Gå til innhold

Hvor ofte bør bilen kjøres?


Kraula

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke bilen noe særlig for tiden, og regner med at det blir lite de neste to-fire ukene. Det er jo ganske kaldt ute, så jeg lurer på hvor ofte jeg bør gå ut og la bilen gå litt, for at bilen ikke skal ta skade av å stå i ro så lenge. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer i grunnen jeg også på. :jepp: Jeg kjører altfor lite tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bekymre deg for noen uker. Men det er lurt å ha full tank nå på vinteren

Anonymous poster hash: 71cc2...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del moderne biler trekker veldig mye strøm når de står i forhold til eldre, enklere biler.

Det har egentlig lite for seg å kun starte opp bilen uten at den brukes aktivt. Da oppnår man bare å tømme batteriet for startstrøm og unødvendig slitasje på motor. Det er hjullagre og bremser som lider mest av stillstand, så det jeg ville gjort er å koble av batteripolen mens den står, og at man kjører bilen god og varm en gang i måneden.

Står bilen lagret tørt og kaldt innendørs uten fuktighet er den litt mindre utsatt. Mange setter bort bilen sin til lagring på vinteren, og det blir sjelden problemer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del moderne biler trekker veldig mye strøm når de står i forhold til eldre, enklere biler.

Det har egentlig lite for seg å kun starte opp bilen uten at den brukes aktivt. Da oppnår man bare å tømme batteriet for startstrøm og unødvendig slitasje på motor. Det er hjullagre og bremser som lider mest av stillstand, så det jeg ville gjort er å koble av batteripolen mens den står, og at man kjører bilen god og varm en gang i måneden.

Står bilen lagret tørt og kaldt innendørs uten fuktighet er den litt mindre utsatt. Mange setter bort bilen sin til lagring på vinteren, og det blir sjelden problemer av det.

Ah! Jeg har ikke en spesielt ny bil da (fra 2000-skiftet), og da jeg fikk den opp og varm idag, så fikk jeg beskjed om at det ikke var lov å la den gå på tomgang. Så får vel kjøre en tur med den nå snart da. :)

Takk for svar! 👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på...

Audi/Tesla/fwd: Hold dere hjemme med mindre dere absolutt MÅ ut..

RWD/AWD: Så ofte du vil, plikt til å ha det morsomt når snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...