Gå til innhold

Jeg vil forandre livet mitt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en tekst som jeg har skrevet for meg selv, for å motivere meg videre:

Konkrete mål

"1. Få jobb!

Hva må til for å oppnå målet?

Levere søknader, tørre å utfordre angsten og ikke tenke konsekvenser. Tenke positivt, og innse at det verste som kan skje er å få et nei.

Når skal målet være oppnådd?

Senest juni 2014

2. Være mer sosial

Hva må til for å oppnå målet?

Ta mer kontakt med venner, bekjente. Ikke isolere seg, men si ja til alle muligheter som byr seg for å kunne treffe flere mennesker! Tørre å snakke med ukjente.

3. Utfordre angst-problemene (sosialt, bilkjøring, snakke i forsamlinger)

Hva må til for å oppnå målet?

Tørre å tråkke utenfor komfort-sona, ikke være redd for å drite seg litt ut. Ta utfordringene som kommer. Ikke fortsette å feige ut av ting som føles vanskelige! Tenke at eksponering er det eneste som kan hjelpe.

4. Finne ut hva jeg vil utdanne meg til

Hva må til for å oppnå målet?

Bevisstgjøre meg på egne interesser.

Når skal målet være oppnådd?

Startet på utdanning senest høsten 2015.

5. Få meg egen familie

Hva må til for å oppnå målet?

Være sosial, treffe mennesker. Være åpen overfor jenter, ha utstråling og selvtillit. Trene og se bra ut. Ha jobb og utdannelse. Bil og egen leilighet eller hus.

Når skal målet være oppnådd?

Møte den riktige jenta rundt 2017/2018, og få første barnet senest år 2022.

Dette må jeg lese hver eneste dag, og la det motivere meg til å gjøre det til virkelighet. Jeg må tenke at ingenting blir forandret bare ved å tenke på det, og at HANDLING MÅ TIL!

Det er ingenting av det som jeg frykter, som er farligere enn at jeg får hjertebank og svetter litt. JEG er den personen som er mest kritisk til meg selv! Jeg må tenke slik om meg selv som jeg tenker om andre!

Ingenting farlig kan skje ved å levere søknader til butikker! Heller ikke av å prate med andre og ukjente mennesker.

Jeg VIL vise for andre at jeg duger til noe. Jeg vil motbevise eksen noe skikkelig, slik at hun kan angre på valget sitt om å dumpe meg! Jeg SKAL bli noe bedre enn henne!

Det er viktig at jeg ikke bryr meg om hva andre mener, og at jeg kjører mitt eget løp hele tiden. Vær kynisk når du må! Ikke ta for mye hensyn til andre folk, som hindrer deg på veien mot målet!

Ting bare SKAL SKAL SKAL bli bedre! "



Anonymous poster hash: 0d73a...2ed
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at du tar tak og tenker konstruktivt, men jeg tror du bør revurdere dette med tidsfrister. Ikke fordi de er urealistiske, men fordi de er avhengig av faktorer du ikke har kontroll over.

Hva om du ikke har jobb innen juni 2014? Det behøver ikke skyldes at du har gjort noe feil. For ikke snakke om det å stifte familie... hvis du virkelig vet hvordan man garantert kan finne en partner innen en gitt tidsfrist, er det mange her inne som gjerne vil vite hemmeligheten din.

En annen ting er at du snakker om mål og tidsfrister, og om ting du "må", men du har i liten grad vært konkret ang. hvordan målet skal nås. Overskriften din er "konkrete mål", og da må du nødvendigvis bruke konkrete metoder. For eksempel, hvordan skal du "bli mer sosial"? Gå gatelangs og smile til folk?

Det jeg mener, er at du bør legge opp en strategi for hvert mål, og så evaluere resultatene jevnlig. Du kan f.eks. sette opp noe slikt:

Mål: Bli mer sosial

Delmål: Finne sosiale aktiviteter, delta minst 3 ganger i uken på disse

Strategi: Melde meg på XYZ-kurs, bli natteravn, bli medlem av Turistforeningen, gjenoppta kontakten med barndomsvennen Ole Olsen etc.

Start: Påmelding/initiativ innen slutten av uke A.

