Gå til innhold

Antrekk: pent


Gjest z

Anbefalte innlegg

Smoking = smoking.

Mørk dress = mørk dress.

Pent = mørk dress/pen bukse og ditto jakke.

:)

Dette er hva jeg også har hørt, og mer utfyllende er lang kjole ved både smoking og mørk dress. Fikk litt bakoversveis da jeg så buksedress nevnt under pent antrekk :o Så i våre invitasjoner står det Mørk dress/smoking.

Tror du ikke kan trå feil med en lang kjole, og synes du skal gå for den :)

Synes forøvrig at Pent antrekk er en litt keitete dresskode siden det betyr så forskjellig for så mange... Og derfor virker litt mor sin hensikt siden mange må spørre brudeparet uansett :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du ikke kan trå feil med en lang kjole, og synes du skal gå for den  

Det blir nok bra uansett, ja :)

'pent antrekk' som dresskode er egentlig verre for menn ... Kjipt å være den eneste i mørk dress og alle andre menn i bukse/jakke el lys dress, feks ... Eller ha smoking hvis brudgommen har vanlig mørk dress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er hva jeg også har hørt, og mer utfyllende er lang kjole ved både smoking og mørk dress. Fikk litt bakoversveis da jeg så buksedress nevnt under pent antrekk :o Så i våre invitasjoner står det Mørk dress/smoking.

Tror du ikke kan trå feil med en lang kjole, og synes du skal gå for den :)

Synes forøvrig at Pent antrekk er en litt keitete dresskode siden det betyr så forskjellig for så mange... Og derfor virker litt mor sin hensikt siden mange må spørre brudeparet uansett :roll:

Men "pent/mørk dress" - betyr det da at jeg skal ha lang kjole det nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men "pent/mørk dress" - betyr det da at jeg skal ha lang kjole det nå da?

Nei....ikke at du skal, men det blir ikke feil å ha det. :)

Men du har ikke tid til å være her...du skal lage nettside. :fy:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei....ikke at du skal, men det blir ikke feil å ha det. :)

Men du har ikke tid til å være her...du skal lage nettside. :fy:

:ler:

Jeg prøver å lage noe av alle perlene mine, men får ikke til... eier ikke fantasi... Hm, jeg sa ikke NÅR jeg skulle lage hjemmeside...? :eeeh:

Argh... må ut og finne sko og veske og sjal... Kanskje LAGE smykker selv ja... Til det jeg skal ha på meg...

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å lage noe av alle perlene mine, men får ikke til... eier ikke fantasi... Hm, jeg sa ikke NÅR jeg skulle lage hjemmeside...?  :eeeh:

Det er fort gjort da....tre dem på fiskesnøre og heng dem rundt halsen....er in med litt vel mye nå......så over til væ...ehh.....nettsidene. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men "pent/mørk dress" - betyr det da at jeg skal ha lang kjole det nå da?

Den kombinasjonen har jeg faktisk ikke sett før jeg :-? Men jeg ville nok ha valgt lang kjole, men dukker det opp noen i vårt bryllup med kort kjole så bryr jeg meg svært lite :wink: For meg er det rett og slett en indikator på hva brudeparet skal ha på og hvordan festen er lagt opp - hvordan gjestene selv velger å gå kledd synes jeg er opp til dem. Ønsker noen å skille seg ut med coctail kjole så værsågod for min del :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha understreket det; dette er ikke noe problem, selv om jeg stiller et spørsmål! :wink:

Jeg bare lurte. Takk for svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Den kombinasjonen har jeg faktisk ikke sett før jeg :-? Men jeg ville nok ha valgt lang kjole, men dukker det opp noen i vårt bryllup med kort kjole så bryr jeg meg svært lite :wink: For meg er det rett og slett en indikator på hva brudeparet skal ha på og hvordan festen er lagt opp - hvordan gjestene selv velger å gå kledd synes jeg er opp til dem. Ønsker noen å skille seg ut med coctail kjole så værsågod for min del :sjarmor:

Shit... Spurte jo i en anne ntråd om akkurat dette hvor samtlige mente jeg kunne gå i sånn midt på leggen-kjole... F..., da har jeg wastet 1000 kroner på ikkeno da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit... Spurte jo i en anne ntråd om akkurat dette hvor samtlige mente jeg kunne gå i sånn midt på leggen-kjole... F...' date=' da har jeg wastet 1000 kroner på ikkeno da[/quote']Klart du kan bruke "midtpå leggen-kjole"....du kan også bruke "over knærne-kjole". Det er ikke nødvendigvis lengden som avgjør hvor pyntet en kjole er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også skrevet Antrekk: Pent i invitasjonene våre... Jeg og forloveden min ville skrive noe som (vi trodde) mente at folk kunne velge litt mere selv.

Har tenkt SÅ mye på dette i etterkant og angret så fælt! :klaske: Trodde jeg var den eneste i verden som kunne finne på å skrive "pent"! (og tro at gjestene våre skjønte dette). Det vi mente var at folk skulle få velge farge på dressen sin selv, slippe å ha på seg slips hvis de hater dette, velge en fin sommerlig kjole eller yndlingskjolen som passer bedre til jul, kort, lang, over/under kneet... Who cares??? Bare folk ser pene ut i tøyet... Hadde liksom blitt litt lang forklaring i invitasjonen :hoho: Men jeg håper folk forstår... Blir kanskje litt overrasket hvis noen kommer i buksedress... men så lenge gjestene føler seg vel i klærne så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om noen som skrev "Antrekk: Det fineste du har" (eller noe sånt). Kan jo være en ide til andre hvis dere vil ha folk i finstasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev mørk dress/smoking i våre invitasjoner... Har noen morsomme venninner som lurte på om de måtte kjøpe seg smoking.... :ler: Synes det er greit med den formelle versjonen når man først inviterer til bryllup. Dersom noen er vant til skikk og bruk, dukker de i alle fall ikke opp i kjole og hvitt...noe som kanskje ikke hadde passet helt siden brudgommen skal ha mørk dress ++. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skrevet antrekk: pent i våre innbydelser.

Det har aldri slått meg at dette skulle bli et problem. De fleste skjønner at de skal pynte seg når de skal i bryllup..?

Vel, som du ser av hovedinnlegget, så er "pent" absolutt lett å bli forvirret av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i bryllup hvor folk kom i dongeri. :o

Jeg også. Dongri, ullgenser, flanellsskjorte mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit... Spurte jo i en anne ntråd om akkurat dette hvor samtlige mente jeg kunne gå i sånn midt på leggen-kjole... F..., da har jeg wastet 1000 kroner på ikkeno da

Mørk dress tillater kjole til knærne, så ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...