Gå til innhold

Fortell meg mer om sjenerte jenter?


Gjest HowardRoark

Anbefalte innlegg

Gjest HowardRoark

Jeg leste en gang om en jente her inne som opplevde at en gutt på skolen tok kontakt med henne, men i ettertid gjorde hun alt hun kunne for å unngå han, til tross for at hun likte han og var interessert.

Slik oppførsel kan være vanskelig å forstå og vil nok for menn flest fortolke seg som at hun overser han fordi hun er totalt uinteressert. Slike historier og også personlige erfaringer har heldigvis lært meg å forstå at ting ikke alltid er som de virker, men det er fortsatt mye ved kvinner jeg fortsatt ikke forstår.

Noen flere historier eller anekdoter som kan gi innsikt i hvordan en sjenert jente tenker eller oppfører seg rundt menn?

Og ja, det er en spesifikk jente som har inspirert tråden og som jeg på en måte er i ferd med å bli bedre kjent med, skjønt det går litt sent.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste jenter jeg vet om går ikke å ignorerer noen hvis de er oppriktig interesserte :)

Men det finnes vel unntak.



Anonymous poster hash: c2788...380
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang om en jente her inne som opplevde at en gutt på skolen tok kontakt med henne, men i ettertid gjorde hun alt hun kunne for å unngå han, til tross for at hun likte han og var interessert.

Slik oppførsel kan være vanskelig å forstå og vil nok for menn flest fortolke seg som at hun overser han fordi hun er totalt uinteressert. Slike historier og også personlige erfaringer har heldigvis lært meg å forstå at ting ikke alltid er som de virker, men det er fortsatt mye ved kvinner jeg fortsatt ikke forstår.

Noen flere historier eller anekdoter som kan gi innsikt i hvordan en sjenert jente tenker eller oppfører seg rundt menn?

Og ja, det er en spesifikk jente som har inspirert tråden og som jeg på en måte er i ferd med å bli bedre kjent med, skjønt det går litt sent.

:)

Jeg er innadvendt og sjenert og er slik du beskriver. Det skal lite til for at jeg utilpass og klein rundt en fyr jeg er interessert i. Med andre menn, som jeg ikke er tiltrukket av, er jeg mer naturlig og avslappet med. Synd, for det gjør jo at jeg tiltrekker med de mennene jeg egentlig ikke er så tiltrukket av.

Kan du ikke bare snakket til henne, invitere henne ut eller noe. Gjerne i en veldig uformell setting uten å "konfrontere" henne, f.eks. på facebook. For meg er det i allefall mye bedre å snakkes og blir kjent på tomannshånd eller med masse folk rundt. Jeg kan forstå at det er vanskelig da, jeg har slitt mye med å være sånn selv :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 65662...684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Likevel skjønner jeg spørsmålet. Både jeg og venninnene mine blir ganske så sjenerte når det er en vi liker. :fnise: Generelt stor selvtillit når det kommer til å snakke med menn, men når det er en jeg liker så ser det ut som om jeg ignorerer han/er helt uinteressert/liker han ikke. Upraktisk når det kommer til stykke. Jenta som ignorerer deg sterkest er kanskje den som er helt gal etter deg :wow:

Lykke til med jenta di da :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig sånn før. Hvis jeg merket at jeg ble litt "shaky" rundt en fyr, så ungikk jeg han fullstendig. Helt siden barneskolen faktisk... hvis han jeg likte kom på døren, så løp jeg over til naboen.

Ehem. Men kom over den verste kneiken i slutten av tenårene, da falt jeg for en sjenert fyr selv, og måtte faktisk bare få ut fingeren. Etter det har jeg ikke vært redd for å vise den type interesse i så stor grad. Tipset er vel å være litt pågående, og ikke ta seg nær av at hun virker reservert/uinteressert. Kan godt hende hun liker deg, bare at hun ikke viser det. Eller ikke tør å tro at du faktisk like hun.

Er ikke alltid man er så rasjonell her i livet. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

De fleste jenter jeg vet om går ikke å ignorerer noen hvis de er oppriktig interesserte :) Men det finnes vel unntak. Anonymous poster hash: c2788...380

Jeg er et unntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Jeg er et unntak

De fleste jenter jeg vet om går ikke å ignorerer noen hvis de er oppriktig interesserte :) Men det finnes vel unntak. Anonymous poster hash: c2788...380

Dog, jeg er ikke sjenert. Jeg holder bare potensielle crusher på en armlengdes avstand av mange grunner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer alltid på unnskyldninger på å være i nærheten, følger med på deg om vi f.eks sitter å spiser i nærheten av hverandre, men later som ingenting. Snakker plutselig veldig høyt og ler. Eller blir helt musestille. Og så går jeg kjempefort. Ser deg dypt inn i øynene i ETT sekund og smiler mens jeg sier hei. Men jeg kommer aldri til å gå opp for å starte noen samtale med deg. Tror jeg er svært obvious :P Huff



Anonymous poster hash: c3d04...f4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig sjenert, men later aldri som om jeg ikke er interessert dersom jeg er det. Å late som om man ikke er interessert er å spille kostbar, og har ingenting med sjenerthet å gjøre. Evt er hun genuint uinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg er innadvendt og sjenert og er slik du beskriver. Det skal lite til for at jeg utilpass og klein rundt en fyr jeg er interessert i. Med andre menn, som jeg ikke er tiltrukket av, er jeg mer naturlig og avslappet med. Synd, for det gjør jo at jeg tiltrekker med de mennene jeg egentlig ikke er så tiltrukket av.

