Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt at det ser så bra ut! Håper det kan hjelpe litt i tiden som kommer. Kjempebra at du får så tett oppfølging når ting er som de er! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel dag utendørs langt ute i havgapet tar på selv om mesteparten av tiden var tilbragt i en stol med en treåring og en fireåring i flott lek både ute og inne.

Jeg er helt tom for krefter, har vært ulidelig trøtt den siste timen, helt slapp i armene, kraftløs og jeg som faktisk sov 6 timer i natt.

Jeg skulle/burde ha strikket eller heklet- men har ikke energi til å holde i noe som helst..

Vil bare sove, men dumme meg satt på en vaskemaskin som ikke er ferdig på en stund og sove når den går gjør jeg ikke. Det har jeg aldri gjort etter at et av nabohusene brant ned pga en vaskemaskin som gikk på natten da jeg var ca 7 år.

Får heller ta meg en dusj mens jeg venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hei og hå. Har lest fra et år tilbak og frem til nå.

Kjenner flere som har mistet på samme måte enten sent i svangerskapet eller etter fødsel. Det er ikke til å fatte at livet kan bli normalt igjen. Men det blir det, på en annen måte. Ikke det samme, men anderledes normalt. Og selv om det er enormt vanskelig å forklare små barn at lille i magen ikke kommer hjem likevel, er det ofte barns enkle og åpne forhold til sorg og til den lille som ikke er blant oss lenger som er den beste støtten.

Og så er det angsten i det nye svangerskapet, som er naken og rå, der en reserverer seg. Umulig å fatte for oss som ikke har vært i samme situasjon.

:klem:

PS: Er helt enig med en ting: jeg hater folk som sier "du er så sterk du". Nei, jeg er ikke det. Kan jeg være så snill og få lov å være veik, svak, knust, ødelagt, slik at de dagene jeg greier å fungere kan fremstå som sterk uten å måtte fremstå som spesielt sterk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Blondie :klem:

Det er sånn som du sier en annerledes normal. Jeg er her, jeg er fremdeles meg selv. Kanskje ikke like munter og spøkefull som jeg en gang var, men det er fremdeles meg. De som ikke takler endringen får bare ha det så godt, og noen har forsvunnet. Noen forsvant for en kort periode og andre er ikke tilbake ett år etter noe av det tyngste i livene våre skjedde. Vi har lært oss å leve i den nye verden, noen dager er bedre enn andre og jeg kan kjenne små glimt av ekte lykke. De lykke-øyeblikkene er det Lita og kjære som står for og en og annen av Litas venner. Små treåringers betraktninger om livet.

Så enig med ps-en din, kloke du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. august for ett år siden var en av de mørkeste dagene i livet vårt, det var dagen lillesøster fikk navnet sitt, da jeg måtte ha navn på henne, jeg måtte vite hva jeg skulle kalle henne den siste tiden i magen. Babyen ble for upersonlig. Tidligere denne uken ble navnet hennes skrevet i stein, nå står det der for evig. Det ble en stein med ro over seg, takker for flinke mennesker som jobber med våre kjæres aller siste stoppested og for at det skal bli som vi ønsker. Det var godt å få opp steinen, få det mer personlig. Det har vært en lang prosess psykisk å skulle få det skrevet i stein, at hun ikke er her, kun i hjertene våre. Steinen er vår hjerteskatt verdig, og nå får vi endelig plantet og ordnet bed.

Kontrastene denne dagen er store, mange tårer, latter og gode klemmer. Storesøster og jeg har hatt jentedag, hun har shoppet til minstesøster i magen, jeg har kjøpt vindmølle til oldefarens grav og vi har kost oss med softis på kafé og hun koste seg i lekekroken på kjøpesenteret mens jeg slappet av. Det er godt å ha storesøster :hjerte: Hun gir mye glede. Jeg er sykemeldt, i går sa det virkelig stopp for meg. Mange småplager over tid har dratt energien ut av meg og i går ble begeret mer enn fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg husker så altfor godt meldinga di frå 12. august i fjor. Den som gjorde meg så trist, uvel og skjelven, og tårene trilla. Heilt ufattelig - vesle skatten som berre så vidt viste foreldrene sine at ho var der, og så så brått borte, før nokon fekk bli kjent med henne. :trist: Fint at du er fornøyd med steinen, og at den kom på plass i tide til bursdagen. :sukk:

Ta vare på deg og dine desse dagane. Eg tenker stadig på deg, og du har vore mykje i tankane mine, særlig nå når merkedagane kjem på rekke og rad. :hug:

Og så godt du har fine Lita. Ho virker som ein skikkelig god humørspreder. :rodmer:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på kontroll igjen. Ul, blodgjennomstrømning, ctg og legetime. Blir tatt godt vare på og alt ser bra ut med babyen. 4% over snittet og estimert til 2 kg i dag. Ny runde om to uker og time hos fastlegen i neste uke. Håper han skjønner jeg trenger å hente meg inn igjen, er kjempe utslitt nå. Jeg har ikke noen store plager, men mye smått som gjør at jeg ikke eier energi.

I morgen skal jeg plante på graven, endelig er bedet klargjort og det kan bli fint og ordentlig der :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det endelig sommer her, tre dager på rad er ny rekord for sommeren.

I går badet vi i sol, ro i sjelen med Lita og kjære.

Vi feiret ettårsdag med muffins med glasur gul som solen med lilla og rosa sommerfugler, lita sa at når det er bursdag så har vi muffins ;) Lillesøster og babyen i magen har en veldig god storesøster :hjerte:

Det var en helt annen bursdag enn det vi hadde sett for oss i begynnelsen av august i fjor, men vi hadde en fin dag selv om det var trist. Det ble veldig fint på graven også, ballonger, ny pynt og friske blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å feire bursdagen til lillesøster! Gode lita kommer til å passe godt på lillebabyen når den kommer, det er jeg sikker på! Livet blir sjelden slik man hadde sett for seg, så man må bare ta det man får tilsendt. Heldigvis er det også slik at det av og til blir bedre enn det man turte å håpe på.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som må gjøres

Pakke klær til meg selv

(Gubben må pakke, vi vet jo ikke hvor lenge vi blir på sykehuset)

Hente bilstol/ vaske den

Vaske ned bad kjeller

Ting som er gjort

Hente elastisk bæresjal

Dyner vasket

Madrass luftet

Babynest luftet (ubrukt)

Trekk til sofaputene er vasket :)

Foreldrepengesøknaden sendt :strix:

Matskap kjøkken ryddet

Bad i hovedetasjen vasket ned

Stelleprodukter har kommet

Litas klesskap er ryddet og klar til klærne hennes.

Klær vaskes og sorteres

Ting på gang

Stellebag startet pakking

Nedvask av soverom

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med innsendt permisjonssøknad! Alltid en stor befrielsenår det er gjort! :) Bra å se at det ikke er bare jeg som lager lister.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...