Gå til innhold

Hunder som spiser bæsj...


-frøya-

Anbefalte innlegg

Hunden min har begynt å spise så mye bæsj når vi er ute....Og det er en del katter her,så det er jo helt håpløst!Er kattebæsj overalt...

Men hvorfor gjør hun dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden andre kan mer om dette enn meg siterer jeg Mei Alucinor fra forumet på oppdrett.no:

"Koprofagi (å spise avføring) er ikke uvanlig blant hunder, men temmelig sjeldent blant katter. Her er noen kommentarer om denne sjenerende uvanen:

Koprofage hunder vil ofte spise ikke bare hundeekskrementer, men også ekskrementer fra andre arter, som katter, hunder og kyr. Det er normalt for tisper å spise ekskrementene til sine valper fra fødselen til de er 3 uker gamle."

Innlegget er forkortet i henhold til Kvinneguidens regler om kopirett. Resten av sitatet finner dere her.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har spist det samme foret i flere år,så tror ikke det er det....

Men hun fikk fjernet livmoren i vinter,og hun har blitt mer leken/krever mer opperksomhet,så kanskje hun til tider kjeder seg men...

Noen her som har egne erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har fjernet livmoren så endres vel hormonproduksjonen. Da kan kanskje hormon/vitamintilskudd være det som behøves. Evt forbytte pga hormonforandringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er noe skukkelig dritt det der med at hundene spiser skitt.

Man liker jo å sitte med de i fange, i sofaen og sånn, men det er ikke noe særlig at de slikker i ansiktet etter de har spist sånt noe greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har fått det samme foret hele tiden,men har ikke alltid spist bæsj...

Og jo,jeg sier æsj hver gang hun gjør det,men kan ikke si det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si "nei" og dra henne unna bæsjen? Regner med du har henne i bånd? Da unngår du ihvertfall mye av svineriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si "nei" og dra henne unna bæsjen? Regner med du har henne i bånd? Da unngår du ihvertfall mye av svineriet.

Har henne alltid i bånd,og sier nei når jeg ser hva hun gjør! Men det er ikke alltid like lett å se hva det er hun snuser på før det er for sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitten

Den ene bikkja mi er helt gæærn etter bikkjebæsj, vi har prøvd å prøvd å få henne til å slutte å snappe det til seg, vi prøver forsatt.

Husk at ingen hunder er like og selv om det er vanlig at andre hunder lærer enkelte ting fort, så gjelder det nødvendigvis ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...