Gå til innhold

Det kommer til å bli vanlig at nordmenn konverterer til islam


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

TS - EID MUBARIK.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over dine spådommer. Alle mennesker er født frie, og har rett til å velge sin partner, sin religion og livsstil. Vi som medmennesker kan gi dem gode råd, og mitt råd til alle norske jenter/kvinner er å velge det dere føler er riktig. Elsker dere en person, så vis ham respekt. Vær trofast til døden skiller dere, og nyt livet.

Håper disse rådene kommer til hjelp!



Anonymous poster hash: c55ce...4f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Islam er noe dritt så håper jo ikke det. Samme med all annen religion som tilber en eller annen gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner elsker jo å underkaste seg menn, så sånn sett er dette den perfekte religion for de fleste kvinner.



Anonymous poster hash: ac662...4db
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig naivt at å kritisere en religion sorterer under rasisme.

Nei!, det er ikke naivt å kritisere en religion, ei heller dens tilhengere.

Jeg synes det er latterlig at dette skal kalles rasisme.

Religion har ingenting med rase å gjøre!

Anonymous poster hash: a9305...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva britiske Abu Waleed mener om emne. LINK



Anonymous poster hash: e29bc...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Norge og vesten går i retning av sekulær oppfatning. Flere blir klar over at gud har aldri skapt mennesket, derimot har vi mennesker skapt gud. Gudsbildet har vært viktig den har gitt forklaring på alt vi mennesker historisk ikke har forstått.

Slik har mange det enda og for meg kan man tro så mye man vil. Ja enkelte ganger er det også nyttig i en vanskelig stund men det blir ikke noe mer realitet av den grunn.

Det som skjer er i fremtiden vil også den muslimske verden bli mer sekulær, dette økes i takt med kunnskap. Dette er ikke noe jeg tror nei dette er kunnskap om opplysningstiden og frem til i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull og tøys. Norge og vesten går i retning av sekulær oppfatning. Flere blir klar over at gud har aldri skapt mennesket, derimot har vi mennesker skapt gud. Gudsbildet har vært viktig den har gitt forklaring på alt vi mennesker historisk ikke har forstått.

Slik har mange det enda og for meg kan man tro så mye man vil. Ja enkelte ganger er det også nyttig i en vanskelig stund men det blir ikke noe mer realitet av den grunn.

Det som skjer er i fremtiden vil også den muslimske verden bli mer sekulær, dette økes i takt med kunnskap. Dette er ikke noe jeg tror nei dette er kunnskap om opplysningstiden og frem til i dag.

Neppe. Jeg håper selvsagt du har rett, men tatt i betraktning dagens situasjon er det der bare ønsketenkning. Desverre vil totalitære ideologier trumfe moderate stemmer, bare se på hva som skjer i land i midtøsten. Den arabiske vår ble etterfulgt av en vinter, og ikke en sommer.

Anonymous poster hash: e29bc...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Jeg håper selvsagt du har rett, men tatt i betraktning dagens situasjon er det der bare ønsketenkning. Desverre vil totalitære ideologier trumfe moderate stemmer, bare se på hva som skjer i land i midtøsten. Den arabiske vår ble etterfulgt av en vinter, og ikke en sommer.

Anonymous poster hash: e29bc...332

Ja du tenker i mye kortere tidshorisont enn meg. Jeg er historiker og ser langt lengre linjer. Man må huske på at utviklingen i Europa fra Gutenberg oppfant boktrykker kunsten tok det 200 år før opplysningen slo igjennom. Så har det tatt ytterligere 300 år etter det til dagens samfunn. Nå kommer ikke det til å ta 500 år i de muslimske land men det kommer til å ta lang tid.

Du har selvfølgelig rett rundt en arabiske våren. vesten så ikke hva som skjedde og ser det neppe enda. Utviklingen vi ser i Syria, Irak og Libya er starten. Men i og med du liker å bruke årstider kan jeg si at etter regn kommer sol. Sannsynligvis må disse land gjennom totalitære regimer hvor folket tilslutt reiser seg og fjerner ekstremistene. Det kommer til å bli tøft og vil bli en form for Midtøstens svar på 2 verdenskrig. dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

:ler: Fantastisk tråd.

Får satse på at en del kvinner også går inn i IDF, da Israel blir kritisert i media. Da får vi en artig liten mini-krig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!, det er ikke naivt å kritisere en religion, ei heller dens tilhengere.

Jeg synes det er latterlig at dette skal kalles rasisme.

Religion har ingenting med rase å gjøre!

Anonymous poster hash: a9305...6a2

Det er jo det jeg sier. Det er naivt og uvitende å sortere kritikk mot islam under rasisme når kristendommen, en annen og nært beslektet religion ikke har vært så forhatt siden vikingtida. Det er bare muslimene som spiller rasismekortet i denne sammenhengen, særlig når måten enkelte av dem misbruker religionen på blir møtt med indignasjon og de helvetes AP'ene henger seg selvsagt velmenende på.

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det. Sannheten er at Islam, i likhet med kristendommen er en hersker religion. Så lenge det ikke får plass i regjering, som å gjøre samfunnet til et teokrati [sharia lover og hele sunnamitten] så skal vi være safe. Så får de bare bite seg selv om de ikke får det som de vil :)

Edit: Også kan de som faller for sympati tullet bare seile sin egen sjø. Så skåler for den :vin:

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...