Gå til innhold

Møtte opp på date med hele kompisgjengen! Hva skjer? Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det krevende å ikke like at avtaler blir avlyst gang på gang? Eller at man vil vite om man skal på date eller møte en hel gjeng mer enn et par minutter før det skjer?

I så fall er jeg glad jeg er krevende, for sosemikler som ikke evner å gjennomføre planlagte avtaler orker jeg ikke bruke tid på. Verken som venner eller annet.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Nei det er ikke krevende, men det kan virke krevende på en som ikke er som deg. Det å forvente at alle skal tenke som deg og reagere som deg, og hvis de ikke gjør det så er de ikke verdt din energi, er faktisk ikke sunt med tanke på medmenneskelige relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kunne ha godt av å la folk få være usikre, og avlyse noen dater i en tidlig datingfase. Det viser en tolmodighet som kan være bra å ha for noen som trenger litt mer tid enn andre for å VITE hva de føler og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nok et eksempel på hvordan man tenker negativt kontra positivt. Du ser på dette som respektløst og som om han ikke bryr seg.

Her er hva jeg hadde tenkt:

Han har tenkt at han er klar for å introdusere meg for kameratene sine. Kanskje har han snakket om meg til kameratene over en øl. Kanskje var det derfor han ville ta den ølen med dem. for å snakke om hun dama han har møtt og høre hva de tenker.

Om jeg har rett, eller du har rett, det vet jeg ikke, men det jeg vet er at den følelsen jeg hadde hatt inn i denne kvelden kontra den du ville hatt, skaper veldig store forskjeller i følelsene hos den vi dater.

med meg ville han fått en blid og fornøyd kvinne som hilser fint på kameratene og bruker egentlig mest tid på å skape et positivt inntrykk hos dem, kontra hos han jeg dater. Han vet hvem jeg er, for meg er det viktig at kameratene får et fint inntrykk slik at de vil godkjenne meg hos han. Venner har ALT å si når vi velger en partner.

Med deg ville han altså fått det resultatet han fikk av TS.

De avtalte å møtes tidligere for en kopp kaffe, de har kontakt i løpet av dagen, men når det nærmer seg så slutter han plutselig å svare, når hun endelig får kontakt med han igjen er han dratt til en kompis og hun blir sittende hjemme å vente, for så å måtte dra alene inn dit...det er ikke greit.

Og nei her tar du veldig feil, jeg er veldig lite dramatiSk av meg, om det som skjedde ts hadde skjedd og han plutselig kom med kompisene hadde jeg gjort det beste ut av meg. Jeg ville gjort akkurat det samme som deg, men senere, i ettertid, så ville jeg snakket med han om at jeg syntes det var litt ubehagelig! Jeg hadde også likt å vist på forhånd at jeg skulle møte kompisene hans slik at jeg kunne mentalt gjort meg klar, men nå er jeg ganske sjenert da, så det er en annen sak :)

Virker som du leser det du vil ut av hva jeg skriver, og det er ingen av oss som har rett, det er ikke det det handler om. Det handler ikke om lære seg regler og gjøre alt "riktig", man har faktisk lov til å være mennesker også og si ifra om det er noe man ikke syntes er ok, men man sier da ifra på en ok måte også, og da kanskje ikke foran alle kompisene ;)

cheap shot, jeg vet, men det er faktisk jeg som har en kjæreste av oss to, og nei, jeg tar meg ikke til takke med hva som helst, jeg vet hva jeg vil, og det er han. Men jeg er en smule lei av at du skal dukke opp i alle tråder der du er ett selvutnevnt orakel med den eneste rette sannhet. Verden er faktisk ikke så svart og hvitt. Jeg vet du ikke kommer til å ta noe av deg jeg sier til deg, for jeg har sett andre prøve, men det burde kanskje si deg at det et flere som reagerer... Mye av det du sier er bra, men det er spesielt noe med måten du formidler det på, at du sitter på din høye hest og kan alt, men er det så vanskelig å finne noen da? De fleste klarer seg faktisk helt fint, og det er en viktig del av å vokse opp og få sine egne erfaringer, alle trenger ikke være eksperter med en gang.

Anonymous poster hash: 306d6...ddc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke krevende, men det kan virke krevende på en som ikke er som deg. Det å forvente at alle skal tenke som deg og reagere som deg, og hvis de ikke gjør det så er de ikke verdt din energi, er faktisk ikke sunt med tanke på medmenneskelige relasjoner.

Men en mann som ikke tenker som meg ang viktigheten av å holde avtaler osv ville jo absolutt ikke vært en aktuell kandidat for parforhold.

Jeg skjønner da at det er mange ulike personlighetstyper, men det er jul absolutt ikke skje disse som ville være aktuelt å date. Det handler jo nettopp å møte noen som behandler deg, slik du ønsker å bli behandlet. Og noen som ikke oppfører sef så slitsomt at det ikke blir verd det.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kunne ha godt av å la folk få være usikre, og avlyse noen dater i en tidlig datingfase. Det viser en tolmodighet som kan være bra å ha for noen som trenger litt mer tid enn andre for å VITE hva de føler og ønsker.

