Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Off, jeg er så lei av at alt tar så laaaaang tid! Tar jo flere måneder før man får et endelig svar, til tross for at man har vært på intervju. Hvis det skal ta like lang tid på alt, så kommer jeg ikke til å ha jobb før neste år :trist::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carmen87

Ugh, nå er jeg så lei!

Jeg har søkt jobber siden sommeren 2013 (dog med noen perioder uten spesielt stor innsats) - og siden våren i år har jeg søkt aktivt, ofte flere jobber i uken - uten noe resultat!

Jeg har vært på 3 intervju, til én av stillingene kom jeg så langt som andregangsintervju, men ellers er det rett og slett ingenting som gir "napp".

Jeg har oppdatert CV'en min, skrevet utallige ulike søknader, fått tips og hjelp av venner og familie - og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Jeg er så lei av jobben jeg har nå at jeg gruer meg hver søndag til ny uke skal begynne, og gråter ofte når jeg kommer hjem på kvelden.

Har noen tips til meg? Hva må jeg gjøre annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmen87

Jeg har fått ny jobb! Yes yes yes! Har sagt farvel til den drittjobben jeg hadde.

Herregud som jeg gleder meg. Bra betalt, kort vei til jobb, og en gøy jobb! Skal vi se, det tok bare 3,5 år før det endelig ordnet seg for meg. Er det håp for meg, så er det håp for dere alle. :danse::danse::danse:

Dette var forresten ikke en jobb jeg hadde søkt på, jeg hadde bare sendt de åpne søknader over flere år, og så nå var det en som skulle slutte.

Gratulerer!!!!

Til tross for at du skriver at det tok 3,5 år så trengte jeg virkelig å lese dette nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå i dag dukket det plutselig opp en jobb på finn.no som jeg virkelig vil ha. Etter to måneder uten en eneste relevant jobbannonse håper jeg virkelig at jeg får denne. Har allerede sent inn søknad og nå er det bare å krysse fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå har jeg endelig fått tilbud om relevant jobb (økonomi) :bolledeig:
Det tok 137 søknader, 10 førstegangsintervjuer, 2 andregangsintervjuer før det løsnet. For omlag 2 uker siden tok ble jeg oppringt av manpower etter å ha vært på jobbmesse i min region. Hun fortalte at fylkeskommunen hadde arrangert en aldri så liten konkurranse med flere forskjellige bemanningsbyråer, for å få dekket inn et sykefravær. Få dager etter var jeg på intervju der jeg blant annet fikk spørsmål om hvor mye vann som renner i elvene på Island.... Skriveferdighetene ble også satt på prøve, men det gikk tydeligvis bra :D

Akkurat i siste liten før jeg måtte bite i det sure eplet og involvere NAV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå har jeg endelig fått tilbud om relevant jobb (økonomi) :bolledeig:

Det tok 137 søknader, 10 førstegangsintervjuer, 2 andregangsintervjuer før det løsnet. For omlag 2 uker siden tok ble jeg oppringt av manpower etter å ha vært på jobbmesse i min region. Hun fortalte at fylkeskommunen hadde arrangert en aldri så liten konkurranse med flere forskjellige bemanningsbyråer, for å få dekket inn et sykefravær. Få dager etter var jeg på intervju der jeg blant annet fikk spørsmål om hvor mye vann som renner i elvene på Island.... Skriveferdighetene ble også satt på prøve, men det gikk tydeligvis bra :D

Akkurat i siste liten før jeg måtte bite i det sure eplet og involvere NAV.

Gratulerer!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere jobbsøkere? Er det et positivt tegn at det er så stille i denne tråden? :)

- Tina



Anonymous poster hash: d7272...27b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det stille "som i graven". Alle uttaler at min bakgrunn er veldig interessant når jeg presenterer meg, men så blir det stille. Har registrert meg hos flere bemanningsbyråer nå og prøver å være frempå med å ringe, men ingen tar telefonen. Kontaktpersoner oppgitt i annonsene tar ikke telefonen de heller.

Er e-post å foretrekke for kommunikasjon med rekrutterere?



