Gå til innhold

Møtte opp på date med hele kompisgjengen! Hva skjer? Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har drevet på med en fyr i over en måned, og pga litt avstand så har han vært veldig flink til å opprettholde kontakten med meg. (Vi er begge 24 år) Vi bor ca, 2 mil unna hverandre. Vi har snakket sammen hver dag, samt sendt god natt meldinger til hverandre. For 3 uker siden så lå han over til meg en hel helg, men vi hadde ikke sex da vi bare kysset. Han ville ha sex, og det ville jeg men vi valgte å vente til vi ble mer sikker.

Vi er begge interessert i kunst og musikk, da vi tidligere studerte sammen for 5 år siden. Han er musiker og noe sær, og jeg vet at følelseslivet hans er noe ustabilt. Noe jeg også egentlig er... Uansett, så skal vi begge flytte til Bergen snart, og vi har derfor avtalt at vi skal henge sammen når vi kommer til Bergen osv. Lang historie kort så liker han meg, og jeg liker han. Men for en uke siden så avtalte vi å møtes i byen på date, og dette gledet jeg meg mye til. Men plutselig kvelden før fikk jeg en melding om at han kanskje ikke kunne allikevel, noe som resulterte i at jeg ble veldig lei meg. Men han foreslo en ny dag med en gang, som var neste helg. Dagene gikk og jeg tenkte hele tiden at det var noe som ikke stemte men jeg viste ikke hva... Han fortsatte å prate med meg, og han fortalte at han gledet seg masse til å møte meg. Vi ble begge enige om å møtes over en kaffe for å så gå på konsert sammen etterpå, men planene ble drastisk forandret. Jeg hadde pyntet meg og gledet meg masse og plutselig svarte han meg ikke, og jeg begynte å bli stressa. Men han sendte melding og forklarte at han dro til en kompis for å ta noen pils, og at han kunne møte meg snart. Jeg dro derfor alene til byen for å vente på han, og rett før jeg kom fram fikk jeg melding om han kunne ta med seg kompisene sine fordi de skule på konsert etterpå sammen.

Alt ble veldig rart plutselig, og han kom med hele kompisgjengen samt ei venninne. Jeg ble noe satt ut og forklarte han at dette var dårlig gjort, og at jeg hadde gledet meg til å bare være med han. Han unnskyldte seg og forklarte meg at han ville at jeg skulle møte vennene hans osv, og at han likte meg godt og at han ville fortsette å bli bedre kjent med meg. Jeg ble derfor med han og vennene hans på konsert, og alt var skikkelig bra mellom oss helt til jeg valgte å snakke med han om hva vi var. Jeg forklarte han at jeg var på utkikk etter en kjæreste, og at jeg gjerne ville date bare han, og han ville det samma, og det ville han. Men når jeg spurte om han datet andre, og om han ville gi opp andre damer for meg så ble han helt stille. Han forklarte at det ikke var meg, men at det var han. Jeg ble selvfølgelig lei meg, og jeg valgte å være litt streng mot han da jeg forklarte at jeg var ferdig med useriøse greier, samt at jeg syntes at kommunikasjon var viktig. Så jeg ga han en klem, takket for meg og ønsket han lykke til videre. Kompisene hans ble noe sjokkert da jeg reiste meg å dro! Men jeg gidder ikke å bli mer såret, så jeg har valgt å virkelig ta ansvar for meg selv samt alt som skjer rundt meg. Det eneste som er trist nå er at jeg har kjærlighetssorg opp i alt, og han har ikke siden fredag snakket til meg, noe jeg ikke har gjort til han heller.

Jeg er redd for at han aldri har vært interessert, men at jeg bare har vært en av mange. Eller så er jeg redd for at jeg skremte han bort ved å vise han den strenge siden, noe jeg egentlig ikke angrer på. Men jeg vet at jeg var veldig streng! Samtidig så er det ingen som snakket til hverandre nå, og jeg prøver å finne ut om vi er helt ferdige siden han ikke holdt meg igjen da jeg reiste meg å dro. I tillegg til dette så har jeg reagert på at han har likt masse bilder av lettkledde damer på instagram, facebook osv og han er i tillegg veldig oppmerksomhet-syk på oppdateringer på sosiale medier etter hendelsen i helga.