Jeg VET at jeg ønsker å bli respektert, og jeg FØLER meg tråkket på når noen behandler meg slik TS her beskriver.

Det er helt greit å ikke vite hva man ønsker ut av forholdet, og se an litt om hvor sterke følelser man får osv. Men man klarer å finne ut av det MENS man oppføre seg med normal folkeskikk og respekt for andres tid og planer.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har møttes noen gange og kysset litt? Dere har ikke hatt sex og

Har bare møttes noen ganger?

Da er man venner ennå...

Kan ikke forlange at noen skal være ekslusive etter noen møter og et kyss.

Det ikke for og være slem :)

lage drama når han er sammens med vennene sine og

Ikke vise respekt for de ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har møttes noen gange og kysset litt? Dere har ikke hatt sex og

Har bare møttes noen ganger?

Da er man venner ennå...

Kan ikke forlange at noen skal være ekslusive etter noen møter og et kyss.

Det ikke for og være slem :)

lage drama når han er sammens med vennene sine og

Ikke vise respekt for de ...

Jrg leser det ikke som at hun forlanger noe som helst annet enn respekt. Og så vil hun vite om han er interessert i seriøse forhold eller ikke. Det har ikke noe med status mellom disse to, men om hva de er ute etter på dette stadiet i livet

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg leser det ikke som at hun forlanger noe som helst annet enn respekt. Og så vil hun vite om han er interessert i seriøse forhold eller ikke. Det har ikke noe med status mellom disse to, men om hva de er ute etter på dette stadiet i livet

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Det er helt greit

men man gjør det ikke rett fremfor alle vennene til fyren heller..

Tar det på privaten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit

men man gjør det ikke rett fremfor alle vennene til fyren heller..

Tar det på privaten

Enig i det. Men nå var det faktisk han som drasset inn hele kompisgjengen uanmeldt. Og nettopp det var en utløsende årsak til at hun ville ha en avklaring. Synes det var greit at de tok en prat før hun dro, så slipper hun å forholde seg til denne useriøse fyren mer.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Men nå var det faktisk han som drasset inn hele kompisgjengen uanmeldt. Og nettopp det var en utløsende årsak til at hun ville ha en avklaring. Synes det var greit at de tok en prat før hun dro, så slipper hun å forholde seg til denne useriøse fyren mer.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

Er man useriøs om man tar vennene og en potensiell kjæreste med på

Konsert?

Går ofte på konserter og vi er mange som går sammen.

Hadde det vært en mann som satt meg på plass fordi jeg hadde

tatt med meg mine venniner og han på konsert..

Da hadde han ikke vart lenge, helt ok at man vil vite hvor man står

Osv...

Men ta det privat, på et sted der man får pratet ut og skikkelig..

Ikke på en uteplass med 10 stk venner av han som tilskuere..

Kan hende at han hadde svart helt annerledes hvis hun hadde

tatt det en annen dag..

Forelskelse kommer sigende, man må føle på ting etterhvert som

man gjør ting sammen, sette et ultimatum etter en mnd er for

meg helt urimelig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det å avlyse avtaler og endre avtalen i siste liten som er useriøst. Om det var avtalt på forhånd at vennene skulle være med, hadde det vært helt ok. Men denne fyren har vist en total mangel på respekt for TS ved å la henne sitte på byen å vente på henne, for så å dukker opp med en stor uanmeldt gjeng.

Selvfølgelig må ting få utvikle seh over tid, og man trenger ikke å vite hvor forholdet går så tidlig.

Men denne mangelen på respekt, kommunikasjon og overholdelse av avtaler er uansett totalt useriøst. Man behandler ikle folk slik, verken venner, dater eller bekjente.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal absolutt alt være avklart ?

Da er det en lite spontan verden vi lever i...

Nei, men avtaler som er gjort bør overholdes. TS skrivet at han har brutt flere avtaler. Det er respektløst.

Og å la en date sitte å vente i uvisshet på byen alene... Er det alright i dine øyne?

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier selv i innlegget sitt at han har vært veldig flink til og ta kontakt,

Han kunne ikke treffe henne 1 gang og beklaget for dette og fant et

nytt tidspunkt...

De skulle på konsert..

Han sa at han skulle ta noen øl hoss en kompis og HUN valgte

selv og dra til byen for og vente.

Hallo liksom...

Han tok vennene sine med seg slik at de kunne bli kjent

med henne , det er slik at det er greit og få en venn også

til og se om man er en god match eller ikke...

Så sette han på plass fremfor alle?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Gypsy22 tolker tydeligvis denne mannen vidt forskjellig.

Om dette er normal måte å opptre overfor dater, er jeg ekstra glad for at jeg ikke er singel. Jeg forventer at avtaler overholdes, min tid respekteres og at en som dater meg er ivrig etter å treffe meg, ikke bare henge hos en kompis og la meg vente.