Anonymous poster hash: 34fab...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp resgistert CVen min hos Adecco og Manpower nå. Burde jeg gjøre noe mer enn det?

Har du fått en rekutteringsperson?

- Tina



Anonymous poster hash: d7272...27b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. Okt er det et år siden jeg mistet jobben grunnet oppkjøp av firmaet og et menneske med lengre ansnitet tok over min stilling.

Hadde heller ikke rett på dagpenger siden jeg ikke hadde tjent nok.

Onsdag var jeg på intervju hos en kleskjede og idag har jeg fått tilbud om jobben som ekstrahjelp.

Jeg stod på Kiwi da tlf kom og jeg gråt....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. Okt er det et år siden jeg mistet jobben grunnet oppkjøp av firmaet og et menneske med lengre ansnitet tok over min stilling.

Hadde heller ikke rett på dagpenger siden jeg ikke hadde tjent nok.

Onsdag var jeg på intervju hos en kleskjede og idag har jeg fått tilbud om jobben som ekstrahjelp.

Jeg stod på Kiwi da tlf kom og jeg gråt....

Tenk at det skal være så vanskelig å få jobb.. Det er ikke rettferdig! Hvordan har du klart deg økomomisk dette året? Gratulerer så mye med jobben i hvert fall!!

Anonymous poster hash: d7272...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det skal være så vanskelig å få jobb.. Det er ikke rettferdig! Hvordan har du klart deg økomomisk dette året? Gratulerer så mye med jobben i hvert fall!!

Anonymous poster hash: d7272...27b

Takk!

Har klart meg siden jeg har en mann, kuttet ut alle "luksus ting" som bladabbonement, treningssenter, unngått og kjøpe meg mer enn strengt tatt nødvendig, vi kuttet ned på sfo plass til datteren.

Vi har snudd på en hver krone, når ungen har fått is har jeg stått over, vi har prioritert gratis aktiviteter fremfor ting som har kostet penger...

Må og legge til at jeg har cøliaki og får derfor 1900 kr på kontoen en gang pr mnd og barnetrygd på 970kr.

Nå blir det en bedring og det føles godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Har klart meg siden jeg har en mann, kuttet ut alle "luksus ting" som bladabbonement, treningssenter, unngått og kjøpe meg mer enn strengt tatt nødvendig, vi kuttet ned på sfo plass til datteren.

Vi har snudd på en hver krone, når ungen har fått is har jeg stått over, vi har prioritert gratis aktiviteter fremfor ting som har kostet penger...

Må og legge til at jeg har cøliaki og får derfor 1900 kr på kontoen en gang pr mnd og barnetrygd på 970kr.

Nå blir det en bedring og det føles godt!

Uff, så bra at det blir bedre tider nå, er ikke noe godt å ha det sånn.. Tror du at det blir mange vakter på deg? Har du utdanning?

Anonymous poster hash: d7272...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så bra at det blir bedre tider nå, er ikke noe godt å ha det sånn.. Tror du at det blir mange vakter på deg? Har du utdanning?

Anonymous poster hash: d7272...27b

Jeg sa på intervjuet at jeg er villig til å jobbe så mye som mulig.

Har utdannelse som barne og ungdomsarbeider og tatt et kurs som skoleassistent i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa på intervjuet at jeg er villig til å jobbe så mye som mulig.

Har utdannelse som barne og ungdomsarbeider og tatt et kurs som skoleassistent i tillegg.

Også har du gått et helt år uten å få jobb?:/ Har du søkt mange steder?

Anonymous poster hash: d7272...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål her…

Jeg har tidligere vært på et intervju i et direktorat, og skal nå søke på en jobb i et departement. Stillingen i departementet jeg nå skal søke på overordnet avdelingen jeg var på intervju på i direktoratet, og driver med veiledning ovenfor denne avdelingen.

Før jeg var på intervju satte jeg meg godt inn i arbeidsoppgavene til avdelingen i direktoratet, og lærte også en del under intervjue. Jeg føler derfor at jeg har kjennskap til denne avdelingen, selv om jeg aldri har jobbet der. Kjennskap til denne avdelingen vil nok være et stort pluss, og jeg har litt lyst til å skrive det i søknaden… Men: jeg fikk jo ikke jobben. Den gikk til noen med et tonn (=flere år) med erfaring (jeg er nyutdannet).

