Gå til innhold

Pusher gutter fram en reaksjon?


gjest 321

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er vel hovedsaklig til gutter, men dere jenter er selvsagt også velkommen til å svare :)

Etter ulike datingopplevelser og lignende.

Merker jeg at ganske mange menn i livet mitt begynner å dra opp både exer eller venninner på en "unødvendig" måte. Altså at det ikke er naturlig å si det der vi er i samtalen. Eller at de legger det til i samtaler/meldinger der det absolutt ikke er naturlig å nevne det.

Jeg er fryktelig lite sjalu av meg, og syntes faktisk det at folk prøver å få fram en eller annen respons fra meg på det området er vanvittig morsomt.

Jeg drar aldri opp exer på date selv. Jeg kan derimot nevne kompiser, men det er kun hvis det er relevant i forhold til hva jeg forteller.

Derfor lurer jeg på hvorfor menn gjør det?

Er det for å få fram en form for reaksjon hos meg?

Er det for å gjøre meg sjalu?
Eller er det for å Vise at de også har vært i forhold tidligere (og har venninner) og at de er attraktive for det andre kjønn?

(Ps. har forresten også fått inntrykk av at når de drar opp exen så virker det ikke som om de gjør det fordi de ikke er ferdig med henne. Tenkte bare å nevne dette også ettersom det ville vært en naturlig grunn til å dra opp exen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på det samme selv! Kjæresten min gjorde det en gang. Han fortalte en historie som ikke hadde med det vi snakket om å gjøre, og dro inn en venninne og snakket masse om hun. Jeg bare så rart på han og sa: okei? Jeg forstod liksom ikke helt hvorfor han måtte si det, og historien var ikke verdt å fortelle heller. Men kanskje han bare ville vise at han har venner av det motsatte kjønn, selvom jeg allerede har truffet mange av de. Nei, jeg aner ikke hvorfor gutter gjør det!



Anonymous poster hash: 72f87...4e1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette området synes jeg dere damer er verst. Jeg gidder aldri å snakke om tidligere forhold, jeg synes det bare er ødeleggende. Jeg spør aldri om sånt heller.

Anonymous poster hash: 7c651...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe universelt svar på dette.

Jeg opplever det personlig ikke. Selvsagt har menn jeg har datet nevnt ekser, men det er bare i en sammenheng - de forteller en historie eller det nevnes i en annen sammenheng.

Er du sikker på at du ikke analyserer det i den retning fordi du henger deg opp i at en eks er involvert? Det er jo fullt mulig å endre tema eller fortelle en helt "random" historie uten at det er kun med formål å fortelle at han har hatt tidligere forhold...

Ellers er min erfaring at jenter er langt mer opptatt av ekser og informasjon om det enn menn er. Det finnes selvsagt menn som vil diskutere det også, og da kan det å nevne ens egen eks innlede en samtale.



Anonymous poster hash: fc1f0...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent for meg.

Er det positive eller negative historier? For det kan være:

1: positive historier for å vise at de har hatt valget og kan være sammen med bra damer.

2: Negative historier for å rettferdiggjøre hvorfor det forrige forholdet ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette området synes jeg dere damer er verst. Jeg gidder aldri å snakke om tidligere forhold, jeg synes det bare er ødeleggende. Jeg spør aldri om sånt heller.

Anonymous poster hash: 7c651...5b7

Veldig mulig at flere jenter også gjør dette, men ettersom jeg er jente er jeg helt klart interessert i hvorfor menn gjør det.

Når det kommer til meg selv snakker jeg aldri om tidliigere forhold, og spør aldri om det heller.

Hvis gutten spør meg så svarer jeg bare kort og bytter tema.

Så dette er ting de drar opp helt ute av sammenheng på eget initiativ. Syntes det er så merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke hvorfor de gjør det, men liker regelen Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Kan være de bare ikke er obs på hva de gjør. Og alle menn er jo heller ikke like så ulike menn kan jo ha ulike grunner for hva de gjør.

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvorfor de gjør det, men liker regelen Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Kan være de bare ikke er obs på hva de gjør.

Godt mulig, men det virker som om de gjør det på en overdrevent måte, for å bevise et eller annet.

Det er ikke snakk om å nevne at de var med ei venninne eller noe på kino (Hvilket er helt normalt).

Det er helt ute av kontekst til hva vi snakker om eller en tilleggsopplysning på en måte. (som absolutt ikke er relevant i forhold til historien de forteller eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Ikke alt har en underliggende mening.

De er kanskje bare ikke så selv-bevisste og babler i veg, og at man trekker inn historier som virket relevante for de i den sammenhengen.

