Gå til innhold

Gud, sjel og andre faktorer.


Viventium

Anbefalte innlegg

Kan gud være en naturlov? Ikke bevisthet men en lov som vi ikke ser?

Ønsker man noe hardt nok vil man trekke det mot seg (the secret)

Positivitet avler positivitet og negativitet avler negativitet.

Hva skjer når man får ut av kroppen opplevelser? Mange snakker om at det skjer noe i hjernen. Men hvorfor mener forskere da at man kan overføre bevistheten sin til en datamaskin i fremtiden hvis vi kun er kjøtt og blod?

Har aldri vært troende men ettervært som jeg har blitt eldre får jeg bare mer og mer følelsen at det er noe mer der ute. Noe jeg ikke forstår..

Hvor mye har hjernen utviklet seg på 5000år? Ikke så alt formye. Men vi har fått flere ting inn i bildet. Før så hadde dem mer tid til og fundere over livets mening uten alt vi mennesker har funnet opp og opptar tankene våres.

Se på blandt annet mayaene hvor langt foran dem var kontra alle andre. Dem var jo ikke dumme.

Er det mulig at vi har helt feil oppfattning av verden?

Er det flere som tenker som meg angående disse temaene?

Blir litt rotete men 1000 tanker og dystleksi og skriving er aldri en bra kombo :P

Men får prøve for det ;)

Vær så snill og bruk det dere har mellom øra og hold følelsene utenfor. Ønsker fornuftige svar fra begge sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan gud være en naturlov? Ikke bevisthet men en lov som vi ikke ser?

Ønsker man noe hardt nok vil man trekke det mot seg (the secret)

Positivitet avler positivitet og negativitet avler negativitet.

Hva skjer når man får ut av kroppen opplevelser? Mange snakker om at det skjer noe i hjernen. Men hvorfor mener forskere da at man kan overføre bevistheten sin til en datamaskin i fremtiden hvis vi kun er kjøtt og blod?

Har aldri vært troende men ettervært som jeg har blitt eldre får jeg bare mer og mer følelsen at det er noe mer der ute. Noe jeg ikke forstår..

Hvor mye har hjernen utviklet seg på 5000år? Ikke så alt formye. Men vi har fått flere ting inn i bildet. Før så hadde dem mer tid til og fundere over livets mening uten alt vi mennesker har funnet opp og opptar tankene våres.

Se på blandt annet mayaene hvor langt foran dem var kontra alle andre. Dem var jo ikke dumme.

Er det mulig at vi har helt feil oppfattning av verden?

Er det flere som tenker som meg angående disse temaene?

Blir litt rotete men 1000 tanker og dystleksi og skriving er aldri en bra kombo :P

Men får prøve for det ;)

Vær så snill og bruk det dere har mellom øra og hold følelsene utenfor. Ønsker fornuftige svar fra begge sider :)

De tror det kan bli mulig i fremtiden. De vet ikke om det går. Og hvis bevistheten vår er en "sjel" så vil vi ikke kunne klare det. (antar jeg)

Men hvis vi ikke er noe "overnaturlig" burde det ikke være noe problem. Vi er tross alt bare masse elektriske impulser som samarbeider og analyserer fysiske faktorer som bli fanget opp av sanseorganer som vi kan gjendanne kunstig. Hvis de klarer å lage elektroniske "dingser" som responder og fungerer på samme måte som hjernen vår, i samarbeid med de kunstige sanseorganene burde det jo være mulig.

Men vil denne maskinen kunne utvikle seg? En kobbertråd kan ikke utvikle seg, eller reparere seg selv slik våre celler til en hvis grad kan. Vi kan miste celler, og skape nye, som kanskje ikke fungerer helt lik som de forrige. Så denne maskinen blir kanskje bare en eksakt "kopi" eller versjon av deg selv i det øyeblikket du ble overført, og der blir du. Helt fastlåst, uten mulighet til å endre deg uten at noen gir deg ny hardware eller deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du toucher innom så mange områder at det er nesten umulig å gi deg tilfredsstillende svar.