Kan du ikke bare snakket til henne, invitere henne ut eller noe. Gjerne i en veldig uformell setting uten å "konfrontere" henne, f.eks. på facebook. For meg er det i allefall mye bedre å snakkes og blir kjent på tomannshånd eller med masse folk rundt. Jeg kan forstå at det er vanskelig da, jeg har slitt mye med å være sånn selv :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 65662...684

Hey. Takk for svar.

Jeg har henne ikke på Facebook og har i utgangspunktet et prinsipp om å ikke kontakte jenter på FB. Det har jeg mer eller mindre overlatt til resten av Norge. Men om det er enklere for henne kunne jeg gjort det, skjønt det jo er et lite problem at vi ikke er FB-venner.

Hvordan ville du likt at jeg spurte deg ut?

Har spurt ut mange jenter ansikt-til-ansikt dette året, men vurderer om jeg må være litt mindre direkte enn hva jeg normalt er og kanskje pakke det inn litt. Noen av jentene jeg har spurt ut har blitt røde som tomater og satt ut, men det virker som de alle har likt det. Er visst ikke så vanlig å møte jenter i hverdagen her til lands har jeg fått inntrykk av.

:)

... Likevel skjønner jeg spørsmålet. Både jeg og venninnene mine blir ganske så sjenerte når det er en vi liker. :fnise: Generelt stor selvtillit når det kommer til å snakke med menn, men når det er en jeg liker så ser det ut som om jeg ignorerer han/er helt uinteressert/liker han ikke. Upraktisk når det kommer til stykke. Jenta som ignorerer deg sterkest er kanskje den som er helt gal etter deg :wow:

Lykke til med jenta di da :blomst:

Er som en beskrivelse av meg selv det. Er generelt veldig komfortabel rundt kvinner og husker ikke sist jeg ikke tok kontakt med en kvinne jeg har vært interessert i, inkludert henne, men hun er den eneste som har gjort meg tydelig nervøs av en eller annen grunn.

Takk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er sjenert kan det være at man ikke helt tør å vise at man er interessert. Slik er jeg. Tør sjeldent å vise interesse for gutter jeg liker, er dårlig på å få øyekontakt osv. Prøver å forbedre meg, men det er ikke alltid så lett. Så det kan godt hende hun er interessert, TS :) Jeg vet i hvert fall at det hadde blitt enklere for meg om gutten jeg liker hadde vist meg interesse, smilt til meg og prøvd å tatt kontakt - og ikke gi opp - det kan hende hun trenger tid før hun åpner seg og blir trygg på deg.
Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey. Takk for svar.

Jeg har henne ikke på Facebook og har i utgangspunktet et prinsipp om å ikke kontakte jenter på FB. Det har jeg mer eller mindre overlatt til resten av Norge. Men om det er enklere for henne kunne jeg gjort det, skjønt det jo er et lite problem at vi ikke er FB-venner.

Hvordan ville du likt at jeg spurte deg ut?

Har spurt ut mange jenter ansikt-til-ansikt dette året, men vurderer om jeg må være litt mindre direkte enn hva jeg normalt er og kanskje pakke det inn litt. Noen av jentene jeg har spurt ut har blitt røde som tomater og satt ut, men det virker som de alle har likt det. Er visst ikke så vanlig å møte jenter i hverdagen her til lands har jeg fått inntrykk av.

:)

Hei igjen

De gangene jeg har blitt bedt med ut av en fyr ansikt til ansikt har jeg blitt utilpass og ganske satt ut. Jeg kjenner meg egentlig ganske godt igjen i de røde "tomatfjesene" du beskriver. Jeg kan lett føle meg presset i slike situasjoner og det liker jeg egentlig ikke så godt. Imidertid vet jeg at mine mer utadvente venninner setter pris på slikt, så her må man kanskje bare se an personen (hvilket du har forstått :) )

Den siste daten jeg var på var faktisk gjennom nettdating/facebook. Jeg syns det er veldig greit å bli litt kjent der før vi møter, enn at en "fremmed" fyr ber om tid med meg. Kanskje du kan prøve fb, for hennes skyld?

Anonymous poster hash: 65662...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg vet i hvert fall at det hadde blitt enklere for meg om gutten jeg liker hadde vist meg interesse, smilt til meg og prøvd å tatt kontakt - og ikke gi opp - det kan hende hun trenger tid før hun åpner seg og blir trygg på deg.

Hey.

Vi har smilt og sett på hverandre en god stund før jeg endelig sa "Hei!" en dag.

Da så det ut som hun hadde sett et spøkelse. Vi har snakket sammen et par ganger siden den gang og jeg prøver som du sier å ta det i et rolig tempo, men samtidig vil jeg ikke vente for lenge.

