Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Det ble ikke noen tung styrkeøkt i dag. Det var så mye som måtte gjøres, og treninga ble ikke før seint, så da ble det 5km på mølla også bevegelighet, rehabøvelser og core. Vi får se an hva jeg får til i morgen, men ettersom min nabo ovenpå har fest som vanlig så blir det ikke noen søvn på meg før den gjengen endelig får rota seg ut på byen. Uansett er hovedplanen for morgendagen spinning intervall på ettermiddagen. Er jeg våken nok og våken tidlig nok så får jeg kanskje inn en styrkeøkt i morra, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se ... Jo, intervalløkt på spinninga i går. Ok, men ikke helt perfekt, skulle gjerne klart å pushe pulsen opp bare bittelitt til. Sånn over 200 i stedet for "bare" 198 (97%).

Styrketrening i morges, god økt og har planer om spinning seinere i dag. Håper jeg rekker, men må laste av tv-en jeg vant på jobbens juleavslutning på fredag, og det kan kanskje bli litt klundrete. Men jeg trenger virkelig en økt seinere i dag, frustrert altså! Bli med hjem og se på hjemmegymmet mitt! Joda, hadde du ikke vært gift for 2. gang med 2 barn så kanskje ... Og folk lurer på hvorfor jeg er singel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfølging av dietten er avsluttet, men jeg fikk beskjed om at jeg bare kan fortsette på samme måte, ettersom jeg har respondert så bra over 4 uker. Jeg har nådd første delmål, og er fast bestemt på å fortsette til jeg når mitt endelige mål.

Kjenner at jeg begynner å bli sliten, så det ble en rolig joggeøkt på mølla og litt rehabøvelser + core i morges. Har vurdert å få trent litt juleaften og 1.juledag, men kjenner jeg trenger hvile, så lar meg selv få 2 fridager nå før jeg forhåpentligvis kan trene med skikkelig trøkk 2.juledag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager jullefri og jeg klødde virkelig etter å få trene igjen, problemet var bare at jeg ikke hadde energi. Jeg kom meg ikke opp før lenge etter at jeg egentlig skulle opp 2.dag, hanglet meg gjennom en spinningtime med en middelmådig instruktør og alt for full sal, før jeg sluknet på sofaen.

Dagen i dag var egentlig ikke så mye bedre. Sleit veldig med å komme meg opp i morges, fikk unna noen ærender fra morgenen av, men så var det tomt igjen. Kom meg litt seint av gårde på trening og da var plutselig formen bedre igjen, og jeg fikk faktisk en ganske god økt. I morgen er jeg helt nødt til å få unna ting, så jeg kan ikke ha like lite energi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stiv og støl i kroppen etter lørdagens trening, så det ble med en gåtur ute i kulda i går. Måtte en tur innom jobb, så jeg kledde godt på meg og gikk til jobb, men da var jeg i grunnen fornøyd og tok bussen tilbake.

Kom meg ikke opp i morges for å trene, så treninga blir utsatt til i kveld. Er fryktelig sliten, lite energi, og hadde jeg ikke måttet jobbe i dag hadde jeg vel ligget og sovet på sofaen. Skal på MR i dag for å sjekke skulderen min, og håper å få klarsignal for operasjon. Ellers er det i grunnen nok å gjør i dag før jeg drar i morgen rett etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1t 4:3-intervaller på mølla. 3 min oppvarming deretter 4 min i fart fra 8.2km/t-> 8.6km/t med 5.0 elevation, og pausene var 3 min i 6.6km/t med 1.5 i elevation. Deretter endret jeg til 9.2->9.4 med 3.0 i elevation og i pausene 6.6km/t med 1.5 elevation. Føltes helt fint hele veien, Har fortsatt litt å gå på, puls kom bare opp i 91% og det ble egentlig aldri virkelig ubehagelig. 3 ekstra minutter nedtrapping, og så skikkelig uttøying. Veldig deilig økt!

I morgen tidlig blir det styrketrening, og så setter jeg kursen for Edinburgh og nyttårsfeiring etter jobb. Bare en treningsøkt i morgen med andre ord. Blir i Edinburgh fram til søndag, men hotellet har et bra gym, så jeg får trent hver dag. Gleder meg til å få noen dager fri fra jobb og alt her hjemme.

Gleder meg også veldig til å ta fatt på nytt treningsprogram fra mandag av. Nytt år, nye mål, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 km på mølla, etterfulgt av styrketrening. Fikk det litt travelt på slutten, så rakk ikke alt. Core og armer må tas i morra. Gleder meg til å dra, tida går sååå sakte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :)

Tradisjonen tro avsluttet jeg det gamle året og startet det nye med en treningsøkt. Økta i går var veldig bra, nesten 2 timer med trening, dagens trening var det litt verre med ettersom jeg inntok litt for mange alkohyler i går. Har ligget og nærmest holdt meg fast i senga i hele dag, fram til kl 15 med unntak av en tur ned for å spise frokost. Men da klokka ble 15 fant jeg ut at tiden var inne for en treningsøkt og tuslet ned til gymmet. 1 time trening holdt i massevis, balansen var helt jævlig, og det ble en smule begrenset hva jeg orka å gjøre ettersom alt som hadde med balanse eller å bøye seg framover var helt utelukket. :P

Satser på en bedre dag i morgen, det blir nemlig absolutt IKKE noe som helst alkohol i dag, det det derimot blir er en skikkelig mengde junk food for å få formen noenlunde på plass.

