Gå til innhold

Tror du det finnes sjøuhyrer/sjømonstere?


-littleme-

Anbefalte innlegg

Opp igjennom årene har det gårr rykter og vært observasjoner av hva som skal være sjøuhyrer. Et av de mest kjente sjøuhyrene er Nessie i Loch Ness i Skottland. Det skal visstnok også ha blitt observert sjøuhyrer i Lake Champlain (Champ) og Chesapeake Bay (Chessie).

Tror du det finnes noe slikt som et sjøuhyre, eller tror du det bare er oppspinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du det finnes noe slikt som et sjøuhyre, eller tror du det bare er oppspinn?

Det er vel like stor mulighet for at Nessie eksisterer som at Draugen gjør det.

Med dagens teknologi burde det jo være mulig å finne den hvis den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid trodd på det, og vært fascinert av slikt siden jeg var liten. Jeg tror også at det finnes romvesener, og nei, jeg er ikke gal :) Har du noen linker til dette, TS? Jeg synes det er interessant å lese på det.



Anonymous poster hash: 6c40e...951
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg. Vi vet mindre om havet enn vi vet om verdensrommet, så jeg kan ikke utelukke at det skjuler seg et digert "monster" nede på havets dyp. Med monster tenker jeg på et utrolig stort og merkelig fiske-dyr. For eksempel en blanding mellom en hai og en blekksprut på 70-300 meter med tre hoder og lysende dingledanger fra hodene. En gang hvert femtiende år forviller de seg opp til overflata og sluker skip som tilfeldigvis går forbi, eller spiser store blåhvaler.

Men Nessie tror jeg ikke på.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har oppdaget alt som finnes under vann. Men vil vel ikke kalle ukjente dyre- eller fiskearter for udyr.

Har også hørt om vann på land (ferskvann) som har større dybde enn havet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Det er da så mye rart ned i vannet, så jeg utelukker ikke at det finnes noe der som ikke er funnet enda :) Men jeg tror ikke på de store mediesakene med Loch Ness ogsånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Veeel.... jeg har et skjørt med sjømonstre som motiver... sammen med liljer og planeter og annen morskap...

Så at de eksisterer i visuelle bilder er hevet over enhver tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har utforsket mer i verdensrommet enn i sjøen vil jeg påstå det er mange rare dyr igjen å finne :)

Om de er monstre er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare når min bror bader.....

Anonymous poster hash: 5a086...6ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok en del dyr/vesen i sjøen vi ikke vet om enda. Vi har som andre har sagt i denne tråden ikke utforsket mye av sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg. Vi vet mindre om havet enn vi vet om verdensrommet, så jeg kan ikke utelukke at det skjuler seg et digert "monster" nede på havets dyp. Med monster tenker jeg på et utrolig stort og merkelig fiske-dyr. For eksempel en blanding mellom en hai og en blekksprut på 70-300 meter med tre hoder og lysende dingledanger fra hodene. En gang hvert femtiende år forviller de seg opp til overflata og sluker skip som tilfeldigvis går forbi, eller spiser store blåhvaler.

Men Nessie tror jeg ikke på.

Jeg liker fantasien din! Kan du fortelle mer? :)

Jeg pleide å ha en slik pocket(mappe) med masse forskjellige bilder av fantasimonstre hvor det også sto hva slags "evner" de hadde, hva de spiste osv.

Det var kjempespennende!

Anonymous poster hash: 6c40e...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du mener med monstre, enorme blekkspruter som kraken

eksempelvis utelukker jeg ikke, men tviler på at noe enormt, totalt ukjent

eksisterer der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Med tanke på at 70% av kloden består av vann så er jeg ikke i tvil om at det finnes ting der ute som vi ikke vet om. Det er dyr som lever på dybder som vi ikke kan nå og hva som eksisterer der kan vi bare drømme om.

På land oppdages det nye arter hver dag. Og til og med på land er det steder vi ikke har oppdaget.

Jeg tror også på romvesener, om ikke akkurat på små grønne menn. Universet er større enn vi kan fatte og å tro at jordkloden er eneste levlige planten i hele universet med intelligent liv er en arrogant tankegang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg. Vi vet mindre om havet enn vi vet om verdensrommet, så jeg kan ikke utelukke at det skjuler seg et digert "monster" nede på havets dyp. Med monster tenker jeg på et utrolig stort og merkelig fiske-dyr. For eksempel en blanding mellom en hai og en blekksprut på 70-300 meter med tre hoder og lysende dingledanger fra hodene. En gang hvert femtiende år forviller de seg opp til overflata og sluker skip som tilfeldigvis går forbi, eller spiser store blåhvaler.

Men Nessie tror jeg ikke på.

Dingledangler :danse:

Men for å svare på spørsmålet; på èn måte, ja. Det finnes naturligvis fremdeles arter, i vann som på land, som vi ennå ikke har oppdaget. Spennende tema!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingledangler :danse:

Men for å svare på spørsmålet; på èn måte, ja. Det finnes naturligvis fremdeles arter, i vann som på land, som vi ennå ikke har oppdaget. Spennende tema!

image_4caa0ac3a8212.jpg

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstod hva du mente Evans, synes bare ordet "dingledangler" er så festlig. Blir litt sånn barnslig glad inni meg av det :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, tror forresten hodet (eller hodene) til sjøuhyret ligner på denne fisken som jeg limte inn. Ikke akkurat pent med andre ord.

Jeg mener forresten å ha lest et sted at det finnes blekspruter på 30 meter (med armene) på Norsk havbunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på Lock Ness-sagnet eller at det finnes havdyr ala Surface(tv-serie). Men jeg tror absolutt at det finnes mange monstruøse havdyr som man ikke har oppdaget ennå, på bunnen av havdypet. Der finnes det nok veldig mye rart. Leste en gang at de hadde funnet en blekksprutlignende art med superhøy intelligens. Veldig fascinerende.

Havet har alltid fascinert meg big time! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...