Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er anerledes med kukjøtt fra en ku som hadde kugalskap?



Anonymous poster hash: ef74c...e3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan det være innstillinger for stigning/bakke på tredemølle når den er helt flat?? Stilte den på stigning engang men merket ingen forskjell.

Da var stigningen på tredemølla sannsynligvis ødelagt, for tredemøllene på treningsenteret justerer skråningen på fremsiden, og kan justeres helt opp til 45 grader, hvor du tydelig kan se stigningen fra bakerst til fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Da var stigningen på tredemølla sannsynligvis ødelagt, for tredemøllene på treningsenteret justerer skråningen på fremsiden, og kan justeres helt opp til 45 grader, hvor du tydelig kan se stigningen fra bakerst til fremst.

...og det merkes!

Det svir godt når man oppstiger den til 20%. Det er egentlig

ikke mye som skal til før man merker at det effektiviserer, men en forutsetning

er jo at stigningen funker som du sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er anerledes med kukjøtt fra en ku som hadde kugalskap? Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Om ikke jeg husker mye feil, fra den tiden kukalskap av den smittsomme sorten som herjet i england tidligere, så kunne mennesker få en sykdom at å bruke produkter i mat fra kugalskap smittet ku.

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med melk? Huff høres ganske ufint ut O:



Anonymous poster hash: ef74c...e3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fiser jeg av snus? er ikke særlig plaget med å fise, men i det jeg tar snusen i kjeften, setter det i gang med en gang! det er så irriterende!!

Anonymous poster hash: 88c8b...f38

Et tegn på at du bør slutte? En fin motivasjon...

Anonymous poster hash: 34e09...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke jeg husker mye feil, fra den tiden kukalskap av den smittsomme sorten som herjet i england tidligere, så kunne mennesker få en sykdom at å bruke produkter i mat fra kugalskap smittet ku.

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Den fører til en sykdom som heter Creutzfeldt-Jakobs sykdom og fører til at hjernen blir ødelagt, inkubasjonstiden kan være på flere år.

https://sml.snl.no/Creutzfeldt-Jakobs_sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg delt opp et sitat? Når jeg svarer på et langt innlegg vil jeg gjerne svare på hvert punkt for seg. Før var det bare å flytte på

-taggen, men denne finnes jo ikke lenger. Hvordan gjør jeg dette nå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg delt opp et sitat? ....

.... Når jeg svarer på et langt innlegg vil jeg gjerne svare på hvert punkt for seg.....

Trykk svar så mange ganger som du vil dele opp innlegget, fjern overflødig informasjon :opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk svar så mange ganger som du vil dele opp innlegget,

Takk

fjern overflødig informasjon

for

:opplyser:

hjelpen :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg delt opp et sitat? Når jeg svarer på et langt innlegg vil jeg gjerne svare på hvert punkt for seg.

Før var det bare å flytte på

Den fins enda, om du klikker på "bryteren" oppi venstre hjørnet. (BBCode Mode). Men denne motoden var litt enklere ser jeg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fins enda, om du klikker på "bryteren" oppi venstre hjørnet. (BBCode Mode). Men denne motoden var litt enklere ser jeg ja.

Takk, det var nyttig kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer alltid på mye rart.

Er der vanlig at brystene nederst til tider føles veldig ømme, eller er der noe galt med meg eller at jeg rett og slett bruker crap BH-er til tider?

Er det normalt å få mer respekt for fremmede dyr jo mer kunnskap og erfaring du får om det type dyret (snakker i mitt tilfelle om hunder), sammen med alderen, eller er jeg blitt et nervevrak?

Har noen en logisk forklaring på hvorfor jeg er redd når jeg går alene i mørket, men om jeg ser en person i det fjerne føler lettelse og at redselen slipper taket? Er jeg ubevisst på vakt eller redd for aliens, monstre eller skumle skogsdyr, og ikke mennesker som jo bør utgjøre den største trusselen?

Blir håret egentlig tykkere av at det barberes ned, eller bare føles det slik en liten periode mens det vokser ut?