Er så fryktelig lei meg, og igjen sitter jeg her såret! Mulig det er jeg som overreagerer, men akkurat nå er det mye kaos så jeg ser ikke situasjonen helt klart. Så håper noen kan komme med noe logisk samt en forklaring på dette.



Anonymous poster hash: 325fb...1ad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjorde det riktige. Nå er det bare å forsøke å glemme han. He is not your fish!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det riktige. Nå er det bare å forsøke å glemme han. He is not your fish!

Det tenker jeg også, men det gjør så forferdelig vondt!

Flere som har noen meninger om dette?

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Det tenker jeg også, men det gjør så forferdelig vondt!

Flere som har noen meninger om dette?

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Han dater andre samtidig som deg og vil ikke slå seg ned. Du syns ikke det var riktig og du har avsluttet det.

Du gjorde det som var riktig for deg! Finn deg en annen, seriøs, kar heller:)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dater andre samtidig som deg og vil ikke slå seg ned. Du syns ikke det var riktig og du har avsluttet det.

Du gjorde det som var riktig for deg! Finn deg en annen, seriøs, kar heller:)

Ja, det er det jeg vil. Og jeg har egentlig hele veien følt at jeg er en av mange. Og alle vennene hans likte meg skikkelig godt, og jeg likte de. Vi satt faktisk 5 min å kysset før jeg tok opp diskusjonen og bare dro. Å jeg hadde håpet på at han skulle ta kontakt, men det gjorde han ikke. Så han prøvde kanskje å vise meg at han ikke var interessert da?

Ville han bare ha meg på gress?

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Ville han bare ha meg på gress? Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Det er hvertfall det jeg forstår utav situasjonen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... nå blir jeg kanskje den store slemme her, men jeg må lufte de tankene jeg får.

Har du møtt kameratene/vennegjengen hans før? I såfall kan det hende at han virkelig hadde kommet dit at han ønsker å introdusere deg til dem, for å se hvordan dere fungerte sammen som en gjeng. For mange er det et stort steg i riktig retning og noe de setter stor pris på fra en de dater. Du ble sint på han og fortalte han at du var ute etter en kjæreste og dermed ville treffe han alene. Det kan gi mange en følelse av at du er litt kontrollerende og ikke ønsker at han skal være sosial.

Og når du stilte han spørsmål om det var andre damer, hvorfor gjorde du det? Hadde du mistanke om det eller noe du hadde hørt? At han ble stille trenger ikke å bety at han datet andre, men at han kanskje innså etter det som hadde skjedd den kvelden at dere ikke passet sammen likevell.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han angret hadde han tatt kontakt. Jeg tror du gjorde det riktige. Hans intensjoner og følelser finner du ikke utav uansett, så nå gjelder det bare å kutte det ut tvert om du sitter og spør deg selv "enn om? hva med? hva mente han?" osv. Det er ikke noe vits. Lykke til med å komme over han, det går nok fortere enn du tror!:)



Anonymous poster hash: 1bdb7...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nå blir jeg kanskje den store slemme her, men jeg må lufte de tankene jeg får.

Har du møtt kameratene/vennegjengen hans før? I såfall kan det hende at han virkelig hadde kommet dit at han ønsker å introdusere deg til dem, for å se hvordan dere fungerte sammen som en gjeng. For mange er det et stort steg i riktig retning og noe de setter stor pris på fra en de dater. Du ble sint på han og fortalte han at du var ute etter en kjæreste og dermed ville treffe han alene. Det kan gi mange en følelse av at du er litt kontrollerende og ikke ønsker at han skal være sosial.

Og når du stilte han spørsmål om det var andre damer, hvorfor gjorde du det? Hadde du mistanke om det eller noe du hadde hørt? At han ble stille trenger ikke å bety at han datet andre, men at han kanskje innså etter det som hadde skjedd den kvelden at dere ikke passet sammen likevell.

Tusen takk for gode råd. Nei, jeg vet ikke helt hvorfor jeg har følelsen av at han driver på med andre, og med tanke på at vi har snakket så mye sammen samt avtalt mye som ikke har blitt noe av så har jeg all grunn til å være skeptisk! Ja, jeg har vært streng men det er fordi jeg vil skåne meg selv mot å få følelser for noen som kanskje ikke føler det samme mot meg. Ja, jeg tror virkelig at han likte meg, men han ville uansett ikke satse på oss to akkurat nå da han ønsker flere samt frihet. Jeg har blitt lurt veldig mange ganger, og jeg orker ikke noe mer.

