Gå til innhold

Kjære butikkansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir overrasket om det sitter en hyggelig ansatt bak kassa. Burde det ikke være motsatt?

I omtrent alle dagligvarehandlene jeg har vært innom sitter det ansatte som ikke en gang sier hei til kundene. Jeg har jobbet som kundebehandler (deltid) i NI år, og smiler/sier hei/snakker med alle kundene, hver gang man er på jobb, det er en del av oppgavene!

Sååå vanskelig er det faktisk ikke, og jeg har ingen tro på at "alle er slitne/har det vanskelig o.l" HVER DAG; HELE DAGEN! Se nå til faen å se levende ut da!

Og om det ikke er kunder i kassa, er det mulig å fjerne kurver/vogner og fikse litt i hyllene . Fikk sjokk på matbutikken i dag. Det lå 7 stabler med kurver 2-6 pr stabel og det var fem personer i butikken.... samt fire ansatte i nærheten!



Anonymous poster hash: 5cd28...f43
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja er mange som har valgt seg feil jobb, f.eks de snakkeglade blir plassert på lagre, mens de som sitter i kassene trenger oppfordring fra sjefene og være hyggelige..

men alt i alt, en kan ikke velge å vrake i jobber, så en må ta seg til takke med det man får. og da burde alle ansatte gjøre det beste ut av det og smile! :)



Anonymous poster hash: 0b6be...4f9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle kundene den i kassa ser hver dag som heller aldri sier hei? Såklart bør en ansatt i et yrke der man forholder seg til mennesker være serviceinnstilt og blid,men er det alltid like lett når man ser sure tryner i kassa hver dag?

Jeg synes det er verre med de butikkene der 2 småjenter bak kassa står med hver sin mobil og ignorerer deg helt sånn at du nesten må beepe inn varene selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på butikkansatte- forholde seg til frekke folk hver dag, ustabile, sinte og arrogante mennesker.. Tar av meg hatten for at de orker i lengden! I min nærbutikk er de helt vanlige folk som sier hei om jeg sier hei og lar meg være i fred om ikke jeg innbyr til samtale

Anonymous poster hash: 90e71...60d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sitti i kassa og etter en stund var det vanskelig å holde en blid fasade med mange sure kunder :P Men tenker over det selv når jeg handler, så mange sure som sitter i kassen OG som sitter med mobiltelefonen... de prøver ikke skjule den engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sitti i kassa og etter en stund var det vanskelig å holde en blid fasade med mange sure kunder :P Men tenker over det selv når jeg handler, så mange sure som sitter i kassen OG som sitter med mobiltelefonen... de prøver ikke skjule den engang.

Ikke alltid like enkelt, spesielt med de som gjerne kommer og skjeller deg ut for et produkt du ikke kan noe for, og samtidig må smile og betjene så godt du kan...

Synes synd på butikkansatte- forholde seg til frekke folk hver dag, ustabile, sinte og arrogante mennesker.. Tar av meg hatten for at de orker i lengden! I min nærbutikk er de helt vanlige folk som sier hei om jeg sier hei og lar meg være i fred om ikke jeg innbyr til samtale

Dette er en del av jobben, noe jeg på mine jobber klarte bra. Ja, sure kunder vil det alltid være (been there!), men en har likevel et ansvar som "butikkens ansikt" å være hyggelig på jobb. Kjenner flere som ser etter deltidsjobb som hadde gjort en mye bedre jobb enn nekene som arbeider i nærbutikkene der jeg bor...

...en må ta seg til takke med det man får. og da burde alle ansatte gjøre det beste ut av det og smile! :)

Nettopp!

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å søke jobb på den ene butikken med grunnlag at butikken har behov for et løft...



Anonymous poster hash: 5cd28...f43
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i at det er mange sure butikkansatte, men er også mange blide ansatte :)

For å si det sånn, så er det flere kunder enn ansatte som burde jobbe med holdninga si. Jeg kunne bytte ut ordet ansatt med kunde i mange av setningene i HI, og lett kjenne meg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket om det sitter en hyggelig ansatt bak kassa. Burde det ikke være motsatt?