Anonymous poster hash: d7f3f...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gla at jeg ikke er singel heller ,var det i 1 år for 2 år siden,

Det skal ikke være lett og finne den rette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han regnet kansje med at du ville fortsette å ikke ligge med han og at du så han mer som en venn etterhvert, så da tok han med seg kompiser slik at det ble mer "venners kveld" enn en date



Anonymous poster hash: 583bd...d9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De avtalte å møtes tidligere for en kopp kaffe, de har kontakt i løpet av dagen, men når det nærmer seg så slutter han plutselig å svare, når hun endelig får kontakt med han igjen er han dratt til en kompis og hun blir sittende hjemme å vente, for så å måtte dra alene inn dit...det er ikke greit.

Og nei her tar du veldig feil, jeg er veldig lite dramatiSk av meg, om det som skjedde ts hadde skjedd og han plutselig kom med kompisene hadde jeg gjort det beste ut av meg. Jeg ville gjort akkurat det samme som deg, men senere, i ettertid, så ville jeg snakket med han om at jeg syntes det var litt ubehagelig! Jeg hadde også likt å vist på forhånd at jeg skulle møte kompisene hans slik at jeg kunne mentalt gjort meg klar, men nå er jeg ganske sjenert da, så det er en annen sak :)

Virker som du leser det du vil ut av hva jeg skriver, og det er ingen av oss som har rett, det er ikke det det handler om. Det handler ikke om lære seg regler og gjøre alt "riktig", man har faktisk lov til å være mennesker også og si ifra om det er noe man ikke syntes er ok, men man sier da ifra på en ok måte også, og da kanskje ikke foran alle kompisene ;)

cheap shot, jeg vet, men det er faktisk jeg som har en kjæreste av oss to, og nei, jeg tar meg ikke til takke med hva som helst, jeg vet hva jeg vil, og det er han. Men jeg er en smule lei av at du skal dukke opp i alle tråder der du er ett selvutnevnt orakel med den eneste rette sannhet. Verden er faktisk ikke så svart og hvitt. Jeg vet du ikke kommer til å ta noe av deg jeg sier til deg, for jeg har sett andre prøve, men det burde kanskje si deg at det et flere som reagerer... Mye av det du sier er bra, men det er spesielt noe med måten du formidler det på, at du sitter på din høye hest og kan alt, men er det så vanskelig å finne noen da? De fleste klarer seg faktisk helt fint, og det er en viktig del av å vokse opp og få sine egne erfaringer, alle trenger ikke være eksperter med en gang.

Anonymous poster hash: 306d6...ddc

Nei det handler ikke om lære seg regler og gjøre alt riktig. Det handler om å finne en indre ro og balanse som gjør at man ikke overreagerer eller tenker negativt om alt og alle. Det igjen fører til at man får bedre menneskelige relasjoner enn veldig mange her inne får.

Nei jeg har ikke kjæreste, men det jeg har, som mange andre her inne ikke har, er menn som respekterer meg og som er tiltrukket av meg og som kunne ønske seg å være kjæresten min. Ikke for å få sex, ikke for å få oppmerksomhet men fordi de ser min verdi og føler seg komfertable når de er sammen med meg.

Og grunnen til at jeg har det sånn, er nettopp den kunnskapen jeg har fått ved å velge å fjerne de skylappene som mange her inne velger å gå med, fordi det innebærer at de ikke trenger å endre noe ved seg selv. De synes det er bedre å gå inn på KG poste en tråd med sin versjon, få sympati og heiarop fordi de gjorde sånn og sånn og menge seg med alle de andre damene som får de samme resultatene som de får.

Det er ikke rart jeg blir ønsket dit pepper'n gror her inne ofte, for jeg ødelegger idyllen. Idyllen de har ved å klage og syte og klappe hverandre på skulderen gjennom livet.. uten gode relasjoner til noen andre enn damene på KG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette beviser for meg hvordan MANGE kvinner/jenter automatisk tenker, og det er også i mine øyne hovedgrunnen til at menn tror de fleste kvinner er krevende og negative!

Så man skal bare sitte pent og pyntelig å vente da mener du? Utdyp gjerne. For henne var det riktig avgjørelse. Dersom han ikke tar kontakt så er vel han neppe klar han heller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal bare sitte pent og pyntelig å vente da mener du? Utdyp gjerne. For henne var det riktig avgjørelse. Dersom han ikke tar kontakt så er vel han neppe klar han heller?

Hvis dette var en mann TS aldri kunne sett for seg å være i et forhold med uansett, så har det ikke noe betydning hva hun gjorde og da var det nok riktig avgjørelse å vise slike tendenser som hun viste. Hvis det var en mann hun likte godt og kunne se for fremtiden med, så har det faktisk stor betydning på om hun burde tenkt og gjort som hun gjorde eller handlet og tenkt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...