Føler faktisk at han fikk en følelse av at jeg er noe kontrollerende, men det er med god grunn! Mulig jeg er litt psycho..

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han angret hadde han tatt kontakt. Jeg tror du gjorde det riktige. Hans intensjoner og følelser finner du ikke utav uansett, så nå gjelder det bare å kutte det ut tvert om du sitter og spør deg selv "enn om? hva med? hva mente han?" osv. Det er ikke noe vits. Lykke til med å komme over han, det går nok fortere enn du tror! :)

Anonymous poster hash: 1bdb7...ed8

Tusen takk for gode svar. Ja, jeg er i overraskende godt humør idag og jeg føler at jeg har glemt det meste med han i helgen. I går var jeg veldig langt nede, men idag er jeg veldig glad.. Føler meg rett og slett ustabil angående hele opplegget med han, og jeg håper det blir mer stabilt etterhvert!

Vi har heller ikke pratet, og det kommer vi heller ikke til å gjøre tror jeg. Tror nok jeg har satt han litt på plass, så han tør ikke å komme tilbake uansett...

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nå blir jeg kanskje den store slemme her, men jeg må lufte de tankene jeg får.

Har du møtt kameratene/vennegjengen hans før? I såfall kan det hende at han virkelig hadde kommet dit at han ønsker å introdusere deg til dem, for å se hvordan dere fungerte sammen som en gjeng. For mange er det et stort steg i riktig retning og noe de setter stor pris på fra en de dater. Du ble sint på han og fortalte han at du var ute etter en kjæreste og dermed ville treffe han alene. Det kan gi mange en følelse av at du er litt kontrollerende og ikke ønsker at han skal være sosial.

Og når du stilte han spørsmål om det var andre damer, hvorfor gjorde du det? Hadde du mistanke om det eller noe du hadde hørt? At han ble stille trenger ikke å bety at han datet andre, men at han kanskje innså etter det som hadde skjedd den kvelden at dere ikke passet sammen likevell.

Nei, jeg har faktisk ikke møtt kompisene hans før...

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde alt riktig. Kudos til deg. Du ventet med sex, hvilket resulterte i at du ikke ble et engangsligg. Og du sa ifra da han ikke behandlet deg riktig.

Jeg forstår at det er vondt nå, men det vil gå over.



Anonymous poster hash: 09d68...0ea
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd. Nei, jeg vet ikke helt hvorfor jeg har følelsen av at han driver på med andre, og med tanke på at vi har snakket så mye sammen samt avtalt mye som ikke har blitt noe av så har jeg all grunn til å være skeptisk! Ja, jeg har vært streng men det er fordi jeg vil skåne meg selv mot å få følelser for noen som kanskje ikke føler det samme mot meg. Ja, jeg tror virkelig at han likte meg, men han ville uansett ikke satse på oss to akkurat nå da han ønsker flere samt frihet. Jeg har blitt lurt veldig mange ganger, og jeg orker ikke noe mer.

Føler faktisk at han fikk en følelse av at jeg er noe kontrollerende, men det er med god grunn! Mulig jeg er litt psycho..

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Nei, jeg har faktisk ikke møtt kompisene hans før...

Anonymous poster hash: 325fb...1ad

Jeg tror, ut i fra det jeg leser at du for å kunne fungere sammen med noen nå, trenger noen som gir deg ganske mye bekreftelse og trygghet om at det er følelser der. Veldig tidlig. Jeg skal ikke si at du ødela noe som kunne vært bra, for du tok ansvar for dine følelser, der og da. Men sannheten er at du skapte en følelser av at du er kontrollerende og du satt ikke pris på det han faktisk viste deg av trygghet om følelser ved å introdusere deg til vennene hans. Jeg ville prøvd å la følelser og tanker flyte litt mer avgårde og ikke dømme så raskt på bakgrunn av hva du føler og tror. Bestem deg for å bli litt lettere til sinns og se ting litt utenfra kontra det du vanligvis ville tenkt.