I omtrent alle dagligvarehandlene jeg har vært innom sitter det ansatte som ikke en gang sier hei til kundene. Jeg har jobbet som kundebehandler (deltid) i NI år, og smiler/sier hei/snakker med alle kundene, hver gang man er på jobb, det er en del av oppgavene!

Sååå vanskelig er det faktisk ikke, og jeg har ingen tro på at "alle er slitne/har det vanskelig o.l" HVER DAG; HELE DAGEN! Se nå til faen å se levende ut da!

Og om det ikke er kunder i kassa, er det mulig å fjerne kurver/vogner og fikse litt i hyllene . Fikk sjokk på matbutikken i dag. Det lå 7 stabler med kurver 2-6 pr stabel og det var fem personer i butikken.... samt fire ansatte i nærheten!

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Jeg vet ikke om jeg hadde tørt å si hei til deg TS..

Anonymous poster hash: c7946...fed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket om det sitter en hyggelig ansatt bak kassa. Burde det ikke være motsatt?

I omtrent alle dagligvarehandlene jeg har vært innom sitter det ansatte som ikke en gang sier hei til kundene. Jeg har jobbet som kundebehandler (deltid) i NI år, og smiler/sier hei/snakker med alle kundene, hver gang man er på jobb, det er en del av oppgavene!

Sååå vanskelig er det faktisk ikke, og jeg har ingen tro på at "alle er slitne/har det vanskelig o.l" HVER DAG; HELE DAGEN! Se nå til faen å se levende ut da!

Og om det ikke er kunder i kassa, er det mulig å fjerne kurver/vogner og fikse litt i hyllene . Fikk sjokk på matbutikken i dag. Det lå 7 stabler med kurver 2-6 pr stabel og det var fem personer i butikken.... samt fire ansatte i nærheten!

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Jeg klikket inn fordi jeg trodde dette var en tråd for å glede butikkansatte! Jeg har hatt sommerjobb i butikk og vet hvor kjipe mange kunder er, og de fleste hilser ikke. Mulig det var spesielt ille der jeg jobbet, men jeg vil si til deg som jobber i butikkene der jeg bor at dere er supre! Gjør en skikkelig god jobb, godt humør og hyggelige uten at det er overdrevet påtatt. Tror en av butikkene i området er veldig på å være høfligst, de har sånn månedens ansatt. Da jeg handlet i fjor jul var det liksom Tusentakk-ha en fin dag-god helg-og-god juloggodtnyttår!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg fikk forresten pepper av en kunde en gang fordi at hun var blid. Kunden sa surt til henne: "du trenger ikke være så blid da". Kunden var helt seriøs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikket inn fordi jeg trodde dette var en tråd for å glede butikkansatte! Jeg har hatt sommerjobb i butikk og vet hvor kjipe mange kunder er, og de fleste hilser ikke. Mulig det var spesielt ille der jeg jobbet, men jeg vil si til deg som jobber i butikkene der jeg bor at dere er supre! Gjør en skikkelig god jobb, godt humør og hyggelige uten at det er overdrevet påtatt. Tror en av butikkene i området er veldig på å være høfligst, de har sånn månedens ansatt. Da jeg handlet i fjor jul var det liksom Tusentakk-ha en fin dag-god helg-og-god juloggodtnyttår!

Jeg er en utrolig snill kunde og vanligvis kun positiv..., men frustrasjonen over å presse ansatte til å si hei til meg sa stopp i dag... Liker deg :)

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg fikk forresten pepper av en kunde en gang fordi at hun var blid. Kunden sa surt til henne: "du trenger ikke være så blid da". Kunden var helt seriøs.

Har jeg opplevd mange ganger selv! Ja, kunder er noen drittsekker av og til, men slik er det i serviceyrket..., det burde de ansatte være klar over og heve seg over mener jeg.

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva ts jeg synes dette innlegget var skikkelig kjipt overfor butikkansatte, _kjære butikkansatte_ som overskrift!? Akkurat som om de ikke får nok dritt på jobben, om de ikke skal ta ansvar for alle andre i samme yrkesgruppe også. Du får heller sende klage til butikken det gjelder da vet du.