Fortsett å utfordre deg selv. Jeg er en annen mann i dag enn jeg var for bare noen få år tilbake. Da innså jeg at det ikke var verdt å leve livet mitt slik jeg gjorde, så jeg forandret det.

Hei igjen

De gangene jeg har blitt bedt med ut av en fyr ansikt til ansikt har jeg blitt utilpass og ganske satt ut. Jeg kjenner meg egentlig ganske godt igjen i de røde "tomatfjesene" du beskriver. Jeg kan lett føle meg presset i slike situasjoner og det liker jeg egentlig ikke så godt. Imidertid vet jeg at mine mer utadvente venninner setter pris på slikt, så her må man kanskje bare se an personen (hvilket du har forstått :) )

Den siste daten jeg var på var faktisk gjennom nettdating/facebook. Jeg syns det er veldig greit å bli litt kjent der før vi møter, enn at en "fremmed" fyr ber om tid med meg. Kanskje du kan prøve fb, for hennes skyld?

Anonymous poster hash: 65662...684

Hey. Takk igjen.

Problemet er at jeg ikke har henne på Facebook. Jeg vet jo hva hun heter, så jeg kunne kanskje funnet henne, men jeg synes det er litt for oppsøkende og påtrengende, særlig om det ikke er ønsket?

Dessuten er jeg egentlig veldig prinsippfast når det gjelder dette. Meldinger og venneforespørsler på FB er hva alle andre menn gjør i dag, men jeg er ikke som alle andre menn. Og det er det viktig at hun forstår.

Så det må nok skje ansikt til ansikt, så sant hun på mirakuløst vis ikke skulle legge meg til, men jeg skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig for henne og uten å gjøre det ubehagelig. Normalt er jeg langt mer direkte og mindre spørrende, men jeg tenker kanskje noe som:

"Jeg liker veldig godt å snakke med deg. Kunne du tenke deg å møtes en kveld?"

"Du virker som en jente det kan være verdt å bli bedre kjent med. Om du synes det er en god ide."

Noe i den dur. Må nesten ta det litt spontant der og da. Håper hun ikke får hjerteinfarkt da. Det jeg kunne ha gjort som kanskje er litt romantisk også, er å gi henne en lapp med nummeret mitt og en kort tekst. Da er det ikke så mye press på henne.

Men jeg holder en knapp på ansikt-til-ansikt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er interessert i en mann, ser jeg mye på han, men jeg prøver også å unngå å kikke for mye. Jeg holder meg i nærheten, følger med på hvem han snakker med og prøver å få med meg hvor han er, hvis vi er på fest sammen f.eks. Jeg synes det er kjempelett å snakke med menn jeg ikke er interessert i, men når det gjelder en jeg liker, kommer jeg sjelden med noe fornuftig å si. Jeg prater mye mer hvis vi er på tomannshånd. Det er sjelden menn viser interesse for meg, om jeg da ikke tar hint i det hele tatt. Når det en sjelden gang har hendt, blir jeg veldig utilpass. Det har nok med litt dårlig selvfølelse å gjøre, og tanker som at "det er jo ingen som kan like meg på den måten". Mistenker at jeg nok kan virke uinteressert, selv om jeg er interessert... Jeg trenger tid og man må ikke gå fort fram hvis man er interessert i meg. Jeg smiler også ekstra mye, ler mye og viser mine mest positive sider.

Anonymous poster hash: 88263...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HowardRoark

Mistenker at jeg nok kan virke uinteressert, selv om jeg er interessert... Jeg trenger tid og man må ikke gå fort fram hvis man er interessert i meg.

Hvor mye tid? Og hva er å gå for fort frem? :)

Jeg stresser definitivt ikke og er veldig tålmodig, men venter jeg for lenge risikerer jeg at en annen mann dukker opp eller at en av oss dør.

Har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ta initiativ til å møtes neste gang jeg ser henne. Boy meets girl. Men vet ikke helt hvordan. Tror jeg tar det litt på sparket, men underteksten blir, "Du er søt og jeg liker deg. Jeg hadde elsket å bli bedre kjent med deg. Møt meg en kveld, så kan vi bli bedre kjent."

:)

Endret av HowardRoark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tid? Og hva er å gå for fort frem? :)

Jeg stresser definitivt ikke og er veldig tålmodig, men venter jeg for lenge risikerer jeg at en annen mann dukker opp eller at en av oss dør.

Har vel egentlig bestemt meg for at jeg skal ta initiativ til å møtes neste gang jeg ser henne. Boy meets girl. Men vet ikke helt hvordan. Tror jeg tar det litt på sparket, men underteksten blir, "Du er søt og jeg liker deg. Jeg hadde elsket å bli bedre kjent med deg. Møt meg en kveld, så kan vi bli bedre kjent."

:)

Ikke få det til å høres ut som du bare vil tømme deg da :)

Anonymous poster hash: 65662...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det?

:)

Syns "elske", "møtes" og "kveld" ikke hører sammen i samme setningen du skal si til en sjenert jente du ikke kjenner :)

Anonymous poster hash: 65662...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...