Det er lett å overfortolke ting.

Generelt er prat om ekser ikke noe man må dra inn i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Godt mulig, men det virker som om de gjør det på en overdrevent måte, for å bevise et eller annet.

Det er ikke snakk om å nevne at de var med ei venninne eller noe på kino (Hvilket er helt normalt).

Det er helt ute av kontekst til hva vi snakker om eller en tilleggsopplysning på en måte. (som absolutt ikke er relevant i forhold til historien de forteller eller lignende)

Har du konkrete eksempler?

Du kan jo bare si at det ble mye prat om ekser og at det ikke er så interessant som å høre mer om han/temaet dere snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent for meg.

Er det positive eller negative historier? For det kan være:

1: positive historier for å vise at de har hatt valget og kan være sammen med bra damer.

2: Negative historier for å rettferdiggjøre hvorfor det forrige forholdet ble slutt.

Det er ikke alltid det er historier, det er ofte tilleggsopplysninger.

Men i de tilfellene det er historier så har det vært både positive og negative. Og jeg syntes selvsagt det er helt naturlig å nevne noen venninner her og der. Og om folk på eget initiativ skal dra opp exen i en samtale så er det helt greit. Det er bare måten de gjør det på.

De drar det opp i en historie hvor "Exen/venninnen" absolutt ikke er relevant i forhold til resten av historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du konkrete eksempler?

Du kan jo bare si at det ble mye prat om ekser og at det ikke er så interessant som å høre mer om han/temaet dere snakker om.

Jeg bryr meg som sagt svært lite om de nevner exer og venninner. Så det gjør meg ingenting. Ofte syntes jeg det kan være litt underholdene ettersom det kan virke som om de prøver å få meg til å gi en reaksjon på et vis.

Jeg lurte bare ettersom jeg har lagt merke til at flere gjør det rundt meg. Så jeg begynner å lure på om jeg gjør de usikre og de får et behov for å vise at de er attraktive for det motsatte kjønn?

(Det skal også nevnes at de ofte graver og spør endel når jeg nevner en kompis i en historie e.l. der han er en relevant del av historien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere om du kommer med et konkret eksempel.



Anonymous poster hash: fc1f0...d35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke noe universelt svar på dette.

Jeg opplever det personlig ikke. Selvsagt har menn jeg har datet nevnt ekser, men det er bare i en sammenheng - de forteller en historie eller det nevnes i en annen sammenheng.

Er du sikker på at du ikke analyserer det i den retning fordi du henger deg opp i at en eks er involvert? Det er jo fullt mulig å endre tema eller fortelle en helt "random" historie uten at det er kun med formål å fortelle at han har hatt tidligere forhold...

Ellers er min erfaring at jenter er langt mer opptatt av ekser og informasjon om det enn menn er. Det finnes selvsagt menn som vil diskutere det også, og da kan det å nevne ens egen eks innlede en samtale.

Anonymous poster hash: fc1f0...d35

Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke analyserer det i den retningen ja.

Har til og med vist sms-er og lignende til venner og de reagerer også på dette. Så jeg er ikke helt på tur. Det skal nevnes at jeg som sagt ikke gjør noe av det, men jeg lurer bare på hvorfor de har det behovet rundt meg?

Jeg snakker ikke om mine exer, og jeg spør heller ikke om deres exer. Fordi jeg ikke har noe behov for det. Hvis de spør meg så svarer jeg bare kort og bytter tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt du ønsker at vi skal svare, TS? Virker nesten sånn i og med at du motsier alle forslag.



Anonymous poster hash: b7268...6f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Er det noe spesielt du ønsker at vi skal svare, TS? Virker nesten sånn i og med at du motsier alle forslag.

Anonymous poster hash: b7268...6f0

Dette, og fortsatt ingen konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette, og fortsatt ingen konkrete eksempler.

Det kan for eksempel være at jeg spør: Hvorfor flyttet du til Oslo da? Jeg flyttet hit fordi jeg hadde masse kompiser her. (så stopper opp) Og fortsetter: Exen bodde også hos meg en periode, men hun bor ikke her i Oslo lenger nå blablabla.

Eller: Hva har du gjort i dag da? :) Jeg var på butikken en tur og handlet. Jeg var der med ei venninne. Men hun er bare ei venninne altså.

Eventuelt at de forteller en historie. Også går plutselig hele historien over til å handle om ei venninne eller exen (som opprinnelig ikke hadde noe med historien å gjøre)

Eller: at de helt uten videre ut av det blå kan nevne at: Det var så stress i dag, jeg måtte plutselig hjelpe ei venninne med noe greier hun styrer med. Også fortsetter å jatte videre om denne venninna. Og eventuelt alle andre venninner de har hengt med den uka.

