymous poster hash: b30c5...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå ut som hun her har klart å trene seg til bredere skuldre: http://www.adressa.no/incoming/article10253299.ece/g71rm8/BINARY/w380/81013.jpg

Anonymous poster hash: b30c5...f64

Hun så lite proporsjonell ut. Der er ikke mulig å trene seg til timeglassfasong.

Anonymous poster hash: 14ede...cba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har timeglassfigur, min erfaring er at jeg har den uansett hva jeg veier.

Nå har jeg aldri vært overvektig da, men litt opp og ned innenfor slank/normalvektig.

 

Det har vel mer med fettfordeling enn skjelett å gjøre, jeg legger på meg mest på hofter og bryster og lite på mage/midje. Får faktisk mer utpreget timeglassfigur jo mer jeg veier, egentlig. Så litt omvendt av din teori, TS.

 

Men vi er jo alle forskjellige, så hvem vet hvor du mister fett om du slanker deg. Mitt inntrykk og erfaring er iallefall at man bare blir en litt større/mindre versjon av den kroppen man allerede har når man går opp/ned i vekt, man endrer ikke totalt figur.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke alle passer inn i kategorier a la : timeglass,  pære etc, da det finnes så mange variasjoner igjen av disse. F.eks kan ei som er mer smal over hoftene også ha en form for timeglassfigur hvis hun har definert midje, men hun kan og ha snev av atletisk hvis skuldrene f.eks er litt bredere. De som har markert midje, men med smalere hofter ( enn typisk timeglass med brede hofter ), har oftere smalere midjer enn de med timeglass fordi de med brede hofter vil automatisk se smal ut i hoftene pga kontrasten til de brede hoftene, mens de med smalere hofter da garantert har smalere midje siden de ikke får denne kontrasten, men allikevel et innsving. Synes ofte det er veldig vakkert med smale hofter med smale midjer, vakrere enn typisk timeglass, da de har noe med yndig over seg.



Anonymous poster hash: 068f7...8cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart finnes det noe som heter kraftig beinbygning! Tung beinbygning er derimot bare tull.

Er det?

Veier ikke beinbygningen mindre f.eks ved beinskjørhet, enn ved normal tetthet?

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fettet mitt har i hovedsak lagt seg på øvre lår, hofter og litt øverst på armene. Har fremdeles en smal midje i forhold til hoftene mine, uansett om jeg er større eller mindre i vekten. På samme måte som folk ikke kan trene seg til en timeglassfigur kan jeg ikke trene meg til eplefigur, pærefigur eller liknende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det?

Veier ikke beinbygningen mindre f.eks ved beinskjørhet, enn ved normal tetthet?

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

 

Har lest at det bare er snakk om en kilo eller noe. Altså ikke så mye at det preger vekten din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det bare er snakk om en kilo eller noe. Altså ikke så mye at det preger vekten din.

Ok :) Takk for svar!

Noen av de som sier og/eller tror/ mener at de har tung beinbygning, har kanskje i steden stor muskelprosent og lav fettprosent slik at de derfor veier mer enn det "kan se ut som" (ettersom muskler veier mer enn fett)

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ok :) Takk for svar!

Noen av de som sier og/eller tror/ mener at de har tung beinbygning, har kanskje i steden stor muskelprosent og lav fettprosent slik at de derfor veier mer enn det "kan se ut som" (ettersom muskler veier mer enn fett)

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

 

Jeg har/hadde en del av det problemet. Folk bommet ofte på 10-20kg når de gjettet vekten min, enda jeg vil ikke se på meg selv som standar-personen i forhold til vekten min som har vært veldig, veldig høy. Var i følge BMI på fedme-skalaen men løpte en time og tok tunge knebøy, og var langt fra i "fedme"-området syns nå jeg. Selv om jeg var større enn vanlig. Var vel en god kombo, hehe. Men ja, mener i allefall at det skal være 1-2 kg mer om en har en tyngre beinbygning, spørs litt på høyde selvfølgelig! Mange tror det tydeligvis er snakk om 10-12kg. Utifra hva jeg har sett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har timeglassfigur, min erfaring er at jeg har den uansett hva jeg veier.

Nå har jeg aldri vært overvektig da, men litt opp og ned innenfor slank/normalvektig.

 

Det har vel mer med fettfordeling enn skjelett å gjøre, jeg legger på meg mest på hofter og bryster og lite på mage/midje. Får faktisk mer utpreget timeglassfigur jo mer jeg veier, egentlig. Så litt omvendt av din teori, TS.

 

Men vi er jo alle forskjellige, så hvem vet hvor du mister fett om du slanker deg. Mitt inntrykk og erfaring er iallefall at man bare blir en litt større/mindre versjon av den kroppen man allerede har når man går opp/ned i vekt, man endrer ikke totalt figur.

Men kan ikke en som har timeglassfigur få fedme på mage og midje?

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har timeglassfigur, min erfaring er at jeg har den uansett hva jeg veier.

Nå har jeg aldri vært overvektig da, men litt opp og ned innenfor slank/normalvektig.

 

Det har vel mer med fettfordeling enn skjelett å gjøre, jeg legger på meg mest på hofter og bryster og lite på mage/midje. Får faktisk mer utpreget timeglassfigur jo mer jeg veier, egentlig. Så litt omvendt av din teori, TS.

 

Men vi er jo alle forskjellige, så hvem vet hvor du mister fett om du slanker deg. Mitt inntrykk og erfaring er iallefall at man bare blir en litt større/mindre versjon av den kroppen man allerede har når man går opp/ned i vekt, man endrer ikke totalt figur.

Ps

Det finnes jo medisiner som har som bivirkning å føre til fedme på magen

 

Og det finnes sykdommer som gir fedme på magen (bl.a cushings syndrom) og også stress kan gi fedme på magen.

 

Er de som har timeglassfigur untatt fra det ovenfor nevnte?

Anonymous poster hash: f7ad1...14f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på dette med hvordan man tar mål for å finne ut hvilken kroppsfasong man har


 

Men jeg leste på en annen tråd (husker ikke hvilken) der det ble forklart at man måler omkrets ved hofter, midje og brystkasse (under brystene) for å finne ut hvilken kroppsfasong man har.

 

Dermed er det jo hvordan benene i kroppen er, som er avgørende for om man har timeglassfasong som sin naturlige kroppsfasong (med naturlig mener jeg uten svært mye fedme på midjen grunnet medisiner, sykdom eller annet)



Anonymous poster hash: f7ad1...14f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...