Også har jeg innsett at mitt nyttårsforsett i det nye året bør være å bli bedre på å motta komplimenter. Jeg har fått masse hyggelige komplimenter her, både på gymmet og på feiringen i går og enten bare ler jeg eller ser på folk som om jeg ikke fatter hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt ble bedre. Jeg får ikke trent helt som jeg vil her, men jeg er fornøyd så lenge jeg får trent egentlig. Været her er veldig skiftende i dag, med sol, sludd, sprutregn og strålende sol igjen alt i løpet av en times tid. Typisk Edinburgh-vær, med til dels stiv kuling blir det ikke noen tur opp på Arthur's seat i dag, men været skal være mer stabilt i morgen og vinden skal løye, så satser på en tur i morgen. I ettermiddag blir det hot stone-massasje på meg. £25 for 25 min, så da grep jeg sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i dag. Rart det der hvordan 2 glass sangria og 8 whisky kan gjøre deg både sliten og trøtt. :P

Rakk ingen trening i morges, til det åpnet hotellgymmet for sent, men fikk en times økt da jeg kom hjem. Jeg var ikke akkurat motivert, men jeg kom meg nå av gårde.

I morgen starter nytt 6-ukers program. Mandag, onsdag og fredag blir det løping, og tirsdag, torsdag og lørdag blir det helkropps styrkeprogram. Søndg blir det nok mest sannsynlig spinning, og ellers blir det litt ymse ettersom hva som frister på timeplanen framover. Runner's strength begynner igjen, jeg har funnet noen yogatimer som passer, og muligens en spinningtime tirsdag kveld. Tar det litt som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er lettere jævlig i dag, så det ble ikke noen trening i morges. Har sovet veldig lite i natt, og våkna med følelsen av at noen har dytta en potet ned i halsen på meg. Satser fortsatt på en liten økt i dag, men litt usikker på hva/hvor/når. Det er tydelig av ventelistene på SATS/Elixia at januarrushet har satt inn og det er liten vits å bevege seg dit i dag, tipper EVO også kan bli fullt, i alle fall i timene rett etter jobb. Mulig jeg stikker på Bislett stadion og løper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper formen er bedre i dag! :)

Formen var enda jævligere i dag, så jeg har holdt meg hjemme fra jobb, les: hjemmekontor. Ingen vits å smitte hele gjengen, forkjøla og en liten halsbetennelse, null stemme, nyser, hoster og snørrer i ett sett. Virkelig delikat altså. :P Men halsen har faktisk bedra seg utover dagen i dag, sikkert fordi jeg ikke har sagt et ord i hele dag og har holdt meg til flytende føde. I går kveld var halsen så vondt og hoven at jeg frykta jeg hadde fått streptokokker, nå kan det være det er de smertestillende som funker, men jeg krysser fingra for bare en lett halsbetennelse som går over av seg selv.

Treningsprogram er utsatt til neste uke, 2 dager på etterskudd er ikke mulig å ta igjen, og det blir bare stress og rot å tilpasse det. Tok en liten økt på spinningsykkelen i går, alle tredemøller var opptatt og det samme med ellipsemaskinene. Dessuten er det mye enklere å tilpasse intensiteten på ellipsemaskina eller spinningsykkelen enn på tredemølla. Jeg har et sterkt behov for å røre på meg selv om jeg er syk, men intensiteten bør holdes lav så jeg ikke blir verre, dessuten er energinivået såpass lavt at jeg ikke orker å kjøre hardt. Krysser fingra for at jeg får til en liten økt på ellipsemaskina i kveld, jeg er ikke skapt til å sitte i sofaen hele dagen.

Programmet er et 6-ukers program, med 3 dager løping og 3 dager styrketrening. Styrketreninga er delt opp i 2 og 2 uker, hvor jeg starter med 2 uker med 2x12 reps, så 2 uker med 3x8 reps og til slutt 2 uker med 4x4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj så kjedelig å bli syk nå! Samboeren og flere på arbeidsplassen hans fikk streptokokker før jul. Håper du slipper unna det. :) God bedring, og ikke trene for hardt nå da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig å bli syk nå! Samboeren og flere på arbeidsplassen hans fikk streptokokker før jul. Håper du slipper unna det. :) God bedring, og ikke trene for hardt nå da! :)

Ser ut til at jeg slipper unna streptokokkene for denne gang, er nok bare en vanlig halsbetennelse heldigvis. Men har en fryktelig irriterende og slitsom hoste, og litt ymse ekle ulumskheter som følger med. Jeg droppa treninga i går også, og har tilbragt halve dagen hjemme i dag, før jeg kom meg på kontoret. Det hjalp faktisk å komme seg ut av sofaen, og selv om formen ikke er super så hadde jeg nok litt godt av å ikke fortsette å synes synd på meg selv. :fnise:

