Gå til innhold

rennenede øyne på valp


Gjest miobell

Anbefalte innlegg

Gjest miobell

øynene til valpen min renner konstant!

Fått beskjed fra dyrlege om å dryppe med øyenbadevann daglig, men føler ikke det hjelper nok...

noen som kjenner dette igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags hund har du, og hvor lenge har den vært slik? Kamillethe virker beroligende på irriterte slimhinner, så det kan jo være verdt å prøve det. Du lager bare alm kamillethe, lar den avkjøles, fukter en bomullepad og legger den på øynene til hunden. Det er ikke farlig om det kommer noe inn på øyet til hunden. Dette ble jg tipset om av min dyrlege fordi min katt hadde kronisk virusinfeksjon på øynene, og begynte å renne veldig hvis han ble stresset eller urolig. Funka veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyret her var mye plaget med dette. Hun måtte spyle opp tårekanalene to ganger. Nå i senere tid kan hun får det litt igjen dersom det ligger hår inn på øynene. Sjekk derfor at det ikke er noen hår som kan komme inn på øyet og irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miobell

har en pomeranian og har vel vært sånn mer eller minder siden vi fikk han. Er tretten uker nå, var 8 uker da vi hentet han .

Elles en livlig og skjønn krabat. Øynene klistrer seg ikke igjen, bare renner mye.. spesielt om vi er endel ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miobell

har hørt at man kan prøve med kamille te . rense øynene med dette..

Alternativ blir vel antibiotika eller som en sier her : spyle tårekanalene. Drypper med øyebadevann og sjekker øynene , men kan ikke se hva som kan være grunn til denne irritasjonen ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...