Misliker generalisering av en yrkesgruppe på denne måten

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde tørt å si hei til deg TS..

Jeg er en hyggelig person, men i dag rant det over... :blush: Det er ikke gøy å rydde ved kassen som kunde, fordi du ikke når hen til disken på grunn av masse kurver, så det var vel siste dråpe.

Nå vil jeg sagt at lederne må motivere de ansatte mer, og starte et artig arbeidsmiljø. Det lyser ikke "jeg har det fint på jobb" av medarbeiderne...

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg opplevd mange ganger selv! Ja, kunder er noen drittsekker av og til, men slik er det i serviceyrket..., det burde de ansatte være klar over og heve seg over mener jeg.

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Det kan jeg være enig i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at noen kassadamer sliter med å holde på smilet gjennom hele arbeidsdagen.

Har selv hatt en butikkjobb som deltidsjobb under studier de fire siste årene, og jobbet tre av fire lørdager i året, om ikke mer (og gjerne 10-11-timers arbeidsdager i feriene).

Jeg har alltid vært den smilende - det er slik jeg er naturlig, og fikk til og med kallenavnet "smiledama", og "hun som alltid er blid og trivelig" av kundene.

Nå har jeg sluttet, og funnet meg ny jobb, nettopp på grunn av ufyselige kunder og rovdrift på arbeidskraft (jobber fort en time overtid hver arbeidsdag som jeg ikke får lønn for: åpning og stenging av butikken).

Tenk litt på det neste gang du møter en kassadame som ikke smiler der og da - det er slitsomt å ta i mot hundrevis av sure kunder med et smil om munnen.

Arbeidskraften min og mitt blide vesen er mye mer givende å yte og verdsettes mye mer på et sykehjem - og godt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva ts jeg synes dette innlegget var skikkelig kjipt overfor butikkansatte, _kjære butikkansatte_ som overskrift!? Akkurat som om de ikke får nok dritt på jobben, om de ikke skal ta ansvar for alle andre i samme yrkesgruppe også. Du får heller sende klage til butikken det gjelder da vet du.

Misliker generalisering av en yrkesgruppe på denne måten

Det har jeg gjort til flere butikker, men med hyggelige forslag til endringer.

Takk for at du påpekte tittelen, for jeg ser at den var upassende (En erfaring med sarkasme som jeg akkurat i denne sammenheng ikke skjønner hvordan ble slik). Legger meg flat for det! :(

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at noen kassadamer sliter med å holde på smilet gjennom hele arbeidsdagen.

Har selv hatt en butikkjobb som deltidsjobb under studier de fire siste årene, og jobbet tre av fire lørdager i året, om ikke mer (og gjerne 10-11-timers arbeidsdager i feriene).

Jeg har alltid vært den smilende - det er slik jeg er naturlig, og fikk til og med kallenavnet "smiledama", og "hun som alltid er blid og trivelig" av kundene.

Nå har jeg sluttet, og funnet meg ny jobb, nettopp på grunn av ufyselige kunder og rovdrift på arbeidskraft (jobber fort en time overtid hver arbeidsdag som jeg ikke får lønn for: åpning og stenging av butikken).

Tenk litt på det neste gang du møter en kassadame som ikke smiler der og da - det er slitsomt å ta i mot hundrevis av sure kunder med et smil om munnen.

Arbeidskraften min og mitt blide vesen er mye mer givende å yte og verdsettes mye mer på et sykehjem - og godt er det!

Ser den, og godt at du trives på arbeidsplassen du er på nå. Enig i at et smilende vesen passer bedre inn der. Kanskje det bare er meg som begynner å bli "gammel" og reagerer mye mer på det fordi jeg er av samme typen som deg. Har alltid vært den blide på jobb, og skjønner ikke hvor vanskelig det skal være... i de aller fleste butikker jeg har vært i. Blir skikkelig glad når det står en blir ansatt i kassen. Savner flere av dem :)

Anonymous poster hash: 5cd28...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundene får ikke betalt for å smile og si hei, men de butikkansatte gjør faktisk det. En del av jobben er jo å forholde seg til kunder. Selvom alle burde kunne vise vanlig høflighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...