Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg har en generell dagbok, men for at den ikke skal flomme over av trening og sunnhetssnakk (helt ærlig er det vel omvendt - treningen flommer over av barnesnakk :fnise: ), oppretter jeg likegreit en treningsdagbok.

Litt om meg:
30 år, gift, to unger på henholdsvis 2 og 3,5 år. Travelt, med andre ord. :ler: Mannen jobber i Nordsjøen, noe som betyr alternative treningsløsninger når han er borte. Jeg fungerer ikke med to ukers treningsfri - jeg er altfor rastløs til det. Siste nye alternative treningsløsning er 13-åringen borti gata. Hun er enda uprøvd (av meg, jeg har fått gode skussmål fra alle naboer), men på fredag reiser mannen igjen og hun skal til pers. Som barnevakt altså, om det ikke var tydelig.

Det jeg liker aller best å trene er spinning. Jeg kunne ha trent spinning 5 ganger i uken uten å bli lei. :hjerte: Realistisk sett blir det 1-2 spinningøkter i uken, pluss enten hjemmetrening eller annen trening på senteret. Jeg har store planer om å få en god rutine på styrketrening på senteret nå som 13-åringen er i boks, men vi får se hva som skjer. Jeg er notorisk rastløs og håpløs til å holde meg til én ting (bortsett fra spinning), så oppmerksomheten min vandrer litt fra jogging til styrketrening til aerobic. Jeg er tallnerd, så vær forberedt på puls- og fitbitdata innimellom. :fnise:

Jeg er semiopptatt av å spise sunt, dvs. at jeg stort sett spiser sunt og variert, men at jeg ikke takker nei til en burger fra McD innimellom. McD er min kryptonitt. :sjenert: Jeg elsker å lage sunn snacks som grønnkålchips (favoritten!) og daddeltrøfler, og hverdagskostholdet mitt består av 80% cottage cheese. :ler: Min siste ''oppdagelse'' er byggrynsgrøt. Omnomnom, endelig et alternativ til heslig og ekkel havregrynsgrøt. :tommelsmil:

Til slutt må jeg vel skryte litt også, da. :flau: Etter barn nr. 2 la jeg om kostholdet helt, og jeg har totalt gått ned fra 75 til 62 kg. Er endelig nede der jeg vil være, og føler meg noenlunde okei med kroppen min. That's a first! Jeg skylder på alderen (= mer moden og sånn?), og at jeg faktisk ikke har vært så tynn siden jeg var 18 og ikke trengte å gjøre noe som helst for det. Drømmebukser som jeg har hatt i skapet siden den gang ble plutselig for store, og luksusproblemet om at alt i skapet var for stort oppstod. Fuck janteloven, jeg er stolt over arbeidet jeg har gjort - og forsåvidt fremdeles gjør. Jeg kjemper en daglig kamp mot chipsen skal jeg si dere!

Eh...om det var noen som gadd å lese alt dette så vil jeg erklære treningsdagboken min for åpnet! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:duskedame:

:hoppe: Her henger jeg gjerne!!

Føler jeg må følge med her også. Du er superflink! :nigo:

Heia!!!

Følger med og håper at motivasjonen din er smittsom :hoppe:

Heia!!!

:vinke:

All heiingen deres gjorde at jeg dro på trening i går. :nigo: Jeg burde kanskje ikke ha gjort det; formen var ikke akkurat særlig bra (har hatt syke unger en uke nå, og begynner såvidt å kjenne på det selv, med tidenes røykehoste som går langt nedi brystet :daane: ), men jeg hadde så lyst. Så da ble det trening. :trene:

Var på favorittspinn, som er beinhard intervallspinning med favorittinstruktøren. Én topp på 88%, to på 90% og to på 92%. :fnise: Spinningeuforia er noe helt reelt, det er jeg sikker på. :strix:

Nerdetall:

Maxpuls: 91%

Gjennomsnittspuls (ikke helt reell, siden instruktøren ikke avsluttet økten på dataen før etter jeg hadde kommet hjem :lol: ): 79%

