Gå til innhold

Katten min er dårlig.


Havfrua

Anbefalte innlegg

Da vi la oss på søndag så virket han helt normal og i fin form. På mandag morgen så var han ikke interessert i noe mat før han ville ut, så jeg stusset litt over det. Da jeg kom hjem fra jobb satt han på trappa, og virka helt fjern. Ingen hale rett til værs og ingen maling slik han vanligvis gjør når vi kommer hjem fra jobb. Da vi kom inn så gikk han rett i stolen sin og la seg og der har han omtrent liggi siden. Siden han ikke er noe bedre i dag så ringte jeg dyrlegen og fikk time kl 1130. Fant bendelorm ved siden av kassa hans i dag tidlig, men han kan da ikke bli så dårlig av bendelorm eller??? :klø:

Får så vondt av han, han bare ligger der og sturer også er han varm på nesa si, så det er tydelig at han ikke er frisk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beekeeper

når pusen min hadde et kraftig angrep av orm, så var den kjempesyk, sånn som du beskriver. Lå helt rolig, rørte ikke på seg, varm på nesa.. jeg var så redd fordi jeg trodde den skulle dø! Men etter en tablett var alt i orden. Jeg tror ikke du skal bekymre deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - det var godt å høre. Får håpe det er "kun orm" da som har slått han ut. Uff så bekymra man er for disse små dyra sine. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
Åhh - det var godt å høre. Får håpe det er "kun orm" da som har slått han ut. Uff så bekymra man er for disse små dyra sine. :tristbla:

Ja, uff.. Jeg var livredd og grein når det sto på.. Lå med en bevegelsesløs pus i fanget! :tristbla: Men han ble fort kvikk igjen. Lykke til hos dyrlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk beekeeper. :klem:

Da er jeg tilbake fra dyrlegen og pusen min skal på antibiotikakur en uke. Det bør gjøre at han fort føler seg bedre, hvis ikke må jeg tilbake til dyrlegen om ett par dager. Hun tok tempen og han lå en grad varmere enn hva han burde, så hun mente det var en virusinfeksjon i tillegg til at han har orm.

Hun mente også at jeg skulle gjøre meg ferdig med antibiotikaen før jeg begynte med ormekuren. Siden han drikker så lite så har jeg nå begynt å tvangsfore han med litt vann, også håper jeg apetitten hans kommer fort tilbake nå som han har fått antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere litt her i dag også da.

Jeg tror han er litt bedre i dag. Han var ikke varm på snuta lenger, så forhåpentligvis så er ferberen på vei ned og matlysten på vei tilbake. Gikk greit å få i han medisinen i dag og litt vann, også var han heldigvis å tissa i kassa si i dag tidlig, så det er ett godt tegn.

Men han har ikke spist noe fast føde enda også så jeg at han gulpet opp en mark, så jeg er nesten litt frista til å gi han ormekuren med en gang altså, hvis han ikke begynner å spise i dag.

Blir spennende å se an formen hans når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være med ormekuren jeg da! :sjenert:

Hvis katten er dårlig av orm synes jeg det er ganske fælt å ikke gi den medisin mot det.. Det gjør den jo ganske dårlig! Men hvis legen har sagt at du skal gjøre det, må du vel det.

Uff, stakkars pus! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke spiser i dag så ringer jeg dyrlegen og spør om jeg ikke kan få gi han ormekuren samtidig som antibiotikaen altså. Går jo ikke an gå gå slik. Jeg tror grunnen til at han føler seg så slapp er ormen og ikke noe annet, så jeg får jo så vondt av at han ikke orker å ta til seg mat. Han har jo ikke spist siden natt til søndag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nok en gang snakket med dyrlegen og han mente at å gi ormekur kun ble en ekstra belastning som han ikke trenger nå. Derfor så må vi prøve å fore han med sprøyte for å se om han ikke kvikner til siden han ikke spiser selv. Medisin har han også fått via sprøyte i dag også gir vi han vann via sprøyte. Syns ikke jeg gjør annet enn å stappe en sprøyte i munnen på han jeg.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen har vel rett. Men har han andre symptomer på virusinfeksjon enn feber? Hoste og snørr? For feber får jo katter som har gått med bendelorm en stund, siden den tærer sånn på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ingen symptomer som hoste og snørr så jeg er redd det er ormen som forårsaker at han har følt seg så dårlig.

Men - i går så fòret vi han med ett sånt høyenergi-våtfòr med sprøyte. Det var ikke så veldig mye vi fikk i han men noe er bedre enn ingen ting. Da jeg våknet i dag tidlig så var han mye piggere, han malte og gjorde seg til og virka mye mere våken i blikket. Han var til og med innom matskåla og smakte på maten, så da er han nok på bedringens vei. Vi fikk gitt han medisin også slapp vi han ut en tur. Får holde ett øye med han i dag slik at han får i seg nok mat og drikke. Ble så glad da jeg hørte han male i dag tidlig, verdnes beste lyd!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får pusen min siste dose med antibiotika, så i morgen er det ormekur på menyen. Han har vært supersprek siden fredag, og det er så godt å ha han tilbake i den gode, gamle formen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...