Gå til innhold

Heltdekkende hijab ble for varmt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å bevege seg ute i sandørken med temp 40-50 grader i skyggen?

Skal garantere deg at da er det Ola Nordmann med shorts og bar overkropp som bukker under først. Uansett hvor mye solkrem du klatter på deg så blir du sakte men sikkert kokt, får heteslag, og dør.

Med heldekkende abaja eller kendura (for menn) så beskytter du huden mot solen og overoppheting. Jeg er dog enig i at damene er litt uheldig stilt da deres abaja er i svart farge. I motsetning til menns hvite.

Svart vil jo bare absorbere varme.

Utifra det jeg selv har observert på den arabiske halvøya så går mange av de lokale kun i undertøy under heldekkende plagg om sommeren. Så det blir luftig og behagelig.

Anonymous poster hash: 951d2...cdc

Og de jeg har observert har hatt på seg både jeans, tskjorte, jakke eller genser under. I tillegg sokker i tette sko. De dro ikke ut døren med mindre det var nødvendig, og helst veldig tidlig på dagen eller sent på kvelden. All forretning, butikker etc er ofte stengt midt på dagen grunnet varmen. Det forklarer forresten hvorfor man ser mange barn fra muslimske familier ute sent om kvelden her i Norge .

Anonymous poster hash: 0a3fa...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent halvparten av jentene i aldersgruppen 13-19 gikk med hijab da jeg var på Vestbredden, resten gikk uten.

Og jeg lurer på hva TS hadde tenkt om meg der jeg står i skyggen, for meg er det altfor varmt uavhengig av om jeg har shorts og korte ermer eller ikke. Og min far sverger til langbukser og langermet flanellskjorte uansett Vær, han jobber ute hele dagen og mener han klær varmen ute.

Anonymous poster hash: a3e1c...fd9

Ingen jenter eller kvinner gikk uten i de områdene jeg nevnte. Om du så noen uten og i lettkledde tynne klær ble de betraktet som horer og lite verdt. Selv om kvinnene kom fra kinesiske, koreanske, og indiske familier.

Anonymous poster hash: 0a3fa...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er ingen tvang i levemåten (islam)!» (2:256)

Er helt frivillig mao

Anonymous poster hash: 297d3...dc5

I know the Good Book's good because the Good Book says it's good

I know the Good Book knows it's good because a really good book would

- Tim Minchin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn skal dekke sin "awrah" Menns awrah er fra navlen til knærne

In Arabic, the term 'awrah or 'awrat (Arabic: عورة‎) derives from the root ‘a-w-r which means "defectiveness", "imperfection", "blemish" or "weakness". However, the most common English translation is "nakedness".[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Intimate_parts_(Islam)

Menns awrah er fra navlen til knærne
Å la skjegget gro påbudt av sunnah.
Så, men muslimsk mann i shorts og skjegg er islamsk korrekt dekket.

Anonymous poster hash: 328f7...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know the Good Book's good because the Good Book says it's good

I know the Good Book knows it's good because a really good book would

- Tim Minchin

Det er et vanntett argument! Det er en perfekt sirkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...