Gå til innhold

FACE IT! Norge er ikke lenger et "kristent land"!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er direkte FREKT (i mine øyne) å snakke om "det kristne Norge" og "de kristne verdiene". 23% av befolkningen er ikke med i den norske kirke, men sånne som Tybring Gjedde (og andre FRP-politikere) snakker som om det hele dreier seg om kristne vs. muslimer. Norge er ikke delt opp i kristne og muslimer. Norge er et flerreligiøst/flerlivssyns-samfunn. Vi har buddhister, kristne, ateister, agnostikere, muslimer, hinduer, jøder, new age, bahai osv.

Slutt å snakke om det kristne norge!



Anonymous poster hash: 75c58...dc1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristendommen er best, ingen protest <333



Anonymous poster hash: 460be...69c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å si at innvandrere må respektere de "kristne verdiene"! Det folk må respektere er norsk lov og menneskerettighetene!



Anonymous poster hash: eac25...ec8
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er best, ingen protest <333

Anonymous poster hash: 460be...69c

Det er din mening.

Men visse politikere må innse at ikke alle norske (også såkalte etnisk norske/hvite norske) er kristne! Er ikke norske ateister, new age-tilhengere eller bahaier fullverdige norske?

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening.

Men visse politikere må innse at ikke alle norske (også såkalte etnisk norske/hvite norske) er kristne! Er ikke norske ateister, new age-tilhengere eller bahaier fullverdige norske?

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Jo, men de kan holde religionen sin for seg selv. Norge er et kristent land. Ateister funker også fantastisk.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men de kan holde religionen sin for seg selv. Norge er et kristent land. Ateister funker også fantastisk.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Norge er ikke lenger et kristent land. Et demokrati skal ikke være knyttet til en spesiell religion og religion skal ikke blandes med politikk.

Hvordan kan man si at dagens Norge er kristent? Ja, historisk sett har Norge vært et kristent land, men i dag har vi et demokratisk samfunn med vekt på menneskerettigheter.

Anonymous poster hash: eac25...ec8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er ikke lenger et kristent land. Et demokrati skal ikke være knyttet til en spesiell religion og religion skal ikke blandes med politikk.

Hvordan kan man si at dagens Norge er kristent? Ja, historisk sett har Norge vært et kristent land, men i dag har vi et demokratisk samfunn med vekt på menneskerettigheter.

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Så lenge Norge er enten kristent, eller ikke har noen spesiell religion, er jeg fornøyd. Religion er ikke bra.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Norge er enten kristent, eller ikke har noen spesiell religion, er jeg fornøyd. Religion er ikke bra.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Men kristendommen er jo en religion. Grunnen til at Norge er så fritt og demokratisk som det er, kan man ikke takke kristendommen for!

Anonymous poster hash: eac25...ec8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kristendommen er jo en religion. Grunnen til at Norge er så fritt og demokratisk som det er, kan man ikke takke kristendommen for!

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Ja, jeg vet jo det. Jeg er ikke kristen selv engang.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kristendommen er jo en religion. Grunnen til at Norge er så fritt og demokratisk som det er, kan man ikke takke kristendommen for!

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Poenget mitt er egentlig bare at så lenge Norge er kristent eller "ingenting" er jeg fornøyd. Hva da, vil du Norge skal bli full av moskéer osv? Nei takk.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Listerine

?

Jeg skjønte den ikke heller

Kan en av de som plusset det innlegget forklare hva det betyr?

Endret av Listerine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte den ikke heller

Kan en av de som plusset det innlegget forklare hva det betyr?

Det betyr at de ikke bryr seg.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte den ikke heller

Kan en av de som plusset det innlegget forklare hva det betyr?

Jeg plusset for å bli en av de som plusset - kan du forklare meg hva DET betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget mitt er egentlig bare at så lenge Norge er kristent eller "ingenting" er jeg fornøyd. Hva da, vil du Norge skal bli full av moskéer osv? Nei takk.

Anonymous poster hash: 460be...69c

Nei, jeg vil ikke at Norge skal være fullt av moskeer, men heller ikke fullt av kirker. Det er feil av politikere å prøve å tvinge alle ikketroende til å være kristne.

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skal finnes gudshus for alle religioner, men samfunnet skal ikke være "fulle av dem". Men ingen religion skal dominere over samfunnet. Synes ikke det er riktig å omtale Norge som et "kristent land" når vi lever i et moderne, demokratisk samfunn.



Anonymous poster hash: eac25...ec8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er fortsatt kulturellt kristent, ditt brødhue.



Anonymous poster hash: 13d95...7f2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å si at innvandrere må respektere de "kristne verdiene"! Det folk må respektere er norsk lov og menneskerettighetene!

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Det folk må slutte med er og tro at det bare er muslimer som kommer til landet. De fleste invandrere er fra kristne land EØS land

Anonymous poster hash: 0c662...22f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...