Gå til innhold

Skal du ned 10-15 kg? Bli med her!


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

Gjest Silje1

Hei! Jeg lurte på om noen var interesserte i å gjøre ukentlige oppdateringer på vektnedgang og trening her (siden vektnedgang for sommergruppen osv snart er over/venter på ny gruppe)?

Jeg kan starte!

Jeg er 22 år, 160 cm og veier 68,6 kg. Jeg skal ned til 57-55 kg. Jeg håper å klare det innen uke 41 (15 uker).

Jeg trener mye styrke på studio og har fått en elsk på speltlomper til frokost og lunsj.

Bli med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med:-)

Jeg er 160 og har gått opp 15 kg siden august. Fra 55-70... Veldig klar for å gå de ned!

Anonymous poster hash: bc9f4...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjerne! Jeg er 23 år, 175 høy og veier 76 kg. Vil gjerne ned til 65, altså 11 kg. 

 

Har gått fra 86 kg til nåværende vekt på ca et år, men nå har det altså stoppet opp litt og er klar til å gå videre!

Endret av smygende_lodde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med :) Er også 160 antageligvis like tung som ts (har ikke turt å se på vekta de siste mnd for å være helt ærlig). Begynte å legge om kostholdet for to uker siden, men har holdt meg unna trening fordi jeg ble syk. 

Har likevel gått rundt en halv mil om dagen med hunden, og begynte å trene pilates i dag :) Bor i gokk, så hjemmetrening blir det enkleste for meg. Siden jeg ikke har vekt, vil jeg fokusere mest på cm, siden jeg føler de har mest å si :) Må bare rote frem målebåndet...

 

Satser hvertfall på SK16! :P

Endret av bippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest January

Jeg vil gjerne være med :)

 

Jeg er 25 år, 170 cm høy, og veier et sted rundt 65 kg. Jeg skal ned til 55 kg. Har gått opp 10-15 kg på to år. Det er en stund siden jeg veide meg, har ikke vært så god venn med vekta! Men skal lete fram den igjen snart. Er klar for å gå ned i vekt og begynne med trening og sunt kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joiner! Har holdt på i 3 uker. Tørr ikke veie meg, men er nok rundt 65 kg, 161 høy. Målet er 55-57. Fokuserer mest på å gå ned i cm, men skal veie snart altså. Har en veldig stillesittende jobb og har hatt 2 år med samboer og sofa som nå offisielt er over! ;) (bare sofaen, ikke mannfolket hehe).

Anonymous poster hash: c418e...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Høyde 160 cm, vekt 79 kg, ønsket vekt 60 kg. 

Har tenkt på å teste ut sikksakk-slanking en stund, så nå må jeg bare ta meg selv i nakken og gjøre et forsøk =P

 

Mandag 1200 kcal

Tirsdag 1800 kcal

Onsdag 1200 kcal

Torsdag 2000 kcal

Fredag 1200 kcal

Lørdag 1800 kcal

Søndag 1200 kcal

 

Hensikten er da at antall kalorier pr uke reduseres nok til vekttap, mens både forbrenningen og muligheter for muskelbygging opprettholdes..

I starten satser jeg på trening 3 ganger i uka, tirsdag/torsdag/lørdag, altså på de dagene hvor kaloriinntaket er høyest....

 

Skal bruke diett.no for å holde kontroll på kaloriene

 

Hvordan har dere tenkt å gå frem ?

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :)

31 år. 164 cm og 64 kg. Vil ned til 55. Motivasjonen går opp og ned, og jeg rekker ikke å se noen resultater før jeg gir meg igjen :sjenert:

Min fremgangsmåte: spise mindre av alt, men fortsatt det samme som før, bare mindre mengde. Og mer hverdagsaktivitet. Trener en sjelden gang, og har tenkt til å fortsette med det ;)

Anonymous poster hash: 32f50...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :)

 

er 1,69 og er vel 70kg (veide det i påsken). Vil ned til 55kg, men jeg eier ikke ei vekt så jeg kommer heller til å se på klestørrelsen, særlig i jeans og over armene (er smal rundt midjen, men ikke ellers :P). Samtidig har jeg et fitnessmål om å klare å løpe 5km på 20 min. Løypa mi er i variert terreng, og jeg har gjennom våren gått den som tur. Har så vidt begynt å løpe, og til slutt vil jeg klare å løpe sammenhengede og så løpe raskt.

 

Mitt første mål er å kutte ut den sinnsyke snackingen, særlig på kvelden foran tv'en! Venter på svar angående PT-time, og etter det er er målet å trene 3 ganger i uken - type styrke, eller timer. Etellerannet som får meg i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 år. 170 og 78 kg. Gått ned 2 kg siste 2-3 ukene.

Jeg har sakte, men sikkert gått opp 10 kg de siste årene. Jeg vil ned til 70 kg, da er jeg str 38 og er egentlig fornøyd.

Jeg løper 3-5 ganger i uken og er bevisst hva jeg spiser. Har ikke noe tidsperspektiv, så lenge det går nedover. Tenker 1/2-1 kg i uken.

