Gå til innhold

Pusser dere tennene på hunden/katten deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe. Ikke selskader, men selvskader*, sel(v)sagt. Stakkars dyr om det var sel jeg hadde.



Anonymous poster hash: cb9b4...8a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. Han får vom og hundemat,bein,brusk og masse kjøtt å gnage på.Men sjekker alltid tennene hver dag ,slik at hvis det skulle oppstå noe,har jeg oversikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette PlaqueOff, er det flere som bruker det? Kanskje vi skulle prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Bruker en gelé tannkrem som vi smører på tennene hennes over en periode :) Hun har litt brunt plakk til tider.

Endret av Silje1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gjort det, og har aldri trengt det, og kommer mest sannsynlig ikke til å trenge det heller.

Nå får de veldig lite tørrfôr (bruker bare som godbiter på tur), som er en av hovedgrunnene til at hunder får plakk/belegg på tennene.

Og så får de ganske ofte rå bein (kjøttbein/kraftbein) og tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gjort det, og har aldri trengt det, og kommer mest sannsynlig ikke til å trenge det heller.

Nå får de veldig lite tørrfôr (bruker bare som godbiter på tur), som er en av hovedgrunnene til at hunder får plakk/belegg på tennene.

Og så får de ganske ofte rå bein (kjøttbein/kraftbein) og tygge på.

Hunden min spiser tørrfor hver dag og har ingen problemer med tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri pusset tennene på hunden min. Poenget med tannpuss må vel være å forhindre tannsten? Jeg forer på vom, så hun får ikke så mye tyggemotstand fra foret. Derfor er jeg nøye med hva hun får av godbiter, slik at tennene renses slik istedenfor tannpuss. Hun får tannrensende kjeks etter middag, og tørrfisk ca annenhver dag. I tillegg får hun bare naturtygg som godbiter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min spiser tørrfor hver dag og har ingen problemer med tennene.

Så bra, tørrfor er likevel hovedsynderen for plakk hos hunder, da det inneholder mye sukker/plantestoffer de sliter med å fordøye, og blir sittende igjen i tennene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er alt for sløv!

Pusser tennene til hunden en gang i måneden kanskje, selv om jeg egentlig ville gjort det en gang i uka.

Anonymous poster hash: 8d91a...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
julie90 skrev (På 2.4.2015 den 1.14):

Jeg har aldri pusset tennene på min katt :vetikke:

Vet det her er kjempe gammelt, men tannpuss er viktig for kattene å. Har nettopp adoptert en katt som var syltynn, men ikke noe galt med appetitten hans. Når jeg ga han våtfor spiste han som en gris. Måtte trekke 3 tenner hos veterinæren før han klarte å tygge igjen. Forrige eierne tok ikke så godt vare på tenna antar jeg. 

Anonymkode: 15bfb...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pussa tenner på hunden, men hos veterinæren sist anbefalte hun å begynne å venne henne til det fordi det er greit å gjøre innimellom når hun er litt eldre. Hun er snart tre år og er en større rase. Først gjemte hun seg bare av tannkremlukta, men nå kommer hun til meg, sleiker på tannbørsten og godtar littegrann pussing.

Anonymkode: 94730...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke pusset tenner på noen av hundene jeg har hatt i mitt liv, og jeg gjør det heller ikke med de jeg har nå. Eldste er 13 år, og har rene, sterke tenner enda. Yngste på 3 år også. Forrige hunden ble 16, og hunden før der ble 7 år. Fine tenner hele livet på de også. 

Tenker at det kan være kostholdet. Har råforet i alle år, og gir mye bein. Kanskje har det noe med saken å gjøre. Jeg har ikke sans for tørrfor og diverse ultraprosessert for. Ville aldri levd på noe slik selv, eller foret barna med det😌

Anonymkode: adcb0...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 0.45):

Nei, jeg har ikke pusset tenner på noen av hundene jeg har hatt i mitt liv, og jeg gjør det heller ikke med de jeg har nå. Eldste er 13 år, og har rene, sterke tenner enda. Yngste på 3 år også. Forrige hunden ble 16, og hunden før der ble 7 år. Fine tenner hele livet på de også. 

Tenker at det kan være kostholdet. Har råforet i alle år, og gir mye bein. Kanskje har det noe med saken å gjøre. Jeg har ikke sans for tørrfor og diverse ultraprosessert for. Ville aldri levd på noe slik selv, eller foret barna med det😌

Anonymkode: adcb0...c03

Det er først og fremst genetisk sa veterinæren vår

Anonymkode: 03a13...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...