Gå til innhold

Barnevogn på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det bør man ikke. Akkurat som at man ikke bør eie et hus for å være skikket som foreldre.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Jo man Bør ha lappen. Man må ikke, men å ikke ha bil gjør det utroolig vanskelig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunnelser?

Har mange eksempler:

- speilglatt på veien til skolebussen. Er ikke strødd. Barnet går på trynet på glattisen. Kjør ungen til skolen. Problem solved

- barnet er med i korpset, fotball, en eller annen aktivitet. Dårlige bussforbindelser eller dit barnet skal går det rett og slett ikke buss. Uten bil. Hva gjør man?

- barnet blir tenåring. Drikker seg møkkings på fest. Vil man ikke md tanke på barnets trygghet ønske å ha mulighet til å hente ungen hjem? Må ha bil da..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*SNIP*

Har forakt for alle som oppfører seg som om de eier et område eller tror de har mer rett på en plass enn andre. Mødre som andre kvinner eller menn.

Dessuten så har jeg ingen problemer med å møte på mødre på gata, annet enn når de tror jeg skal flytte meg fra der jeg går fordi "de tross alt går med vogn!". Husker jeg gikk på krykker en periode, enkelte mødre da så faktisk stygt på meg som ikke flyttet meg for dem. Altså, jeg var nyoperert og ute for første gang på flere dager. Hvem er det enklest å flytte seg for? Jo, friske damer med vogn som ikke halter rundt på krykker... Likevel fikk jeg masse stygge blikk for at jeg ikke flyttet meg unna dem.

Dersom du ofte får stygge blikk rettet mot deg burde du kanskje granske egen oppførsel. Jeg opplever aldri stygge blikk når jeg ferdes i det offentlige. Heller motsatt faktisk :)

Hvordan mødre legger opp sin hverdag og hvordan barnet har det, ER faktisk ikke mitt problem. De valgte å få barn med alt det det medfører seg. At de ikke alltid får plass eller at folk flytter seg, er ikke mitt problem. Barna er ikke problemet, men holdningen til enkelte mødre.

Rullestolbrukere er lenket til stolen, dessuten er det ikke alltid like lett å få de hjelpemidlene de har krav på. "Man må være frisk for å kunne være syk" er ofte noe som går igjen. Klart jeg tar hensyn da. Derimot så er det å få barn helt frivillig og jeg regner med at man ikke er så dum at man får barn uten å ha helsa i behold. Dermed er man per definisjon frisk.

At barnet er sultent er heller ikke mitt problem, men moren som ikke gir barnet sitt mat. Stakkars lite, får ikke mat av mammaen sin engang! Det er jo horribelt! :sjokkert: Der burde jo mammaen ha planlagt bedre eller lagt til rette for at sitt eget barn skal få mat! Å ikke gjøre det er jo direkte redselsfullt! :sjokkert:

Får du barn bør du ha lappen i det minste, for å kunne raskt komme deg fra A til B. Mødre, kvinner generelt, barn eller menn har ingen krav som spesialtilpasning i det offentlige rom. Er det ikke plass så er det ikke plass. Kjedelig, men sånn er det noen ganger.

Igjen kan jeg presisere at jeg ikke finnes bitter. Morsomt hvordan enkelte som går tom for argumenter alltid må trekke frem det kortet her på KG ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange eksempler:

- speilglatt på veien til skolebussen. Er ikke strødd. Barnet går på trynet på glattisen. Kjør ungen til skolen. Problem solved

- barnet er med i korpset, fotball, en eller annen aktivitet. Dårlige bussforbindelser eller dit barnet skal går det rett og slett ikke buss. Uten bil. Hva gjør man?

- barnet blir tenåring. Drikker seg møkkings på fest. Vil man ikke md tanke på barnets trygghet ønske å ha mulighet til å hente ungen hjem? Må ha bil da..

Er det ikke du som kritiserer foreldre for å skjemme bort barna? :fnise:

Barna tar ikke skade av å bruke sykkel, brodder eller spark

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forakt for alle som oppfører seg som om de eier et område eller tror de har mer rett på en plass enn andre. Mødre som andre kvinner eller menn.

Dessuten så har jeg ingen problemer med å møte på mødre på gata, annet enn når de tror jeg skal flytte meg fra der jeg går fordi "de tross alt går med vogn!". Husker jeg gikk på krykker en periode, enkelte mødre da så faktisk stygt på meg som ikke flyttet meg for dem. Altså, jeg var nyoperert og ute for første gang på flere dager. Hvem er det enklest å flytte seg for? Jo, friske damer med vogn som ikke halter rundt på krykker... Likevel fikk jeg masse stygge blikk for at jeg ikke flyttet meg unna dem.

Dersom du ofte får stygge blikk rettet mot deg burde du kanskje granske egen oppførsel. Jeg opplever aldri stygge blikk når jeg ferdes i det offentlige. Heller motsatt faktisk :)

Hvordan mødre legger opp sin hverdag og hvordan barnet har det, ER faktisk ikke mitt problem. De valgte å få barn med alt det det medfører seg. At de ikke alltid får plass eller at folk flytter seg, er ikke mitt problem. Barna er ikke problemet, men holdningen til enkelte mødre.

Rullestolbrukere er lenket til stolen, dessuten er det ikke alltid like lett å få de hjelpemidlene de har krav på. "Man må være frisk for å kunne være syk" er ofte noe som går igjen. Klart jeg tar hensyn da. Derimot så er det å få barn helt frivillig og jeg regner med at man ikke er så dum at man får barn uten å ha helsa i behold. Dermed er man per definisjon frisk.

