Gå til innhold

Faller jeg utenfor arbeidsmarkedet på sikt uten en grad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i et stort forvaltningsorgan i 15 år- klatret rundt i systemene uten utdannelse. Søkte på en stilling jeg overhodet ikke kvalifiserte til, og ledelsen ble nysgjerrig på hvem jenta med det store motet var og ansatte meg. Jeg har jobbet hardt for å være like gode som de andre, med grader av både det ene og andre. Jeg har ingenting, ikke engang studiekompetanse har jeg.. Jeg liker jobben min og håper jeg får være der bestandig, men hva hvis det kommer oppsigelser! Vil en ny arbeidsgiver gidde å ansette noen uten høyskole eller universitetsgrad? Synes "alle" har en grad å vise til... Jeg har ikke lyst til å gå på kveldskole da jeg jobber mye! Bør jeg likevel helgardere meg for å være med i videre konkurranse på arbeidsmarkedet?

Anonymous poster hash: bd34a...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler de heller ansetter noen med god arbeidserfaring enn en grad, men det kommer vel an på jobben du søker. Det skader jo ikke å ta en utdannelse om du mister jobben din, da.



Anonymous poster hash: 06c4c...ee3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du en relevant utdannelse nå da istedenfor å sitte der sjokkert om oppsigelsene kommer. Da har du lang arbeidserfaring pluss utdannelse. Eventuelt kan du også ta kurs/fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare erfaringen som teller når du først har kommet deg ut i arbeidsmarkedet.

Du trenger ingen grad hvis du har 15 års erfaring.

Du er heller ikke alene om å jobbe deg opp.



Anonymous poster hash: 8cec7...6c4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kommer til å klare deg fint med så mye erfaring som du har. Det er jo å komme seg opp og frem som er vanskelig uten utdanning, ikke å beholde selve jobben vel?



Anonymous poster hash: d191c...59f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare erfaringen som teller når du først har kommet deg ut i arbeidsmarkedet.

Du trenger ingen grad hvis du har 15 års erfaring.

Du er heller ikke alene om å jobbe deg opp.

Anonymous poster hash: 8cec7...6c4

Ps. kilde: en gutt jeg datet som er siv.ing., og som angrer på at han i det hele tatt utdannet seg istedet for å bare jobbe seg opp.

Anonymous poster hash: 8cec7...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps. kilde: en gutt jeg datet som er siv.ing., og som angrer på at han i det hele tatt utdannet seg istedet for å bare jobbe seg opp.

Anonymous poster hash: 8cec7...6c4

Jeg føler at i dag er det vanskelig å klatre seg opp med mindre man har gode kontakter. Før i tiden var dette lettere fordi nå skal alle ha en mastergrad.

Til TS, nå er jeg ung og uerfaren, men jeg tipper at erfaring er veldig mye viktigere. Det ville derimot ikke å skade å få generell studiekompetanse fordi hvis du skulle bli arbeidsledig på et tidspunkt og oppleve vanskeligheter med å få deg jobb, kan det være fint å ha vitnemål så du kan ta en utdanning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at i dag er det vanskelig å klatre seg opp med mindre man har gode kontakter. Før i tiden var dette lettere fordi nå skal alle ha en mastergrad.

Til TS, nå er jeg ung og uerfaren, men jeg tipper at erfaring er veldig mye viktigere. Det ville derimot ikke å skade å få generell studiekompetanse fordi hvis du skulle bli arbeidsledig på et tidspunkt og oppleve vanskeligheter med å få deg jobb, kan det være fint å ha vitnemål så du kan ta en utdanning. :)

Jeg har tatt norsk og samfunnsfag...men jeg er kjempesliten! Det er utrolig tungt å dra rett på kveldsundervisning rett etter jobb, jeg har 3 barn som skal følges opp også... Sukk... Man klarer vel ikke å helgardere seg mot allt mulig! Jeg beholder nok jobben min men jeg kan bli flyttet noen mil, 1,5 time med tog i verste fall og det er kanskje ikke noe å sutre over i dagens jobbmarked..TS

Anonymous poster hash: bd34a...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg, TS. Erfaring er stort sett viktigere enn utdanning, og når du har kommet så langt som det virker som du har, kan jeg ikke se for meg at du vil få noen problemer senere. Utdannelse kan du ta hvis det blir nødvendig.



Anonymous poster hash: 6f5a2...8bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...