Gå til innhold

Flere som IKKE går i forelesninger!?


Gjest studenten95

Anbefalte innlegg

Gjest studenten95

Føler jeg er en av få, og er faktisk litt overrasket.

Mine grunner til at jeg ikke går:

  • Det frigjør tid til å sitte å konsentrere seg om en ting over tid.
  • Tankene begynner å vandre i forelesningen. Har rett og slett ikke noe utbytte av det.
  • Det går kjappere å lese alt selv, og jeg synes det er like greit.
  • Man slipper å pakke sakene sine opp og ned, og stresse rundt omkring mellom byggene.

Går av og til for å holde kontakten med de jeg har blitt kjent med da :)

Flere som meg der ute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går i svært få forelesninger! Eneste jeg har fulgt med på i hele år er et fag som blir tatt opp, slik at jeg kan se de hjemme



Anonymous poster hash: d9b03...6ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke på noen som helst forelesninger. Bruker å gå på noen av de første i semesteret, se om jeg liker foreleseren, se om opplegget deres passer meg, om jeg må ha noe info om gruppeoppgaver, osv.

Jeg er ikke så veldig glad i å være sosial, så jeg kjenner faktisk nesten ingen på studiet.. Litt kjedelig kanskje, men det har nå bare blitt sånn.

Grunnen til at jeg ikke er på noen forelesninger er at jeg syns det er kjeeedeeelig... Første semester jeg studerte så var jeg på ganske mange spredt ut over året, men semesteret etter dabbet det helt av. Jeg har ingen utbytte at forelesningen, syns de fleste forelesere gjør stoffet mye vanskeligere enn det trenger å være, og jeg foretrekker å jobbe alene med stoffet. Liker bedre å lese på egen hånd og holde på med oppgaver selv. Følger med på notater og sånt via fronter, og tropper opp på skolen om det er noe som skjer.



Anonymous poster hash: 5ed7b...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er en av få, og er faktisk litt overrasket.

Mine grunner til at jeg ikke går:

  • Det frigjør tid til å sitte å konsentrere seg om en ting over tid.
  • Tankene begynner å vandre i forelesningen. Har rett og slett ikke noe utbytte av det.
  • Det går kjappere å lese alt selv, og jeg synes det er like greit.
  • Man slipper å pakke sakene sine opp og ned, og stresse rundt omkring mellom byggene.

Går av og til for å holde kontakten med de jeg har blitt kjent med da :)

Flere som meg der ute??

Jeg går ikke i alle forelesningene. Det kommer an på foreleseren. Noen forelesere formidler pensum på en måte som er effektiv for meg, mens andre forelesere har en annen formidlingsmetode som rett og slett ikke funker. Da holder jeg meg som regel utenfor forelesningene, eller så holder jeg på med egne notater og sånt under forelesningene. Jeg har oppdaget at dersom jeg forbereder meg på forelesningene, og er aktiv under forelesningene (i de fagene med forelesere jeg ikke takler), blir plutselig timene mye mer interessante. I begynnelsen satt jeg bakerst, men skal fra nå av sitte fremst og være et irriterende skolelys :fnise: Jeg irriterte meg først over dem som hele tiden skulle være så aktiv under forelesningene, og så på dem som smiskere eller skolelys - men oppdaget søren meg at det funker å prøve å delta i forelesningene aktivt.

Anonymous poster hash: acb70...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er en av få, og er faktisk litt overrasket.

Mine grunner til at jeg ikke går:

  • Det frigjør tid til å sitte å konsentrere seg om en ting over tid.
  • Tankene begynner å vandre i forelesningen. Har rett og slett ikke noe utbytte av det.
  • Det går kjappere å lese alt selv, og jeg synes det er like greit.
  • Man slipper å pakke sakene sine opp og ned, og stresse rundt omkring mellom byggene.

Går av og til for å holde kontakten med de jeg har blitt kjent med da :)

Flere som meg der ute??

Jeg går heller ikke. Hvis jeg går på skolen er det for å henge med folka jeg kjenner der hah.

Grunnen til at jeg ikke går er at jeg syntes det er så langtekkelig å sitte å høre på foredragsholderne. De sier så mye unødvendig. Dessuten så lærer man fint alt på egenhånd en ukes tid før eksamen.

I tillegg til dette er vel hovedgrunnen at jeg hater å stå opp så tidlig om morgenen, eller at jeg heller vil henge med venner og trene haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har gått på 2 forelesninger dette semesteret. Mine grunner er som dine; vil ikke sløse bort 2 timer av livet mitt som jeg kan bruke til å faktisk lære noe. Jeg husker ikke noe av det som har blitt sagt og de bare siterer rett fra boken. Også er de så kjedelige å høre på...blir trøtt av å høre på de.



Anonymous poster hash: 820a1...f1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...