Gå til innhold

hund alene hjemme


Gjest miobell

Anbefalte innlegg

Gjest miobell

Hvor mange timer er din hund vandt til å være alene hjemme?

hvordan gjør du det da? Stenger du av et område han kan være på , eller lar du han spankulere rundt fritt? :)

vår valp på 13uker har lært seg gradvis til å være mer og mer alene. Fra noen få minutt til få timer. Da stenger vi han inne på et område i leiligheten, slik at han har noe plass med vi kan samtidlig være trygge på at han ikke skader seg eller møblene våre. det går fint for han være noe alene.

Ønsker bare høre med dere andre hundeeiere hvordan dere gjør dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en omplasseringshund som vi fikk da den var 16 mnd. Den var ikke vant til å være alene men i hundegård/kennel sammen med mange andre hunder.

Den ble fort vant til å være alene hele dagen, fra kl 7- 16 det går helt greit. Hunden vår er i hele huset, det hender den er ute i hundegård men der liker den ikke å være så det blir bare bjeffing og uling. Den må enten være inne eller stå i kjetting på gårdsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår klarer seg helt fint alene i leiligheten en hel arbeidsdag, altså fra 7 til 16. Vi lar henne bare være i stuen. Vi stenger dører til de andre rommene siden vi vet at hun vil rote i søppelen på kjøkkenet hvis vi lar henne dit. Hun er nå 3,5 år. Men hun har klart dette i ganske langt tid. Hun har tilgang til vann og lekene sine. Men som oftest så bare sover hun.

Hun får ikke lov til å være i sofa, men det er som oftest der vi finner henne sovende. :) Det er ikke så farlig. Men hun er litt sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund på 9 mnd er alene ca. 5-7 timer om dagen. Da er han på soverommet. Virker som det går veldig fint og han sover mesteparten av tiden.

Skulle selvfølgelig ønske at han slapp å være så mye alene, men det er vanskelig å få til noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er i bur når hun er alene, synes det er det sikreste for henne (fordi hun er en liten hund og har en tendens til å spise på ting og jeg har mye pjatt i leiligheten min)

Dette går veldig fint, fordi jeg har lært henne å være i buret fra hun var valp.

Jeg har en maks grense på 8t alene, men synes det er litt lenge, men er desverre umulig å unngå når man er student og i arbeid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund ligger i buret sitt og sover når hun er hjemme alene. Det syns jeg er veldig greit, så jeg har vent henne til å sove i bur fra hun var valp. Hun går inn i buret og legger seg når hun vil, buret står i gangen med åpen dør. Dette funker kjempefint for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kitten

Hundene mine får et litt avgrenset område. Som regel er de ikke så lenge alene hjemme, men dager hvor både jeg og samboer jobber kan det bli opptil 9t, som regel 6-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår er hjemme alene i ca 8 timer hver dag fra mandag til fredag. Da får han være kun på kontoret (der står buret hans, frokosten, vann, mange leker, en kong med god mat inni, et stort ben å tygge på o.l.) Det ser ut til å gå bra. Men han liker ikke å være hjemme alene på ettermiddagen når han har vært alene hjemme hele formiddagen. Så foreløpig kan vi ikke gå ut sammen i hverdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 4 timer. Ellers tisser han inne rett og slett. Fryktelig irriterende. Når sambo er bortreist, må jeg kjøre hjem i lunsjen og lufte han.

Vi stenger da dørene til soverommene, men ellers går han fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er som regel alene hjemme rundt 8 timer.men pappa kommer midt på dagen og lufter han en times tid.han går rundt fritt men jeg lukker igjen badet og soverommet siden han bråker.og der er det lufte luker så naboene hører han ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...