Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

I dag er jeg sånn: :vetikke::jolie::trist::grine::bond::opplyser::bond::rasende::sur::klo::forvirra::murvegg::grine:

Jeg skal skrive en journalistisk oppgave. Jeg studerer ikke journalistikk. Jeg har brukt tre år på å lære akademisk skriving til perfeksjon, og nå får jeg ikke engang lov å ha en bibliografi. Herregud, jeg kan knapt skrive en handleliste uten referanser!! Spørsmålet er ikke videre spennende, det er null rom for å være kreativ, alt jeg har så langt er banalt og fullstendig innlysende, og det eneste glupe jeg har klart å komme med er et gammel Goethe-sitat.

Fuck me sideways, dette blir ikke en A, for å si det pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg sånn: :vetikke::jolie::trist::grine::bond::opplyser::bond::rasende::sur::klo::forvirra::murvegg::grine:

Jeg skal skrive en journalistisk oppgave. Jeg studerer ikke journalistikk. Jeg har brukt tre år på å lære akademisk skriving til perfeksjon, og nå får jeg ikke engang lov å ha en bibliografi. Herregud, jeg kan knapt skrive en handleliste uten referanser!! Spørsmålet er ikke videre spennende, det er null rom for å være kreativ, alt jeg har så langt er banalt og fullstendig innlysende, og det eneste glupe jeg har klart å komme med er et gammel Goethe-sitat.

Fuck me sideways, dette blir ikke en A, for å si det pent....

Skolen er lite flinke til å respektere studentenes komfortsone. Eller hvordan man skal si det. Du klarer dette, du er rene superstudenten! Er det en stor oppgave, dette her?

Begynner å bli mektig bekymret over tiden, og den jævla malen vi skal levere eksamen i gir meg nesten et nervøst sammenbrudd. Jeg forstår ingenting av den, og blir helt sikker på at jeg kommer til å gjøre noe feil, og så bruker jeg tiden på å tenke på det.

Er også musikkavhengig når jeg er stressa og kan høre på det 8 pluss timer om dagen. Hvorfor får vi ikke ha musikk på eksamen? Jeg forstår hvorfor, men åh det hadde vært så deilig.

Endret av FrøkenBaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere andre hvis dere har kommet helt ut av lesing og oppgaveskriving, og derfor er veldig på etterskudd? Jeg har en tendens til å få litt panikk, bare stenge helt av, gjemme bort bøkene og så ta skikkelige skippertak. Tenker hvert semester at nå skal jeg lese jevnt og trutt, men slik blir det jo aldri..

Jeg går rundt og unngår pensumet helt til jeg tar opp boka, lar den ligge på bordet i noen dager, legger lit ting oppå den helt til jeg får så dårlig samvittighet at jeg begynner å lese ca en kvart side. Så legger jeg boka på bordet igjen.

Nei, helt ærlig så har jeg ingen råd, for jeg er dronninga av skippertak! Jeg har en stoooor oppgave (utkast til eksamensoppgave) som skal leveres om en uke og jeg har ikke gjort en skit i faget, ikke lest, ikke forelesning - ingenting :P

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er lite flinke til å respektere studentenes komfortsone. Eller hvordan man skal si det. Du klarer dette, du er rene superstudenten! Er det en stor oppgave, dette her?

Begynner å bli mektig bekymret over tiden, og den jævla malen vi skal levere eksamen i gir meg nesten et nervøst sammenbrudd. Jeg forstår ingenting av den, og blir helt sikker på at jeg kommer til å gjøre noe feil, og så bruker jeg tiden på å tenke på det.

Er også musikkavhengig når jeg er stressa og kan høre på det 8 pluss timer om dagen. Hvorfor får vi ikke ha musikk på eksamen? Jeg forstår hvorfor, men åh det hadde vært så deilig.

Tusen takk, det var akkurat det jeg trengte å høre nå :) Det er heldigvis en liten oppgave, bare 1500 ord som teller 25% av totalkarakteren for faget, og jeg har fortsatt hele helga på meg, så det skal nok gå bra til slutt. Fant en veldig bra artikkel av den skotske kulturministeren som gir litt mat til oppgaven, så jeg er *litt* mer positiv nå. Selv om hjernen min hater hele greia og jeg på autopilot analyserer istedet for å synse :P

Jeg synes også det er litt slitsomt at de skal presse oss ut av komfortsonen på denne måten, det er helt greit at vi introduseres for nye oppgaveformer ifht refleksjon, analyse og diskusjon, men akkurat journalistiske artikler er så langt fra faget mitt at jeg sliter litt med å se nytteverdien av det som det står nå. Faget vi har denne oppgaven i er undervist av en ekstern, han er kulturredaktør i en av de store britiske avisene og ønsket å utfordre oss til å tenke litt på samspillet mellom media og scenekunst. Som jo er greit nok, men åååeh...akkurat nå føles det veldig lite relevant :P

Hva slags mal er det dere skal bruke? Høres innmari pes ut, har noen av medstudentene dine knekt koden ennå og kan hjelpe? Skikkelig irriterende å måtte bruke tid på slike ting når det er travelt nok fra før!

Aye, musikk er det som holder meg sinnsfrisk om dagen :fnise: Man husker som regel bedre hva man leser når det står på musikk i bakgrunnen også, så det ville jo vært genialt å ha på eksamen! Administrativt mareritt for eksamensvaktene selvsagt, men læll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plan- og bygningsloven gjør meg ufattelig trøtt.



Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å greie å gjøre ferdig masteroppgaven! :sukk: Eller, akkurat slik tenker jeg nå. Jeg greier ikke dette, jeg er ikke flink nok.. :sad:

(dårlig selvtillit, jaddah!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tråd! Har følt med her en stund, men nå føler jeg for å få utløp for litt egen sutring :-P

Er nybakt universitetsstudent, og kom inn på et studie jeg virkelig interesserer meg for. Men akkurat nå hater jeg livet mitt, kjenner jeg. På grunn av disse forbanna innføringsfagene som både er vanskelige og uhorvelig kjedelige. Jeg slipper heldigvis exphil siden jeg tok det i fjor, så jeg har "bare" 20 studiepoeng dette semesteret; exfac og forskningsmetode. Men allikevel føler jeg det er så mye å gjøre at jeg bare har lyst til å slå hodet i en vegg. Jeg har ingen struktur, er lite effektiv og demotivert fordi det er så utrolig kjedelig. Lesete nylig et kapittel om statistikk i forskningsmetode, og jeg bbrukte en hel uke på kapitlet. Skjønte også fryktelig lite av det. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får gjort mer. Kan sitte på lesesalen hele dagen og får ikle lest mer enn 7-8 sider. Eksamen nærmer seg, og jeg føler alt går til helvete. Jeg har ikke vært på en eneste forelesning på flere uker, og det har blitt en ond sirkel, slik at jeg nå ikke klarer å gå på forelesning. Føler jeg henger sånn etter, og at jeg vil merle det enda mer dersom jeg går på forelesning. Alt skjer i så hurtig tempo. Jeg vet at det er dette jeg virkelig vil. Det er drømmeutdannelsen. Men jeg føler bare at hodet mitt ikke klarer nå. Men jeg prøver så goft jeg kan, og håper jeg klarer å bestå eksamen.

Jeg fatter bare ikke hvorfor jeg ikke får gjort mer. Jeg føler jeg bruker all min våkne tid på skolearbeid, uten at jeg får lest særlig mye av den grunn.

Har en oppgave som skal leveres søndag. Ikke noen store greier. Hadde tenkt til å jobbe med den i dag, men kjenner at jeg trenger å ta litt helg i dag. Bare slappe av. Så får jeg heller gjøre den i morgen i siste lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen? Om en måned?

Vet ikke hvor jeg skal begynne, stresser som en gal og lærer ikke en dritt..
Tror disse beskriver hvordan jeg har det nå: :grine::bond::sur::frustrert::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fantastisk tråd! Har følt med her en stund, men nå føler jeg for å få utløp for litt egen sutring :-P

Er nybakt universitetsstudent, og kom inn på et studie jeg virkelig interesserer meg for. Men akkurat nå hater jeg livet mitt, kjenner jeg. På grunn av disse forbanna innføringsfagene som både er vanskelige og uhorvelig kjedelige. Jeg slipper heldigvis exphil siden jeg tok det i fjor, så jeg har "bare" 20 studiepoeng dette semesteret; exfac og forskningsmetode. Men allikevel føler jeg det er så mye å gjøre at jeg bare har lyst til å slå hodet i en vegg. Jeg har ingen struktur, er lite effektiv og demotivert fordi det er så utrolig kjedelig. Lesete nylig et kapittel om statistikk i forskningsmetode, og jeg bbrukte en hel uke på kapitlet. Skjønte også fryktelig lite av det. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke får gjort mer. Kan sitte på lesesalen hele dagen og får ikle lest mer enn 7-8 sider. Eksamen nærmer seg, og jeg føler alt går til helvete. Jeg har ikke vært på en eneste forelesning på flere uker, og det har blitt en ond sirkel, slik at jeg nå ikke klarer å gå på forelesning. Føler jeg henger sånn etter, og at jeg vil merle det enda mer dersom jeg går på forelesning. Alt skjer i så hurtig tempo. Jeg vet at det er dette jeg virkelig vil. Det er drømmeutdannelsen. Men jeg føler bare at hodet mitt ikke klarer nå. Men jeg prøver så goft jeg kan, og håper jeg klarer å bestå eksamen.

Jeg fatter bare ikke hvorfor jeg ikke får gjort mer. Jeg føler jeg bruker all min våkne tid på skolearbeid, uten at jeg får lest særlig mye av den grunn.

Har en oppgave som skal leveres søndag. Ikke noen store greier. Hadde tenkt til å jobbe med den i dag, men kjenner at jeg trenger å ta litt helg i dag. Bare slappe av. Så får jeg heller gjøre den i morgen i siste lita.

opplever ofte at å se youtubevideoer lærer meg mer enn å lese når det gjelder forskningsmetode. Jeg trenger å få det forklart, med t-skje! Jeg overtenker for mye når jeg leser. Kan være noe som funker for deg? Og du er nok ikke alene!

Anonymous poster hash: 66224...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeileileileileileiLEILEI! :sur: 1284 av 1500 ord på dummingoppgaven og jeg er så langt fra fornøyd at jeg er redd den kommer til å lukte kjipt når jeg printer den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sto opp 06.00 for å bli ferdig med analysen før kollokvie klokka ti. For å si det sånn, Rick Grimes og hans haltende zombiedudes er MYE mer spennende enn frekvensanalyse!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto opp 06.00 for å bli ferdig med analysen før kollokvie klokka ti. For å si det sånn, Rick Grimes og hans haltende zombiedudes er MYE mer spennende enn frekvensanalyse!

Ikke sant? Hvordan skal vi kunne konsentrere oss om sånt som eksamen da?

a718291.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvor fikk du tak i det bildet av meg, FrøkenBaker?? :sjokkert: Jeg skulle bare kjapt ut med søpla og ta en røyk før jeg hoppa i dusjen, jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvor fikk du tak i det bildet av meg, FrøkenBaker?? :sjokkert: Jeg skulle bare kjapt ut med søpla og ta en røyk før jeg hoppa i dusjen, jeg lover!

:skratte: Nå er du forvirret, det der er jo meg! Eller har jeg funnet min tapte tvilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...