Gå til innhold

Kan hun kreve erstatning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 25.3.2015 at 4:15 PM, AnonymBruker said:

.

Endret av Sylvari
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns mange av dere er fryktelig dømmende her inne. Kommer ikke til å ta abort på henne nei, si hva dere vil om det.

Når det kommer til type raseblanding, så er det ikke nødvendigvis dårlig. Min tispe er en utrolig super hund, er kjempe rolig og snill med datteren min, kattene mine og venninnen min sine. Går godt overens med alle mennesker og dyr hun har møtt, aldri så mye som knurret på noen. Lydig er hun.

Når det kommer til hannhunden, så er faktisk den veldig snill og rolig. Og heldigvis er den HD fri. Han er 6 år, og har hele livet vært super med unger, andre dyr og mennesker. Så for å se det på den lyse siden så er det jo hvert fall godt gemytt på de begge to.

Blir det valper, så vil jeg ikke selge til hvem som helst. Er jo ikke helt dum heller.. Har allerede fire interesserte og det uten at vi vet om det er noe der. Blir å selge til hovedsakelig barnefamilier og oppegående folk. Kontrakt vil bli skrevet også.

- Hilsen eieren av tispa.

Anonymous poster hash: 26053...8a7

Jeg tror ikke nødvendigvis det er valpene/blandingen i seg selv folk har fordommer mot, jeg tror fordommene retter seg mer mot hva slags folk som vil være aller mest interessert i denne typen blandingshund. Godt å høre begge foreldrene har godt gemytt, i alle fall, og at det virker som du har seriøse oppegående kjøpere til valpene.

Anonymous poster hash: e9bfd...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmende, fordi man foreslår abort på en tispe som er blitt parret uten eiers ønske og tillatelse? :klo: Hadde du ønsker valper hadde du da vel klart å få hunden parret selv. Ikke faen at jeg noensinne hadde orket den heftige jobben med fødsel, stell, sosialisering av en haug valper av stor rase, samt risikoen for skade/død for tispa og utfordringen med å finne gode hjem til valpene, hvis det ikke engang var jeg som valgte å sette valper på tispa! Dømmende var et noe snodig ordvalg. Jeg fristes til å mistenke at tispeeier har liten erfaring med hva som kreves av jobb når man velger å sette et kull til verden.

Anonymous poster hash: 5cec9...bdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fristes til å mistenke at tispeeier har liten erfaring med hva som kreves av jobb når man velger å sette et kull til verden.

Anonymous poster hash: 5cec9...bdd

Ditto. Det er også litt skremmende å se hvor mange som ignorerer risikoen for tispa. Jeg skjønner bare ikke hva som får noen til å satse livet til hunden sin på et uønsket kull som dette.

Anonymous poster hash: dd7b4...6a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mange av dere er fryktelig dømmende her inne. Kommer ikke til å ta abort på henne nei, si hva dere vil om det.

Når det kommer til type raseblanding, så er det ikke nødvendigvis dårlig. Min tispe er en utrolig super hund, er kjempe rolig og snill med datteren min, kattene mine og venninnen min sine. Går godt overens med alle mennesker og dyr hun har møtt, aldri så mye som knurret på noen. Lydig er hun.

Når det kommer til hannhunden, så er faktisk den veldig snill og rolig. Og heldigvis er den HD fri. Han er 6 år, og har hele livet vært super med unger, andre dyr og mennesker. Så for å se det på den lyse siden så er det jo hvert fall godt gemytt på de begge to.

Blir det valper, så vil jeg ikke selge til hvem som helst. Er jo ikke helt dum heller.. Har allerede fire interesserte og det uten at vi vet om det er noe der. Blir å selge til hovedsakelig barnefamilier og oppegående folk. Kontrakt vil bli skrevet også.

- Hilsen eieren av tispa.

Anonymous poster hash: 26053...8a7

Syns absolutt ikke du har blitt dømt i denne tråden. Det er vel heller kjæresten din (x'en) som folk har dømt og det med god grunn vil jeg si. Kanskje du må lese tråden en gang til.

Anonymous poster hash: 0f326...9ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Liten oppdatering for alle dere som var så raske til å skrike ut om hva salgs folk som ville være interessert;

Det ble 8 valper, 3 hanner og 5 tisper. De vokste trygt opp i stua med mor, to katter, matmor og matmors datter. De siste ukene var de alle hos meg hvor jeg har stor hage de løp rundt i fritt hele dagen. De møttes også min hund og katt jevnlig, pluss andre hunder og mennesker.

Alle ble solgt for 7000,- til par eller familier. Et par av de bor nå på gård og lever livet der, resten bor i eneboliger. Alle som kjøpte var vant til store raser, og de fleste har flere dyr. Ingen narkomane eller ymse folk som tok kontakt. :)

Anonymous poster hash: 26053...8a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Håper de har havnet i sine forever-homes, og ikke blir omplasserte, som mange blandingshunder av store typer ofte blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Håper de har havnet i sine forever-homes, og ikke blir omplasserte, som mange blandingshunder av store typer ofte blir....

Som sagt, alle kjøperne har god erfaring med omplasseringshunder/store blandingsrase og/eller store hunder generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, alle kjøperne har god erfaring med omplasseringshunder/store blandingsrase og/eller store hunder generelt.

Jaja, glemte å trykke på ab :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...