Tenk deg hvordan du hadde følt det hvis du hadde tenkt at han ville bli glad for at du ville introdusere han til dine venner og han hadde kjeftet på deg fordi du ikke ville være alene med han.

Dårlig kommunikasjon og feil forventinger ødelegger for veldig mange i en tidlig datingfase.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du er ikke psyko! Du har bare behov for bekreftelse, og har en større frykt for å bli såret, i større grad enn andre akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg hvordan du hadde følt det hvis du hadde tenkt at han ville bli glad for at du ville introdusere han til dine venner og han hadde kjeftet på deg fordi du ikke ville være alene med han.

Han kansellerte i siste liten en gang, og i neste runde ga han ikke lyd fra seg og endret planer i siste sekund. Han har ikke vist TS respekt, og hun reagerte korrekt. En fyr som virkelig var interessert hadde ikke latt ting skli ut på denne måten. Han hadde i det minste rettet opp ting.

Dersom han oppriktig var interessert og heller ikke datet andre hadde han lett kunne sagt det - stillheten ved konfrontasjon sa nok. Og det er ingenting unaturlig ved å spørre om han treffer andre når man har datet en periode.

TS er ikke mer redd for å bli såret enn andre, hun har faktisk selvtillit nok til å stå opp for seg selv der de fleste kvinner bare ville blitt passiv-aggressive, lidd i stillhet eller funnet seg i ambivalent oppførsel.

Hun reagerer slik fler kvinner på KG burde reagert i datingsituasjoner.

Anonymous poster hash: 09d68...0ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sannheten er at du skapte en følelser av at du er kontrollerende og du satt ikke pris på det han faktisk viste deg av trygghet om følelser ved å introdusere deg til vennene hans.

Sannheten er at du ikke vet om det er sannheten...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kansellerte i siste liten en gang, og i neste runde ga han ikke lyd fra seg og endret planer i siste sekund. Han har ikke vist TS respekt, og hun reagerte korrekt. En fyr som virkelig var interessert hadde ikke latt ting skli ut på denne måten. Han hadde i det minste rettet opp ting.

Dersom han oppriktig var interessert og heller ikke datet andre hadde han lett kunne sagt det - stillheten ved konfrontasjon sa nok. Og det er ingenting unaturlig ved å spørre om han treffer andre når man har datet en periode.

TS er ikke mer redd for å bli såret enn andre, hun har faktisk selvtillit nok til å stå opp for seg selv der de fleste kvinner bare ville blitt passiv-aggressive, lidd i stillhet eller funnet seg i ambivalent oppførsel.

Hun reagerer slik fler kvinner på KG burde reagert i datingsituasjoner.

Anonymous poster hash: 09d68...0ea

Dette er et typisk eksempel på hvordan mange mener de vet hva som er rett for andre, på bakgrunn av hva de selv mener er rett, eller hvordan de selv ville reagert.

At flere kvinner på KG ville reagert på samme måte er en god unnskyldning for TS sin reaksjon. Det er heller en bekreftelse på at mange kvinner på KG sliter med de samme tingene som TS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at du ikke vet om det er sannheten...

Helt rett og det var feil av meg å skrive setningen på den måten, Samtidig så bekreftet TS altså at hun fikk den følelsen hun også. At han satt igjen med en følelse av at hun var kontrollerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som om han har tenkt på det som en date i det hele tatt, men at dere skulle treffes og gå på konsert uten andre intensjoner enn det. Han ble nok ganske paff da du begynte med kjærestepraten på utestedet og spurte ham ut om andre damer. Det er godt mulig at han og vennene han ser på deg som litt psyko nå, ja.



Anonymous poster hash: ef4eb...466
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som om han har tenkt på det som en date i det hele tatt, men at dere skulle treffes og gå på konsert uten andre intensjoner enn det. Han ble nok ganske paff da du begynte med kjærestepraten på utestedet og spurte ham ut om andre damer. Det er godt mulig at han og vennene han ser på deg som litt psyko nå, ja.

Anonymous poster hash: ef4eb...466

Jeg mener at det fint kan være en date selv om man introduseres til venner. Det er faktisk en date med ganske stor betydning, som TS i mine øyne ikke satt pris på og ja fucka opp. Men men.. sånt lærer man av.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...