Om jeg orker etter jobb tar jeg nok en liten økt på ellipsemaskina og litt helt lett styrketrening, bare for å røre på meg. Ryggen og skuldrene er ikke fornøyd etter 2 dager på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig trening igjen. 30 min på ellipsemaskna og en time med styrketrening. Hadde egentlig ikke tenkt å trene så lenge, men det var deilig å røre på seg igjen, formen føltes ok, og plutselig var klokka blitt mye. Satser på en ny, god treningsøkt i morgen kveld. Skipper nok trening på morgenen i morra, satser på nok god økt på kvelden. Får holde meg til en treningsøkt om dagen ut uka, så jeg ikke blir dårligere, eller er dårlig i en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble ellipsemaskin og litt mere lett styrke på fredag, og lørdag fikk jeg kjørt gjennom det nye styrkeprogrammet mitt, mest for å teste hva jeg skal legge på av vekter og se hvor lang tid det tar. Det resulterte i at jeg nå er STØL!

I går ble det absolutt ingen trening ettersom jeg fortsatt er sjuk. Lå og halvsov foran tv-en hele søndagen og fikk ikke gjort noe som helst konstruktivt.

I dag er jeg tilbake på diett, og målet er å komme seg gjennom en liten økt på ellipsemaskina eller spinningsykkelen i kveld. Får vel ta med sko til begge deler, for jeg går ut fra at det er ganske fullt på senteret. Vekta har holdt seg bra gjennom jul, nyttår og en uke med bare 4 treningsøkter og uten noen særlig kontroll på matinntaket. Jeg er der jeg avslutta dietten før jul, så nå er det bare siste innspurten som gjelder. Satser på å kjøre diett i alle fall de 6 ukene jeg kjører programmet også får vi se. Naturlig nok blir det ikke noen løping på meg denne uka, men krysser fingra for at jeg snart skal bli bra igjen og kan løpe fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ellipsemaskin mandag og tirsdag. Ikke lange økta noen av dagene, en 30-40 min på ellipsemaskina samt tøying. I går ble det ingen trening, både fordi jeg holdt på å hoste opp alt av innvoller og fordi jeg sovna på sofaen etter jobb. Har sovet ytterst lite og dårlig de to siste ukene, men endelig i natt har jeg fått sovet litt mer. Matinntaket har vært litt så som så, og jeg har ikke fulgt dietten veldig strengt, etersom jeg har prioritert å faktisk få i meg litt mat framfor å være streng på hva og hvordan jeg spiser, men det har nå blitt sånn noenlunde likevel. Treningsprogrammet er nok en gang utsatt, men nå føler jeg at jeg er såpass på bedringens vei at jeg krysser alt jeg har for at jeg skal kunne starte til uka. Er drittlei av å være sjuk, og nå vil jeg bare bli frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet trening både torsdag og fredag, hosteanfall til jeg kaster opp gjorde det til et enkelt valg. I går fikk jeg meg en ny gjennomkjøring av treningsprogrammet mitt, men jeg kutta ut benkpressen siden det å ligge flatt på ryggen utløser voldsomme hosteanfall, og armer utgikk også ettersom jeg var sliten nok etter en times trening. Det er ikke aktuelt å pushe meg selv for langt nå. Jeg har vært syk i 2 uker og er enda ikke ordentlig frisk, så det sier seg selv at jeg ikke kan dra det alt for langt. Men jeg følte meg veldig mye bedre psykisk etter treninga i går, så det er jo noe. Det som var litt nedslående var hvor slitsomt det var å gå til sammen litt over 2 km for å få ordnet rett kopi og en vinflaske litt senere på dagen. Da var det liksom bare å innta sofaen en del timer før jeg stakk en tur i bursdag hos venninnen min.

Jeg var veldig skeptisk til om jeg skulle gå, men etter å ha holdt sofaen i 2 uker med unntak av jobb og en teatertur, så trengte jeg å treffe folk og ha det litt hyggelig. Det gikk greit, jeg holdt alkoholinntaket til et minimum, men jeg hostet voldsomt, og rett før jeg gikk så kunne jeg ikke snakke uten å sette i gang voldsomme hosteanfall så da holdt jeg til slutt bare kjeft. :P

Vet ikke helt hva jeg gjør med i dag enda. Formen har endret seg litt, jeg har mye større grad av slimhoste, til nå har jeg stort sett hatt tørrhoste med slimpropper sittende langt nede i brystet, krysser fingra for at det er et steg i riktig retning og venter på at apoteket skal åpne kl 17 så jeg kan kjøpe ny dose hostesaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånne hosteanfall er ikke gøy! Føles som alt skal sprenges tipper jeg. Når du har holdt på i 2 uker så må du vel være på bedringens vei. Krysser fingrene og sender over friske tanker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...