Gå til innhold

Husky hund!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min ønsker oss en husky valp. Vi vet at dette er rase som veldig krevende både fysisk og psykisk.

Mosjon, sosialisering osv. Vi har tid til det.

Men noen her inne som har en slik hund? Vi er begge i jobb, og er vekke 8 timer om dagen, hvordan er det å ha hund alene hjemme da?

Må også informere at vi har to katter! som vi er veldig glad i. Hvordan kan en hund bli vant til en katt? Og spesielt husky hund ?

Takk for svar!! :)

Hilsen dyreglad familie :)

Anonymous poster hash: 6a641...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboeren min ønsker oss en husky valp. Vi vet at dette er rase som veldig krevende både fysisk og psykisk.

Mosjon, sosialisering osv. Vi har tid til det.

Men noen her inne som har en slik hund? Vi er begge i jobb, og er vekke 8 timer om dagen, hvordan er det å ha hund alene hjemme da?

Må også informere at vi har to katter! som vi er veldig glad i. Hvordan kan en hund bli vant til en katt? Og spesielt husky hund ?

Takk for svar!! :)

Hilsen dyreglad familie :)

Anonymous poster hash: 6a641...13f

Vil bare informere om at huskyer har et enormt jaktinstinkt...

Anonymous poster hash: 88514...ccf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en husky og den krever mye utetid og mosjon. Brukte ca.2 år for å få den bra til, også på tur og som trekkhund.

Er på lange turer hver helg, går tur morgen, har den i hundegård når jeg er på jobb og går lang tur på ettermiddagen. Hunden trives best i kulde og snø. Jeg bor i Finnmark og det er perfekt sted for en slik type hund.

Hunden er snill og grei. Trekker godt og begynner å bli god i spann. Grei med barn og med andre hunder. Uler litt når hun har løpetid;)

Jeg er fornøyd med mitt valg av hund.

Anonymous poster hash: 930f2...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt.

Vi bor på Vestlandet. Så mye regn her, men er ikke så varmt heller. Bor i nærheten av et fjellområde hvor det er snø alle tider bortsett fra om sommeren da, kanskje litt. Men samboeren liker å gå turer i fjellet.

Okei, du har din hund ute når den er alene hjemme, går det an å ha den i leilighet? Vi har hus, to etasjer og stor terrasse men ikke noe spesielt uteområdet. Men bor på landet da.

Ts

Anonymous poster hash: 6a641...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har hunden inne på dagtid, men en utehund som huskyen er har det alltid best utendørs. Å sette opp en hundegård med et hundehus er en god investering. Om dere klarer å finne plass til det;)

Det viktigste er at dere har tid, mye tålmodighet og mye energi.

Anonymous poster hash: 930f2...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med en husky og to katter? ☺️ Klarer de å aksepetere hverandre?

Ts

Anonymous poster hash: 6a641...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke. Har ikke katt.

Anonymous poster hash: 930f2...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En husky bør få løpe ordentlig en dag eller to i uka. F.eks på ski, sykle eller trekke. Utover trenger den en del mosjon og har heftig jaktinstinkt. Kan dere gi hunden dette så er det en flott og rolig hund. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke husky, men malamute, og den er innendørs på dagtid når vi er på jobb. Meget mulig at malamuten min er utypisk, men den elsker å være inne ;) Altså, den liker å være i aktivitet utendørs også, for all del. Fantastisk turhund, og den får masse mosjon hver dag. Men når den skal være i ro, vil den aller helst være inne. Jeg vil tro det avhenger av hva hunden vennes til, og at dette også vil gjelde huskyer.

En hund som er vant til å være mesteparten av tiden ute, vil trives best med det osv. Pelsen vil dessuten tilpasses et uteliv, slik at den fort kan få det ubehagelig varmt innendørs. Jeg kjenner i alle fall forskjell på vinterpelsen til malamuten min og til de som er mest ute.

Når det gjelder katter: huskyen har et skikkelig jaktinstinkt, så hvordan det vil gå med kattene er et åpent spørsmål. Når du får huskyen som valp, vil den kanskje kunne vennes til dine katter, men ingen ting er sikkert.



Anonymous poster hash: aca1f...5be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke husky, men malamute, og den er innendørs på dagtid når vi er på jobb. Meget mulig at malamuten min er utypisk, men den elsker å være inne ;) Altså, den liker å være i aktivitet utendørs også, for all del. Fantastisk turhund, og den får masse mosjon hver dag. Men når den skal være i ro, vil den aller helst være inne. Jeg vil tro det avhenger av hva hunden vennes til, og at dette også vil gjelde huskyer.

En hund som er vant til å være mesteparten av tiden ute, vil trives best med det osv. Pelsen vil dessuten tilpasses et uteliv, slik at den fort kan få det ubehagelig varmt innendørs. Jeg kjenner i alle fall forskjell på vinterpelsen til malamuten min og til de som er mest ute.

Når det gjelder katter: huskyen har et skikkelig jaktinstinkt, så hvordan det vil gå med kattene er et åpent spørsmål. Når du får huskyen som valp, vil den kanskje kunne vennes til dine katter, men ingen ting er sikkert.

Anonymous poster hash: aca1f...5be

Vi har hatt raser med moderat jaktinstinkt, altså ikke så mye som husky. Vår katt var ok inne, men ute var den fritt vilt. Så vi måtte alltid passe på hvor katten evt var om den var ute.

Vi hadde alltid hunden i bånd ute, så det var egentlig ikke noe problem for oss. Bor i byggefelt, og her kan ikke hundene være løse utendørs ute inngjerding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...