Gå til innhold

Nyutdannet radiograf


Rinta90

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble uteksaminert som radiograf nå i juni :danse:

Begynt i min første jobb (Fast stilling i Sverige) enda mer :danse:

Så til spørsmålene mine;

- Hvor lang tid tok det før DU ble trygg på deg selv og stolte på at du har fått tatt gode nok bilder å sende til radiolog?

- Spør du ofte en kollega om veiledning når du er usikker? Jeg føler jeg spør altfor mye og ikke stoler på meg selv

- Vi skal etterhvert ha studenter i praksis, skal ikke være veileder, men de vil jo gå sammen med meg noen ganger. Jeg er virkelig dårlig til å forklare hvorfor jeg gjør det jeg gjør for å få fremstilt det som ønskes. Hvordan skal jeg forholde meg til studentene da? Det er jo ikke lenge siden jeg selv var student når disse studentene kommer til oss.

- MR har jeg ikke begynt med enda. Jeg er på CT, gjennomlysning og skjelett/thorax. Hvilken tips har du til meg når jeg skal begynne å kjøre MR?

- Hva er ditt beste tips som radiograf?

Ellers trives jeg veldig godt som radiograf hittil og det er utrolig deilig å ha produsert et godt diagnostisk bilde og vite at radiologen får stilt korrekt diagnose utfra de bildene jeg har tatt :)

Håper på inspirasjon og tips/råd fra andre radiografer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brillefin

Ååh, nå har vel ikke jeg noe svar til deg, men jeg skal starte på radiografi til høsten og glede meg :) så kjekt at du trives!

Ellers så vet jeg at ei venninne av meg som er sykepleier var også veldig usikker da hun startet i jobb etter utdannelse, men nå når hun har jobbet en liten stund og opparbeidet erfaring så har hun blitt tryggere på seg selv og det hun gjør. Hun fortalte også at hun spurte mye i starten, men det er jo slik man lærer, og det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/meninger/tegnehanne/Jeg-kunne-vart-et-gjengmedlem-7586521.html#.U9QwcPl_v2M

Slik er folk som jobber på røntgen ;) Ikke for å være stygg altså, men alle jeg kjenner som jobber på sykehus har ledd og sagt at det er akkurat slik det er...



Anonymous poster hash: 93921...0f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/meninger/tegnehanne/Jeg-kunne-vart-et-gjengmedlem-7586521.html#.U9QwcPl_v2M

Slik er folk som jobber på røntgen ;) Ikke for å være stygg altså, men alle jeg kjenner som jobber på sykehus har ledd og sagt at det er akkurat slik det er...

Anonymous poster hash: 93921...0f4

Hahhaa, ja den er morsom og det er akkurat slik det er xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...