Gå til innhold

Arrogant å ikke tro på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke på Gud, og av den grunn kaller søstra mi meg arrogant. Det er så mange som har en så sterk tro på Gud at det er arrogant av meg å avfeie Guds eksistens, sier hun.



Anonymous poster hash: d9a41...971
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på, hvis du er nedlatende til religion faller du under definisjonen på arrogant, ikke at det er noe galt i det

Anonymous poster hash: 6a250...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrogant? Nei. Realistisk? Heller det.

Anonymous poster hash: 60458...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på, hvis du er nedlatende til religion faller du under definisjonen på arrogant, ikke at det er noe galt i det

Anonymous poster hash: 6a250...a38

Sånne som meg :pls:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er arrogant og historieløst å tro på gud og å påstå at gud finnes når man ser på historien som ligger bak.

Og for å være helt ærlig, dersom gud finnes og kirken faktisk har kontakt med karen tar jeg heller satan. For den katolske kirken har (bokstavlig talt) svært mange skjeletter i skapet.



Anonymous poster hash: 86dfc...322
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er arrogant og historieløst å tro på gud og å påstå at gud finnes når man ser på historien som ligger bak.

Og for å være helt ærlig, dersom gud finnes og kirken faktisk har kontakt med karen tar jeg heller satan. For den katolske kirken har (bokstavlig talt) svært mange skjeletter i skapet.

Anonymous poster hash: 86dfc...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på gud eller noen som helst religion. Synes alt sånn bare er tull! Ser likevel ikke på megselv som arrogant. Bestemoren min er suuuperkristen, og jeg har respekt for det. Men helt ærlig synes jeg det er tull og tøv, og i 2014 vet vi bedre



Anonymous poster hash: fe44f...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå heller si hun er arrogant fordi hun anser sin egen tro som så mye bedre enn andres når hun ikke kan fremlegge objektive, empiriske data for Guds eksistens. Religion er subjektiv "synsing," vitenskap er empiriske data.



Anonymous poster hash: 662df...ac4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er arrogant og historieløst å tro på gud og å påstå at gud finnes når man ser på historien som ligger bak.

Og for å være helt ærlig, dersom gud finnes og kirken faktisk har kontakt med karen tar jeg heller satan. For den katolske kirken har (bokstavlig talt) svært mange skjeletter i skapet.

Anonymous poster hash: 86dfc...322

Bokstavelig talt?

Fortell meg om dette skapet fylt med skjeletter er du snill.

Anonymous poster hash: d41ca...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke arrogant og ikke tro på Gud.

Men det er nok av arrogante ateister



Anonymous poster hash: 05168...51a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokstavelig talt?

Fortell meg om dette skapet fylt med skjeletter er du snill.

Anonymous poster hash: d41ca...02c

Mener du virkelig at du trenger å høre om dette? Alle som har fått med seg litt av historien til den katolske kirken og vet litt om hvordan Vatikanet er bygd opp, vet da at det finnes mange skranglende skjeletter der?

Forbud mot familieplanlegging som igjen fører til overbefolkning, lidelser og aids...

De utallige overgrepene mot barn, og Vatikanets beskyttelsen av prester som begår overgrep.

Vatikanets støtte til nazistene under andre verdenskrig, de hjalp bla mange stornazister ut av Tyskland etter krigen...

De enorme rikdommene de har karret til seg, på bekostning av sine undersåtter...

Nei, jeg sier bare skrangle, skrangle... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier bare skrangle, skrangle... ;)

Bokstavelig talt. Det du beskriver nå er billedlig talt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på Gud, og av den grunn kaller søstra mi meg arrogant. Det er så mange som har en så sterk tro på Gud at det er arrogant av meg å avfeie Guds eksistens, sier hun.

Anonymous poster hash: d9a41...971

Det er da ikke arrogant å si at man ikke tror på ting det ikke finnes noe bevis for? Uansett hva andre tror, eller hvor mange de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke på Gud, og av den grunn kaller søstra mi meg arrogant. Det er så mange som har en så sterk tro på Gud at det er arrogant av meg å avfeie Guds eksistens, sier hun.

Anonymous poster hash: d9a41...971

Spør henne hvorfor hun arrogant avfeier andre guders eksistens. (Odin f.eks)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke på gud, og det gjør meg til et fortapt menneske i de religiøses øyne fordi de ikke forstår og velger blindt å tro på en menneskeskreven bok. De får bare kalle meg arrogant, men sannheten er at det er de som er arrogante som dømmer meg utfra dette.

Søsteren din har ikke peiling på hva hun snakker om ts.



Anonymous poster hash: 30786...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke arrogant å verken tro på gud eller ikke tro på gud. Det som er arrogant er å ikke respektere hva noen velger å tro/ ikke tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstavelig talt. Det du beskriver nå er billedlig talt. :)

Vel vel, jeg er helt sikker på at noen kardinaler har tatt livet av andre kardinaler og gjemt likene i f.eks skapene i vatikanbiblioteket... Skulle noen åpne disse skapene, ville skjelettene komme ramlende ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...