Kan Gud være en naturlov? Nei en naturlov kan ikke være en Gud.

Positivitet avler positivitet og negativitet avler negativitet - Dette er "the secret" logikk og stemmer ikke med virkeligheten.

Ut av kroppen opplevelser er slik vi forstår det kjemi i hjernen som spiller deg et puss, folk som rapporterer om dette er som oftest også folk som vil at dette skal være sant, så du får mennesker med en confirmation bias som tror på dette, det strider mot hvordan vi gjør vitenskapelig forskning.

At du tror at det er noe der ute er ikke uvanlig, vi er små og ubetydelige i det store bildet, at man vil at "noe" våker over en og at livet ditt har et mål og en mening er betryggende.

Det er det jeg har tid til å skrive nå, skal se om jeg kan gi deg litt bedre forklaringer senere idag.

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De tror det kan bli mulig i fremtiden. De vet ikke om det går. Og hvis bevistheten vår er en "sjel" så vil vi ikke kunne klare det. (antar jeg)

Men hvis vi ikke er noe "overnaturlig" burde det ikke være noe problem. Vi er tross alt bare masse elektriske impulser som samarbeider og analyserer fysiske faktorer som bli fanget opp av sanseorganer som vi kan gjendanne kunstig. Hvis de klarer å lage elektroniske "dingser" som responder og fungerer på samme måte som hjernen vår, i samarbeid med de kunstige sanseorganene burde det jo være mulig.

Men vil denne maskinen kunne utvikle seg? En kobbertråd kan ikke utvikle seg, eller reparere seg selv slik våre celler til en hvis grad kan. Vi kan miste celler, og skape nye, som kanskje ikke fungerer helt lik som de forrige. Så denne maskinen blir kanskje bare en eksakt "kopi" eller versjon av deg selv i det øyeblikket du ble overført, og der blir du. Helt fastlåst, uten mulighet til å endre deg uten at noen gir deg ny hardware eller deler

Det du sier der er jo ikke en gang sant i følge vitenskapen....

Hvordan i huleste mener du at elektriske og kjemiske impulser kan være bevisst på seg selv? Det er ikke mulig på noen som helst måte. Desverre stoppet hele verden ( eller nesten hele) opp med Einstein som ikke likte kvantefysikk.

"Jeg liker å tro at månen er der når jeg ikke ser på den"....

Og det er vel der problemet ligger. At det er det som er behagelig å tro. Fremfor at partikler, atomer og stuebordet kun er en illusjjon som eksisterer som en forlengelse av en observerende bevissthet.

Anonymous poster hash: 367d2...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier der er jo ikke en gang sant i følge vitenskapen....

Hvordan i huleste mener du at elektriske og kjemiske impulser kan være bevisst på seg selv? Det er ikke mulig på noen som helst måte.

Anonymous poster hash: 367d2...cf3

Å si at det "ikke mulig på noen som helst måte" er mer vitenskapelig? "elektriske og kjemiske impulser kan være bevisst på seg selv" > Det er nøyaktig slik en vanlig hjerne fungerer. Hadde det ikke fungert, hadde du ikke vært bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier der er jo ikke en gang sant i følge vitenskapen....

Hvordan i huleste mener du at elektriske og kjemiske impulser kan være bevisst på seg selv? Det er ikke mulig på noen som helst måte. Desverre stoppet hele verden ( eller nesten hele) opp med Einstein som ikke likte kvantefysikk.

"Jeg liker å tro at månen er der når jeg ikke ser på den"....

Og det er vel der problemet ligger. At det er det som er behagelig å tro. Fremfor at partikler, atomer og stuebordet kun er en illusjjon som eksisterer som en forlengelse av en observerende bevissthet.

Anonymous poster hash: 367d2...cf3

Hvordan mener du at vi er bevisst på oss selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...