Antall forbrente kalorier: 425

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

All heiingen deres gjorde at jeg dro på trening i går. :nigo: Jeg burde kanskje ikke ha gjort det; formen var ikke akkurat særlig bra (har hatt syke unger en uke nå, og begynner såvidt å kjenne på det selv, med tidenes røykehoste som går langt nedi brystet :daane: ), men jeg hadde så lyst. Så da ble det trening. :trene:

Var på favorittspinn, som er beinhard intervallspinning med favorittinstruktøren. Én topp på 88%, to på 90% og to på 92%. :fnise: Spinningeuforia er noe helt reelt, det er jeg sikker på. :strix:

Nerdetall:

Maxpuls: 91%

Gjennomsnittspuls (ikke helt reell, siden instruktøren ikke avsluttet økten på dataen før etter jeg hadde kommet hjem :lol: ): 79%

Antall forbrente kalorier: 425

:trene:

Så bra du ble motivert i går! Jeg har alltid mislikt spinning så mye pga traumatiske minner fra gymmen på vgs (jævla forbanna drittgymlærer altså....). Kanskje jeg skal gi det et forsøk igjen. Jeg syns jo styrketrening var kjempekjedelig før også, men nå er jeg jo frelst :fnise:

Håper torsdagen din blir fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ble motivert i går! Jeg har alltid mislikt spinning så mye pga traumatiske minner fra gymmen på vgs (jævla forbanna drittgymlærer altså....). Kanskje jeg skal gi det et forsøk igjen. Jeg syns jo styrketrening var kjempekjedelig før også, men nå er jeg jo frelst :fnise:

Håper torsdagen din blir fin :D

Åh, spinning i mitt :hjerte: . :fnise: Jeg hatet spinning før, virkelig hatet det! Men så fikk jeg meg pulsbelte (koblet opp mot en skjerm i spinningsalen), og det ble plutselig enkelt å pushe seg selv. Nå er jeg en av dem som sitter fremst i salen, og hoiing har jeg såvidt begynt med også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spinning i mitt :hjerte: . :fnise: Jeg hatet spinning før, virkelig hatet det! Men så fikk jeg meg pulsbelte (koblet opp mot en skjerm i spinningsalen), og det ble plutselig enkelt å pushe seg selv. Nå er jeg en av dem som sitter fremst i salen, og hoiing har jeg såvidt begynt med også. :ler:

:fnise: hahaha! Herlig! Terskelen for å begynne er bare så høy, dessverre. Men en gang, da skal jeg på spinning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gjort en kjempejobb! Heia deg!

Vurderer spinning jeg også, etter anbefaling av fysio for kneet mitt. Syns bare det er utrolig kjedelig... Kanskje puls på storskjerm kan hjelpe (bruker vanlig belte/pulsklokke ellers). Fikk nye spinningsko av mannen for 2 år siden (han er ivrig syklist/spinner), de er brukt 2 ganger... :fnise: Men vurderer seriøst å gi det en sjanse nå. Trenger dog en ny sykkelshorts først, for den gamle er seriøst 15 år gammel og kan vel finne på å gå opp i sømmer og alt som er... Holder ikke en hel time på sykkel uten litt polstring altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gjort en kjempejobb! Heia deg!

Vurderer spinning jeg også, etter anbefaling av fysio for kneet mitt. Syns bare det er utrolig kjedelig... Kanskje puls på storskjerm kan hjelpe (bruker vanlig belte/pulsklokke ellers). Fikk nye spinningsko av mannen for 2 år siden (han er ivrig syklist/spinner), de er brukt 2 ganger... :fnise: Men vurderer seriøst å gi det en sjanse nå. Trenger dog en ny sykkelshorts først, for den gamle er seriøst 15 år gammel og kan vel finne på å gå opp i sømmer og alt som er... Holder ikke en hel time på sykkel uten litt polstring altså.