Så… Syns dere at jeg skal skrive at jeg har kjennskap til avdelingen i direktoratet (kommer jeg på intervju må jeg nok forklare hvordan jeg har kjennskap, og hvorfor jeg ikke fikk jobben), eller bør jeg droppe helt å si noe om det?

Har veldig, veldig lyst på stillingen i departementet og tror jeg kan gjøre en super jobb der! Det er områder jeg har jobbet med tidligere under studietiden, og vil så gjerne komme meg på intervju, så jeg kan si det til de…

Men ja.. Skal jeg skrive at jeg har kjennskap eller droppe det? Og er ordet ”kjennskap” greit å bruke, eller vitner det om at jeg har mer kunnskap om avdelingen enn jeg faktisk har (jeg har jo aldri jobbet der..)?



Anonymous poster hash: 4889b...893
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det naturlig å ha kjennskap til overordnet departement gjennom kontakt med dem osv i jobben i direktoratet? I så fall hadde jeg vinklet det slik.

For meg går det trått. Jeg har søkt jobber i et halvår nå, men sliter med å få bra napp. Var ferdig i forrige jobben min i juni... Har en vikarjobb, men vil så sårt ha en skikkelig, forutsigbar jobb! Er høyt utdanna med solid bakgrunn, men hele bransjen min har ansettelsesstopp og oversvømmes av godt erfarne folk. Da hjelper det ikke å være rimelig nyutdanna, uansett hvor flink man er. Æsj.



Anonymous poster hash: ad69f...19d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det naturlig å ha kjennskap til overordnet departement gjennom kontakt med dem osv i jobben i direktoratet? I så fall hadde jeg vinklet det slik.

For meg går det trått. Jeg har søkt jobber i et halvår nå, men sliter med å få bra napp. Var ferdig i forrige jobben min i juni... Har en vikarjobb, men vil så sårt ha en skikkelig, forutsigbar jobb! Er høyt utdanna med solid bakgrunn, men hele bransjen min har ansettelsesstopp og oversvømmes av godt erfarne folk. Da hjelper det ikke å være rimelig nyutdanna, uansett hvor flink man er. Æsj.

Anonymous poster hash: ad69f...19d

Ja, jeg tror det i hvert fall dette tilfellet, ettersom avdelingen veileder avdelingen i direktoratet. Men jeg vet ikke noe om hvordan selve veiledningen foregår. Om direktoratet sender spørsmål oppover, eller om departementet bare sender brev nedover.

Uff, så leit å høre at det går trått hos deg også. Det gjør det her, lurer nesten på om vi er i samme bransje :P Det er ikke mye moro å være nyutdannet syns jeg...

Anonymous poster hash: 4889b...893

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei nå. Ble ferdig med en bachelor i media, PR og reklame i London i våres, jobbet skikkelig hardt og endte opp med A i snitt, og siden har jeg søkt og søkt på jobber her hjemme (stort sett). Hadde trodd det skulle øke sjansene mine med en First, men alle med erfaring kommer først i køen ser det ut til. Jeg har sendt mail om praksisplassmuligheter til alle lokale byråer for å få erfaring, men ingen gidder å svare, eller så sier de at de ikke trenger praktikanter. Hvordan skal jeg da få erfaring når ingen vil gi meg sjansen? Jeg vurderer å hoppe rett på en master, eller ett eller annet, bare for å slippe å sitte sånn her da det begynner å bli ordentlig deprimerende :-(

Endret av Prorsum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Prorsum!:( Søker du bare på jobber relevant til utdannelsen din, eller søker du andre jobber også? Og søker du kun utlyste stillinger?

Jeg er i en litt annen situasjon, har nettopp fullført en utdanning jeg ikke har lyst til å bruke.. Skulle gjerne hatt en utdanning innen media!

Men en jobb må man ha! Jeg søker og søker.... Hvorfor skal det være så vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...