Gå til innhold

Avstengt område for hund med valp hjemme alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder IKKE bur i tradisjonell forstand. Det er jeg strengt imot.

Vi har nå en tispe med en valp igjen.(veldig liten hunderase)

Vi har mye vinduer ned til gulvet, og moren er veldig vaktsom og bjeffer på alt og alle utenfor.

Dette har eskalert voldsomt etter hun fikk valper, og jeg anser det som naturlig, men også noe som nå gradvis må avta. Derfor jobber vi aktivt med dette.

Jeg har mulighet til å avstenge et område på ca 4 Kvm med valpegrind. Da ser de ikke de lave vinduene og bjeffer dermed ikke. Men friheten er selvsagt begrenset.

Jeg har brukt område om natten til valpene og sluppet mor inn og ut etter eget behov.

I morgen skal jeg på jobb igjen, og vil høre om dette regnes som en ok løsning?

Valpen er ikke renslig, men gjør fra seg på engangskladder.

Vennligst ha i tankene at jeg ønsker å gjøre dette riktig, og leter ikke etter lettvint løsning for meg selv, men kyndige råd! :)

Anonymous poster hash: b4467...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg dette er helt innenfor. Spesielt om du sier det er en liten rase. 4 kvm avgrenset område er noe helt annet enn et bur med vegger og tak. Regner med at mor og valp skal være der sammen? Og så har du jo mulighet til å ha både senger, mat og vannskåler og ikke minst mulighet for variert liggeunderlag. Et beriket miljø får du sikkert til der også. For ikke å snakke om at det er mye bedre enn at mor skal stå å stresse seg opp ved å bjeffe i vinduene (og også lære valpen dette).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et par bilder som jeg har og synes viser et veldig fint avgrenset område for valper med beriket miljø.

post-56638-0-90177400-1428311644_thumb.j

post-56638-0-83716100-1428311661_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og bilder!

Ja, de skal være sammen.

Jeg har en "minisjaiselong" i litt høyde som mor kan legge seg på for å få ro, og også seng, gulv, kladd, lekeplass.

Da lager jeg dette til med god samvittighet.

Bildene var absolutt til inspirasjon, portvinspiken. :)

Anonymous poster hash: b4467...b42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg hører om folk som deg som tenker slik, og ikke bare stapper valpen i et bur. Synes det høres ut som en flott løsning, jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og bilder!

Ja, de skal være sammen.

Jeg har en "minisjaiselong" i litt høyde som mor kan legge seg på for å få ro, og også seng, gulv, kladd, lekeplass.

Da lager jeg dette til med god samvittighet.

Bildene var absolutt til inspirasjon, portvinspiken. :)

Anonymous poster hash: b4467...b42

Fint du har tenkt på litt pusterom til mor også, enkelte tisper har en tendens til å bli veldig lei av valpene mot slutten, så hvis hun kan velge selv og være litt av og på er det supert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...