Evaluering: Slutten av uke D (forkaste det som ikke virker, finne nye strategier eller erstatningsaktiviteter)

(En ting til: Motivasjonen din må komme fra et oppriktig ønske om å forbedre din egen situasjon og få en bedre tilværelse. Du kan ikke gjøre dette for å "ta igjen" overfor noen, for den motivasjonen vil du sannsynligvis miste så snart du møter motgang.)

Endret av Heart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har laget ganske mange tråder om dette nå. Du må skjønne at du ikke kommer noen vei ved å gjøre det samme om igjen. det er ikke på kg du kommer til å finne hjelp til å ordne opp. du må rett og slett gjøre som de sier å handle. ikke sitte her på kg å lage tråd etter tråd om samme tema. Anonymous poster hash: d610f...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si lykke til! :hug:

Dette får du til, jeg skulle ønske jeg kunne sette meg så konkrete mål selv.. Hm, maybe I will!

Er ikke lett dette, du er sterk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med Heart. Det er viktig å ha konkrete mål, men jeg ville heller latt dem være å sende x antall realistiske, godt utformede søknader pr dag eller uke, eller bruke x antall timer pr dag på å lete etter og søke på jobber. Å ha jobb innen juni er veldig ullent, siden du kan utsette å begynne å gjøre noe i flere måneder uten at du har brutt målet. Selv om du gjør ditt beste er det heller ikke sikkert at du oppnår resultatet du ønsker, men hvis du har hatt konkrete delmål du har oppfylt på veien har du likevel gjort noe du kan være stolt av.



Anonymous poster hash: f1345...59f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si lykke til! :hug:

Dette får du til, jeg skulle ønske jeg kunne sette meg så konkrete mål selv.. Hm, maybe I will!

Er ikke lett dette, du er sterk. :)

Tusen takk for varmende ord! :hug:

Bra at du tar tak og tenker konstruktivt, men jeg tror du bør revurdere dette med tidsfrister. Ikke fordi de er urealistiske, men fordi de er avhengig av faktorer du ikke har kontroll over.

Hva om du ikke har jobb innen juni 2014? Det behøver ikke skyldes at du har gjort noe feil. For ikke snakke om det å stifte familie... hvis du virkelig vet hvordan man garantert kan finne en partner innen en gitt tidsfrist, er det mange her inne som gjerne vil vite hemmeligheten din.

En annen ting er at du snakker om mål og tidsfrister, og om ting du "må", men du har i liten grad vært konkret ang. hvordan målet skal nås. Overskriften din er "konkrete mål", og da må du nødvendigvis bruke konkrete metoder. For eksempel, hvordan skal du "bli mer sosial"? Gå gatelangs og smile til folk?

Det jeg mener, er at du bør legge opp en strategi for hvert mål, og så evaluere resultatene jevnlig. Du kan f.eks. sette opp noe slikt:

Mål: Bli mer sosial

Delmål: Finne sosiale aktiviteter, delta minst 3 ganger i uken på disse

Strategi: Melde meg på XYZ-kurs, bli natteravn, bli medlem av Turistforeningen, gjenoppta kontakten med barndomsvennen Ole Olsen etc.

Start: Påmelding/initiativ innen slutten av uke A.

Evaluering: Slutten av uke D (forkaste det som ikke virker, finne nye strategier eller erstatningsaktiviteter)

(En ting til: Motivasjonen din må komme fra et oppriktig ønske om å forbedre din egen situasjon og få en bedre tilværelse. Du kan ikke gjøre dette for å "ta igjen" overfor noen, for den motivasjonen vil du sannsynligvis miste så snart du møter motgang.)

Kanskje ikke tidsfrister er så holdbart, men samtidig så hjelper det å se disse datoene for det motiverer meg til å stå på videre. Kanskje jeg ikke får kjæreste innen 2017 eller barn innen 2022, kanskje før, kanskje senere. Men det hjelper på motivasjonen.

Jeg føler selv jeg har vært konkret på det som står under "Hva som skal til for å oppnå målet", bortsett fra det med utdanning, for det vet jeg virkelig ikke hva som skal til.

Anonymous poster hash: 0d73a...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...