Eller: at de sender ei meldinger. Der jeg kanskje har sagt: "Bare kom når du vil!" Så kan de svare:"Okei, jeg skal bare følge ei venninne først.."

Dette var dårlige eksempler, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det fram.

Er bare helt unødvendige opplysninger på en måte. Og det er ikke snakk om kun en gang, det er gjentatte ganger der de drar det opp i tillegg til å se på meg som om de venter en form for respons :P

Jeg er bare nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme selv! Kjæresten min gjorde det en gang. Han fortalte en historie som ikke hadde med det vi snakket om å gjøre, og dro inn en venninne og snakket masse om hun. Jeg bare så rart på han og sa: okei? Jeg forstod liksom ikke helt hvorfor han måtte si det, og historien var ikke verdt å fortelle heller. Men kanskje han bare ville vise at han har venner av det motsatte kjønn, selvom jeg allerede har truffet mange av de. Nei, jeg aner ikke hvorfor gutter gjør det!

Anonymous poster hash: 72f87...4e1

Haha skjønner akkurat hva du mener, det er akkurat som om de legger til den opplysningen i historien uten at den gir noe mening.

For å få en form for respons eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan for eksempel være at jeg spør: Hvorfor flyttet du til Oslo da? Jeg flyttet hit fordi jeg hadde masse kompiser her. (så stopper opp) Og fortsetter: Exen bodde også hos meg en periode, men hun bor ikke her i Oslo lenger nå blablabla.

Eller: Hva har du gjort i dag da? :) Jeg var på butikken en tur og handlet. Jeg var der med ei venninne. Men hun er bare ei venninne altså.

Eventuelt at de forteller en historie. Også går plutselig hele historien over til å handle om ei venninne eller exen (som opprinnelig ikke hadde noe med historien å gjøre)

Eller: at de helt uten videre ut av det blå kan nevne at: Det var så stress i dag, jeg måtte plutselig hjelpe ei venninne med noe greier hun styrer med. Også fortsetter å jatte videre om denne venninna. Og eventuelt alle andre venninner de har hengt med den uka.

Eller: at de sender ei meldinger. Der jeg kanskje har sagt: "Bare kom når du vil!" Så kan de svare:"Okei, jeg skal bare følge ei venninne først.."

Dette var dårlige eksempler, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det fram.

Er bare helt unødvendige opplysninger på en måte. Og det er ikke snakk om kun en gang, det er gjentatte ganger der de drar det opp i tillegg til å se på meg som om de venter en form for respons :P

Jeg er bare nysgjerrig!

Jeg har nevnt menn jeg kjenner på samme måte tidligere, uten noe som helst motiv. Det er bare skravling.

Anonymous poster hash: fc1f0...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Det kan for eksempel være at jeg spør: Hvorfor flyttet du til Oslo da? Jeg flyttet hit fordi jeg hadde masse kompiser her. (så stopper opp) Og fortsetter: Exen bodde også hos meg en periode, men hun bor ikke her i Oslo lenger nå blablabla.

Eller: Hva har du gjort i dag da? :) Jeg var på butikken en tur og handlet. Jeg var der med ei venninne. Men hun er bare ei venninne altså.

Eventuelt at de forteller en historie. Også går plutselig hele historien over til å handle om ei venninne eller exen (som opprinnelig ikke hadde noe med historien å gjøre)

Eller: at de helt uten videre ut av det blå kan nevne at: Det var så stress i dag, jeg måtte plutselig hjelpe ei venninne med noe greier hun styrer med. Også fortsetter å jatte videre om denne venninna. Og eventuelt alle andre venninner de har hengt med den uka.

Eller: at de sender ei meldinger. Der jeg kanskje har sagt: "Bare kom når du vil!" Så kan de svare:"Okei, jeg skal bare følge ei venninne først.."

Dette var dårlige eksempler, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det fram.

Er bare helt unødvendige opplysninger på en måte. Og det er ikke snakk om kun en gang, det er gjentatte ganger der de drar det opp i tillegg til å se på meg som om de venter en form for respons :P

Jeg er bare nysgjerrig!

Skjønner. Den eneste jeg ikke reagerte på som litt snodig var nr 3. Ellers virket dette med venninner/ekser her som unødvendig info.

Alder?

Du kan jo si at du synes det er litt merkelig at han snakker om ekser og venninner på denne måten og spør rett ut om han prøver å få en reaksjon?

Det er litt kleint, men da legger du jo temaet på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...