Gå til innhold

Hvorfor hater dere de kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg undres over denne saken. Et stort flertall av det norske folk, som også gjenspeiler seg her inne, hater og forakter de kristne, samtidig som de ser på muslimer som en berikende kulturelt innslag.

Hvorfor er det slik? Omtrent alle kristne jeg kjenner er svært ålreite mennesker som ikke hverken blander seg inn i andres liv, fordømmer dem eller forsøker å presse deres tro over på dem. Så finner man selvsagt enkeltpersoner som er fantatiske, ala ekstreme abortmotstandere etc., men disse tilhører jo et stort mindretall.

Hvorfor da et slikt hat mot en hel folkegruppe?

Har aldri skjønt det.



Anonymous poster hash: fea41...b53
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tør å hakke på de man ikke frykter.



Anonymous poster hash: 45a60...962
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist, men jeg kan kun snakke for meg selv her.

Jeg hater ikke kristne. Eller andre religiøse. Jeg hater egentlig veldig få når jeg tenker meg om.

Jeg missliker en del fanatikere, uansett hva fanatismen går ut på. I mine øyne er kristne fanatikere, muslimske fanatikere og helse fanatikere omtrentlig like irriterende å høre på;)

Så lenge du føler at din tro gjør deg til ett bedre menneske og ikke skader noe, så er det bare fint^_^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over denne saken. Et stort flertall av det norske folk, som også gjenspeiler seg her inne, hater og forakter de kristne, samtidig som de ser på muslimer som en berikende kulturelt innslag.

Hvorfor er det slik? Omtrent alle kristne jeg kjenner er svært ålreite mennesker som ikke hverken blander seg inn i andres liv, fordømmer dem eller forsøker å presse deres tro over på dem. Så finner man selvsagt enkeltpersoner som er fantatiske, ala ekstreme abortmotstandere etc., men disse tilhører jo et stort mindretall.

Hvorfor da et slikt hat mot en hel folkegruppe?

Har aldri skjønt det.

Anonymous poster hash: fea41...b53

For det første er ikke de kriste en "folkegruppe". Jeg har vanskelig for å skjønne ditt ord hat. Personlig er hat et veldig sterkt ord som muligens blir brukt noe lettvint. Men det å være kritisk til religion er ikke hat, jeg oppfatter absolutt ikke at islam slipper noe lettere unna. Tvert imot ganske mange harde angrep på islam her. Nå ligger det i den kristne tro at man skal spre budskapet (misjonerende religion). Slik at veldig mange helt automatisk bevisst eller ubevisst påvirker andre. Du er og sannsynligvis kristen og gjennom ditt innlegg skaper du debatt rundt kristendom og driver dermed en form for påvirkning. Igjen den misjonerende religion, tilsvarende innlegg ser man aldri fra en buddist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over denne saken. Et stort flertall av det norske folk, som også gjenspeiler seg her inne, hater og forakter de kristne, samtidig som de ser på muslimer som en berikende kulturelt innslag.

Hvorfor er det slik? Omtrent alle kristne jeg kjenner er svært ålreite mennesker som ikke hverken blander seg inn i andres liv, fordømmer dem eller forsøker å presse deres tro over på dem. Så finner man selvsagt enkeltpersoner som er fantatiske, ala ekstreme abortmotstandere etc., men disse tilhører jo et stort mindretall.

Hvorfor da et slikt hat mot en hel folkegruppe?

Har aldri skjønt det.

Anonymous poster hash: fea41...b53

1. Kristne er ikke en folkegruppe, like lite som muslimer er en folkegruppe.

2. Jeg vet om svært få som hater kristne. Jeg vet om noen litt flere som hater religion generelt, men ekstremt få som bærer noe nag til kristne. Kristendommen som religion, har i utgangspunktet lavere provokativt konfliktnivå i forhold til andre religioner. (Den har ett uttalt skille mellom religion og stat).

3. Samtidig kjenner jeg ingen som regner muslimer som generelt berikende; man annerkjenner at enkeltpersoner kan være berikende og at noe av grunnen til at de kan være berikene , er fordi de har ett annet kulturelt syn og verdiplattform. Vi er ett land som er organisert gruppevist, men flertallet er intelligent nok til å ha høy bevisthet om at mennesker skal vurderes individuelt.

4. De betyr ikke at de ikke er betente konflikter mellom kristne og resten; en del kristne og kvasi-kristne fremstiller det som om kristendom er den eneste akseptable religion i Norge og at denne religionen skal ha fordeler forran andre religioner i Norge basert på historie. Mye av dette er fundamentert på historieforfalskning og er dårlig skjult diskriminering.

Men det er lite HAT i disse konfliktene, kun generell debatt. Men blir du argumentert i senk gang etter gang , kan det være enkelt å fremstille motstand som hat.

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lager dere så idiotiske tråder?



Anonymous poster hash: 97d6b...5dc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem da? Jeg har aldri møtt noen som hater kristne.

Og jeg opplever oftere å høre hakking på islam enn på kristendommen. Men la oss si at det hakkes mer på kristne - isåfall vil dette være helt naturlig i Norge ettersom kristendommen har en uforholdsmessig stor plass i samfunnet vårt. Jeg er påtvunget kristendommen fra jeg var barn, med skolegudstjenester, KRL-undervisning, Jesus-sanger, gudstjenester og kirker på radio og TV, og meningsløst svada om at mine nærmeste liksom "er fløyet opp til himmelen og sitter på en sky sammen med Gud", som om dét skulle trøste meg når jeg har mistet noen jeg elsker (begravelser er ikke særlig enkle å få holdt noen andre steder enn i kirken...), og så videre. Kristendommen maser seg inn i livet mitt når jeg ønsker den minst, og jeg har derfor svært lite til overs for den.