Hvis f.eks krokodiller overlevde dinosaurustiden, og krokodiller som vi kjenner de den dag i dag, er en etterkommer som bare naturlig har utviklet seg i takt med tiden, hvorfor blir det da feil å si at det ikke eksisterer dinosaurer i dag?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis f.eks krokodiller overlevde dinosaurustiden, og krokodiller som vi kjenner de den dag i dag, er en etterkommer som bare naturlig har utviklet seg i takt med tiden, hvorfor blir det da feil å si at det ikke eksisterer dinosaurer i dag?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Gunfreak kan svare bedre på dette, men det er visst sånn at dinosaurer er nærmere i slekt med fugler enn de er med krokodiller. Det er derfor paleontologer irriterer seg over fremstillingen av dinosaurer på kino. De burde hatt fjær.

Både dinoer, fugler og crocs har felles opphav da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fins enda, om du klikker på "bryteren" oppi venstre hjørnet. (BBCode Mode). Men denne motoden var litt enklere ser jeg ja.

Snakker dere her om pc løsningen?

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det normalt å få mer respekt for fremmede dyr jo mer kunnskap og erfaring du får om det type dyret (snakker i mitt tilfelle om hunder), sammen med alderen, eller er jeg blitt et nervevrak?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Ja.

Blir håret egentlig tykkere av at det barberes ned, eller bare føles det slik en liten periode mens det vokser ut?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Det bare føles sånn ut! Når du er ubarbert har håret vært langt en stund, og det har på en måte blitt herdet av omgivelsene, og blitt mykere. Når du barberer det får du kun den nyere delen av håret tilbake, men når det også blir herdet så er det null forskjell fra før du barberte deg.

Anonymous poster hash: 542f1...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker dere her om pc løsningen?

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Det er nok det ja. Men du får tilgang til det samme om du henter ned fullversjonen på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer alltid på mye rart.

Er der vanlig at brystene nederst til tider føles veldig ømme, eller er der noe galt med meg eller at jeg rett og slett bruker crap BH-er til tider?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Det er vanlig å få ømme underbryst om du har feil BH-størrelse ihvertfall, så hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg en tur til feks Triumph for å få målt meg ordentlig.

Jeg gikk fra D til F da jeg ble målt på nytt på Triumph, det var en helt annen puppeverden. :fnise:

Jeg gikk fra å kaste bh'en med en gang jeg kom inn døra hjemme til å frivillig ta på meg en bh en slapp søndag hjemme.

Har noen en logisk forklaring på hvorfor jeg er redd når jeg går alene i mørket, men om jeg ser en person i det fjerne føler lettelse og at redselen slipper taket? Er jeg ubevisst på vakt eller redd for aliens, monstre eller skumle skogsdyr, og ikke mennesker som jo bør utgjøre den største trusselen?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Man mener at det å bli fælen eller "mørkredd" ute alene er noe som sitter igjen i den instiktive delen av hjernen. Nå har man jo gjerne også både voldtektsmenn og ranere i bakhodet i moderne tid, men i praksis er det det samme det går ut på; Noe ukjent i mørket når du er alene og "forsvarsløs".

Vi ser jo ikke i mørket, selv om noen av oss har godt nattsyn så må vi ha noe lys for å kunne se noe som helst, og når man går alene har jo også hjernen en tendens til å krisemaksimere.

Forskere mener som sagt at det sitter i den instinktive delen av hjernen, som innebærer fight or flight-refleksene.

Blir håret egentlig tykkere av at det barberes ned, eller bare føles det slik en liten periode mens det vokser ut?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Nei, men når det blir kappet av under barbering vokser det ut igjen med helt flat tupp, slik at håret blir like tykt fra rot til spiss. Dermed kjennes det både tykkere og striere ut.

Noen mener at jevnlig barbering fører til stimulering av hårsekkene slik at håret blir tettere, mens andre mener den teorien er bullshit.

Hvis f.eks krokodiller overlevde dinosaurustiden, og krokodiller som vi kjenner de den dag i dag, er en etterkommer som bare naturlig har utviklet seg i takt med tiden, hvorfor blir det da feil å si at det ikke eksisterer dinosaurer i dag?

Anonymous poster hash: 0bd3e...e15

Krokodiller og dinosaurer er to vidt forskjellige arter.

Rent teknisk sett er det fugler og da faktisk hønsefugl som ligger nærmest dinosaurene om man ser på DNA-sekvensen.

Krokodillen kan regnes som en slags levende fossil fordi de har endret seg svært lite siden dinosaurenes tid, men de krokodillene som lever i dag er ikke på langt nær så digre som sine forfedre som kunne bli rundt tolv-femten meter lange og veie flere tonn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...