Det synes jeg også, om jeg får si det selv! :fnise:

Puls på storskjerm har hjulpet meg veldig ihvertfall. Hatet det i starten. :dry: Jeg kan forresten anbefale H&M sine sykkelcaprier. Billige og kjempegode. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaaaeaaaeaaarg. Dagens kosthold: en halv Pizzabakeren-pizza og to Maoam fruktkarameller. Yay me, liksom. :roll: Akkurat nå har jeg veldig lyst på byggrynsgrøt, men jeg la grynene i bløt senest for noen timer siden. Troooor de muligens blir litt harde nå. :fnise:

Kveldens store spørsmål: skal jeg avslutte med stil og trykke i trynet med ostesmørbrød, eller skal jeg være fornuftig og lage cottage cheese-blandingen min? Aaaah, livets store dilemma. :hoho:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på jobb og har gaflet i meg pizza! :fnise: men jeg har jogget i 35 minutter i dag...

er håpløst for meg å være sunn når jeg jobber der jeg jobber. Alltid gratis pizza, farligfarlig...

Jeg syns du burde ta cottage cheese, altså. For å være kjip og kjedelig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb og har gaflet i meg pizza! :fnise: men jeg har jogget i 35 minutter i dag...

er håpløst for meg å være sunn når jeg jobber der jeg jobber. Alltid gratis pizza, farligfarlig...

Jeg syns du burde ta cottage cheese, altså. For å være kjip og kjedelig... :P

OMG, gratis pizza! :daane: Jeg hadde vært svær som en låve! :fnise:

Jeg var fornuftig og kjedelig. Klapp på skulderen til meg. :nigo: Koser meg med pepsi max i stedet; den er min siste last, og ingen får ta den fra meg. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgentreninger er så magiske! :hoppendeglad: I dag våknet jeg til hele to friske unger, for første gang på halvannen uke, og det betød trening på meg. Ingen av dem har vært i bhg på over en uke, så jeg leverte dem på barnepassen med god samvittighet. :nigo:

I dag var det Krønsj som stod for tur. Det er en halvtimes aerobic-kondis etterfulgt av en halvtimes aerobic-styrke. Kondisdelen var ikke særlig kondis-ete synes jeg :fnise: , men det betyr jo bare at kondisen min har blitt flere lysår bedre enn forrige gang jeg var på den timen. Tror det må ha vært et par år siden. :5: Armene mine er flaut svake da, så der må det jobbes. :ler:

The numbers:

Maxpuls: 86%

Gjennomsnitt: 70%

Antall forbrente kalorier: 440

:trene:

Nå skal jeg og ungene ut og sykle i finværet. :sol:

Eeeh, ja, og så skal vi avslutte denne fine og sunne dagen (cc til frokost, byggrynsgrøt til lunsj) med mac'n'cheese til middag og snopetur til butikken. :hoho: Det er jo lørdag tross alt. :nigo:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fant jeg frem sykkelen igjen. :nigo: Solen skinte og det rykket i sykkelfoten. Det er helt greit å være hjemme med sykt barn når hun ikke er syk-syk og når vi faktisk kan gå ut og nyte finværet.

Så da gravde jeg frem sykkelvognen, og det ble en tre kvarters tur totalt sett. Til kjøpesenteret, og så hente minstejenta i barnehagen. Jeg hadde motvind ca hele veien, og sammen med verdens lengste og seigeste bakke på hjemturen - med mer enn 30 kg på slep - nådde pulsen nye høyder. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Heisann :sol: Innom og sier hallo :blomst:

Så flink du har vært å komme i form etter 2 barn. Håper jeg er like sprek etter at småen popper ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :sol: Innom og sier hallo :blomst:

Så flink du har vært å komme i form etter 2 barn. Håper jeg er like sprek etter at småen popper ut :lol:

Takk for det! :nigo: Det var vel helst etter barn nr. 2 jeg kom i form. :fnise: Sleit med bekkenvondter i 6 måneder etter storesøsters fødsel, og da jeg endelig hadde kommet inn i en god treningsrutine, ble jeg ''plutselig'' gravid igjen og hallo bekkenløsning i uke 5. :dry:

Men så sprek som du er nå, så langt på vei, så skal det vel ganske mye til for at du ikke kommer fort tilbake i form. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sykkeltur - det er fint det :hjerte: Gleder meg sånn til våren!!! ...når det er sagt så er det jo ikke snø, så jeg har faktisk ingen - nada - unnskylninger for å la sykkel og sykkelvogn stå i ro særlig lenger :sjenert: Takk for sparket i ræva - det trengte jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...