Men hater? Nei.



Anonymous poster hash: ae9b4...5c8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager dere så idiotiske tråder?

Anonymous poster hash: 97d6b...5dc

Garbage in, garbage out.

Eller sagt på en annen måte: Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme folk som stiller spørsmål.

Det er iallfall min hypotese ang de mange idiotiske trådene på KG.

Det som er aller mest forstemmende, er at når en idiot har startet en idiotisk tråd basert på fullstendig sviktende forutsetninger, så debatterer man med startinnlegget som gyldig premiss, selv om det reelt sett er komplett meningsløst.

Endret av Mann 42
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Garbage in, garbage out.

Eller sagt på en annen måte: Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme folk som stiller spørsmål.

Det er iallfall min hypotese ang de mange idiotiske trådene på KG.

Det som er aller mest forstemmende, er at når en idiot har startet en idiotisk tråd basert på fullstendig sviktende forutsetninger, så debatterer man med startinnlegget som gyldig premiss, selv om det reelt sett er komplett meningsløst.

Dette er faktisk det mest skremmende fenomenet her inne. Hvordan kan man legge noe fullstendig idiotisk til grunn for en diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over denne saken. Et stort flertall av det norske folk, som også gjenspeiler seg her inne, hater og forakter de kristne, samtidig som de ser på muslimer som en berikende kulturelt innslag.

Hvorfor er det slik? Omtrent alle kristne jeg kjenner er svært ålreite mennesker som ikke hverken blander seg inn i andres liv, fordømmer dem eller forsøker å presse deres tro over på dem. Så finner man selvsagt enkeltpersoner som er fantatiske, ala ekstreme abortmotstandere etc., men disse tilhører jo et stort mindretall.

Hvorfor da et slikt hat mot en hel folkegruppe?

Har aldri skjønt det.

Anonymous poster hash: fea41...b53

Folkegruppe?

Ellers lurer jeg fælt på hvor du bor. Jeg kjenner ikke til noen hat av kristne som om flertallet av nordmenn (som faktisk er kristne) hater seg selv så må jeg være ignorant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort en undersøkelse på dette, siden du hevder at majoriteten av befolkningen hater (hater, faktisk) et antall mennesker på bakgrunn av deres livssyn?

Jeg hater ikke kristne. Eller muslimer. Eller jøder.

Jeg mener at livssyn er en privatsak og at forkynning bør ut av skolen, samt at kongen ikke skal være tvunget til å være kristen, og at halvparten av regjeringen ikke MÅ være kristne. Utover det må folk tro på tekanner for alt jeg bryr meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ingen, men jeg misliker falskhet, misjonering og en oppførsel som viser at de religiøse tror at de er viktigere enn alle andre mennesker. En gruppe med religiøse som kan få seg til å snakke nedsettende om andre mennesker, bare fordi disse menneskene ikke er gode nok, ikke er religiøse nok og ikke tror på den riktige guden, ifølge disse religiøse menneskene.

Igjen, jeg hater ikke mennesker. Men jeg hater FALSKHET, HOVMOD, og MISJONERING.



Anonymous poster hash: 76022...60b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tør å hakke på de man ikke frykter.

Godt poeng. Det er ikke så fryktelig lenge siden man risikerte hodet hvis man ikke bøyde seg for kristendommen. Nå har vi endelig mulighet til å kritisere kristendommen uten å bli drept. Da er det også viktig å benytte seg av denne muligheten, og fortsette å piske kristendommen så den aldri, aldri, aldri, aldri mer kommer i en posisjon der den kan tvinges på folk igjen.

At kristne føler seg hakket på når ikke-kristne endelig kan kritisere kristendommen uten å bli henrettet eller torturert får så være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garbage in, garbage out.

Eller sagt på en annen måte: Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme folk som stiller spørsmål.

Det er iallfall min hypotese ang de mange idiotiske trådene på KG.

Det som er aller mest forstemmende, er at når en idiot har startet en idiotisk tråd basert på fullstendig sviktende forutsetninger, så debatterer man med startinnlegget som gyldig premiss, selv om det reelt sett er komplett meningsløst.

Bare en observasjon: Det har da aldri vært et problem for deg her på KG å delta i en idiotisk diskusjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare en observasjon: Det har da aldri vært et problem for deg her på KG å delta i en idiotisk diskusjon??

Jeg har ikke noen spesiell aversjon mot å diskutere med idioter. Men jeg godtar ikke premissene deres.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over denne saken. Et stort flertall av det norske folk, som også gjenspeiler seg her inne, hater og forakter de kristne

Anonymous poster hash: fea41...b53

Bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist, men jeg kan kun snakke for meg selv her.

Jeg hater ikke kristne. Eller andre religiøse. Jeg hater egentlig veldig få når jeg tenker meg om.

Jeg missliker en del fanatikere, uansett hva fanatismen går ut på. I mine øyne er kristne fanatikere, muslimske fanatikere og helse fanatikere omtrentlig like irriterende å høre på ;)

Så lenge du føler at din tro gjør deg til ett bedre menneske og ikke skader noe, så er det bare fint^_^

signerer denne, er selv ateist og deler ditt syn på disse punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater de ikke, men ser på de som litt tilbakestående som tror at Bibelen er sann og ikke en eventyrbok.



Anonymous poster hash: b5ea7...e0c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...