-trollmor-

Anonymous poster hash: a9ab8...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å gå ned i vekt, men sliter veldig med at jeg ikke "orker" å trene.
Har på 2 år gått fra 70kg til ca. 87kg (flyttet bort for å gå skole, ble mye drittmat og ekstremt lite mosjon). Vil ned til ca. 65kg..  :(

 

Vil veldig gjerne begynne på treningsstudio, men har ikke lappen, noe som gjør at det ikke er mulig. Er generelt ikke så glad i å gå turer/løpe, men får vell bare prøve uansett. :vetikke:  



Anonymous poster hash: 31128...373
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å gå ned i vekt, men sliter veldig med at jeg ikke "orker" å trene.

Har på 2 år gått fra 70kg til ca. 87kg (flyttet bort for å gå skole, ble mye drittmat og ekstremt lite mosjon). Vil ned til ca. 65kg.. :(

Vil veldig gjerne begynne på treningsstudio, men har ikke lappen, noe som gjør at det ikke er mulig. Er generelt ikke så glad i å gå turer/løpe, men får vell bare prøve uansett. :vetikke:

Anonymous poster hash: 31128...373

Anbefaler Kayla BBG om du har hørt om den. Kun 30 min om dagen. Beinhard men utrolig effektiv og du kan tilpasse øvelser og reps til ditt tempo. Alt kan også gjøres hjemme :) Jeg skal forsøke å følge det opplegget.

Anonymous poster hash: c418e...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har veldig lyst til å gå ned i vekt, men sliter veldig med at jeg ikke "orker" å trene.

Har på 2 år gått fra 70kg til ca. 87kg (flyttet bort for å gå skole, ble mye drittmat og ekstremt lite mosjon). Vil ned til ca. 65kg..  :(

 

Vil veldig gjerne begynne på treningsstudio, men har ikke lappen, noe som gjør at det ikke er mulig. Er generelt ikke så glad i å gå turer/løpe, men får vell bare prøve uansett. :vetikke:  

Anonymous poster hash: 31128...373

 

Har du sykkel? Intervalltrening på sykkel ute (eller inne på ergometersykkel) er svært fettforbrennende :)

Anonymous poster hash: 454a6...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Så glad jeg ble for å se at så mange ble med! :D Motiverende!

Jeg trener 3-4 ganger på studio. Der driver jeg med helkroppstrening, men jeg merker at etter 8 uker sliter jeg med å gå opp kg i vekter, det er noe jeg virkelig skal jobbe med fremover!

Ellers har vi en hund som jeg går 40 min tur med to ganger i uken!

Jeg har funnet frem masse oppskrifter på fitnessbloggen.no på middag som er sunne og fulle av proteiner, anbefales.

Ellers har jeg en veldig sittestillende jobb så ingen hjelp på dagtid.

Det jeg sliter mest med er å legge vekk den usunne maten, type fløte og smør i matlagingen, så det må jobbes med.

Jeg er ikke veldig glad i godteri lenger etter disse ukene, det er hvertfall positivt.

Jeg kommer til å veie meg på søndager. Da føler jeg at jeg ikke kan kose/over-spise i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 25 år,168 cm høy. Jeg veide 84 da jeg ble gravid, 73/4 etter graviditet.(var syk hele svangerskapet) Nå veier jeg 75/6. Vil ned ti kg :) trener så på treningsstudio så fort barnet mitt er levert i barnehagen så da får jeg inn en økt hver dag i ukedagene :) trener styrke og kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år, 155 cm og veide i dag 64,6 kg. Jeg vil ned til 50-52 kg.

Jeg klarer fint å spise 1300 kcal noen dager, men så sprekker jeg :/ Blir helt mansik. Har gått ned fra 69 kg, men da på nesten ett år!!! Frustrerende og demotiverende! De dagene jeg trener så er ikke det noe problem, av en eller annen grunn så mister jeg matlysten når jeg trener. Jeg gjør hjemmetrening, har tredemølle, vekter etc.

 

Jeg må nok sette meg lavere delmål, framfor å se på det endelige målet.

 

Så delmål nr 1: 62 kg til 29 juli (om 5 uker)



Anonymous poster hash: 5b4ea...c12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi har klart å krype seg opp til ca 75 kg :vekt:   :grine:  Det er for mye til at jeg synes det er behagelig, og med mine 161 cm over havet så må jeg ta noen grep. 

 

Tenkte å veie meg hver fredag slik de gjorde det i de tidligere trådene, så jeg lurer på om vi skal gjøre det samme i denne tråden? Føler at det må presses litt mer når vi er flere som viser resultatet samtidig ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med! Veier rundt 86 kg for tiden, og har gått ned fra 92 kg siden april. Vil helst ende opp på rundt 70-72 kg, så har endel igjen!

 

Jeg går veldig sakte ned i vekt (er veldig flink å telle kalorier, så vet at jeg ikke spiser for mye), men skal prøve å bli flinkere å trene fremover så det kanskje går litt kjappere! Tror det blir bra å være med i denne gruppa, så kan vi motivere og hjelpe hverandre :)

 

Som oftest veier jeg meg hver torsdag, men er villig til å bytte dag om de fleste her inne vil ha en slags felles "innsjekking"! Fredag høres jo bra ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...