At barnet er sultent er heller ikke mitt problem, men moren som ikke gir barnet sitt mat. Stakkars lite, får ikke mat av mammaen sin engang! Det er jo horribelt! :sjokkert: Der burde jo mammaen ha planlagt bedre eller lagt til rette for at sitt eget barn skal få mat! Å ikke gjøre det er jo direkte redselsfullt! :sjokkert:

Får du barn bør du ha lappen i det minste, for å kunne raskt komme deg fra A til B. Mødre, kvinner generelt, barn eller menn har ingen krav som spesialtilpasning i det offentlige rom. Er det ikke plass så er det ikke plass. Kjedelig, men sånn er det noen ganger.

Igjen kan jeg presisere at jeg ikke finnes bitter. Morsomt hvordan enkelte som går tom for argumenter alltid må trekke frem det kortet her på KG ;)

Ang mat:

Samtidig får mødre kritikk for å amme i offentligheten.

Hva skal vi gjøre da? Doomed if we do, doomed if we don't :klo::vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang mat:

Samtidig får mødre kritikk for å amme i offentligheten.

Hva skal vi gjøre da? Doomed if we do, doomed if we don't :klo::vetikke:

Er jo bare å gjøre det diskret uten å ha puppene ute på vift, samt ikke sette seg midt blant folk ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å gjøre det diskret uten å ha puppene ute på vift, samt ikke sette seg midt blant folk ;)

Hvis man ser her på kg, så vil ca 90% si at det er fysj, fy og ekkelt. Selv om de aldri ser noe så lite som en hudflik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så sure, late og tror at hele verden må ta hensyn til dem når de får barn? Det kan de bare glemme!

Det virker som om det er du som er sur, og tror at hele verden skal ta hensyn til deg. Makan til frekk oppførsel har jeg heldigvis ikke opplevd selv, men en mann som dytter barnevogner er noe av det styggeste jeg har hørt på lenge.

Moren din er sikkert kjempestolt! :)

Anonymous poster hash: 606bd...632

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange eksempler:

- speilglatt på veien til skolebussen. Er ikke strødd. Barnet går på trynet på glattisen. Kjør ungen til skolen. Problem solved

- barnet er med i korpset, fotball, en eller annen aktivitet. Dårlige bussforbindelser eller dit barnet skal går det rett og slett ikke buss. Uten bil. Hva gjør man?

- barnet blir tenåring. Drikker seg møkkings på fest. Vil man ikke md tanke på barnets trygghet ønske å ha mulighet til å hente ungen hjem? Må ha bil da..

Jøss. Her ble vi sjeldent kjørt til noe som helst da vi var små. Her måtte det sykles eller gåes.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange eksempler:

- speilglatt på veien til skolebussen. Er ikke strødd. Barnet går på trynet på glattisen. Kjør ungen til skolen. Problem solved

- barnet er med i korpset, fotball, en eller annen aktivitet. Dårlige bussforbindelser eller dit barnet skal går det rett og slett ikke buss. Uten bil. Hva gjør man?

- barnet blir tenåring. Drikker seg møkkings på fest. Vil man ikke md tanke på barnets trygghet ønske å ha mulighet til å hente ungen hjem? Må ha bil da..

Selv om det kan være glatt ute, betyr ikke det at det er nødvendig å kjøre ungene til skolen. Når barnet blir tenåring, og eventuelt drikker seg møkkings, som du så fint skriver, kan man alltids ringe en taxi..

Krisemaksinering.

Anonymous poster hash: 606bd...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg på dette.

Jeg har ofte veska/sekken ved siden av meg på buss eller tog. Gidder ikke å flytte den før det begynner å bli fult. Er det masse ledige plasser vil jeg ikke ha noen ved siden av meg. Hadde det kun vært ledig på en klappstol på bussen hadde jeg verken reist meg eller flyttet meg dersom det kom på en med barnevogn. Plassene er for alle (ja, de er avsatt plasser for barnevogner, men det betyr ikke at de KUN er for barnevogner!), og ja, jeg sliter med en ryggskade som gjør at jeg ikke kan stå på lengre bussturer. Ikke pokker om jeg flytter meg vekk fra den da eneste ledige plassen kun pga ei dame med barnevogn som ellers er frisk.

Vel. Det står jo på skiltene at det er reservert for barnevogner og rullestolbrukere. Slå opp ordet reservert i ordboka. Det betyr at de er avsatt og forbeholdt de, holdt av til disse gruppene. Det betyr faktisk at de har førsteretten. Så vanskelig kan det vel ikke være å forstå seg på skiltene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener oppriktig at det er mer rett at det er de små barna i vognen som skal straffes med at de skal vente til neste buss ute, spesielt nå i vinterkulda, fordi du synes det er trangt med plass. Er det plass til at de kan "presse" seg inn og sjåføren godkjenner det, så er det plass. Da kan jo du hoppe av og vente til neste buss om det plager deg sånn.

Er det ikke plass, så er det ikke plass. Og jeg har opplevd småbarnsmødre som har presset barnevogn så hardt inn i oss som står som sild i tønne fra før for å få vogna inn, at jeg har hatt store blåmerker etterpå. Og prøver bussjåfør noe, så blir mødrene så sure og sinte at det er helt tragisk.

Er det fullt, så venter man på neste buss. Eller bestiller en drosje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser her på kg, så vil ca 90% si at det er fysj, fy og ekkelt. Selv om de aldri ser noe så lite som en hudflik

Så lenge du ikke har puppene ute på vift, setter deg midt blant folk eller lager noe annet styr rundt deg, så bryr i hvertfall jeg meg fint lite. Har tro det eller ei (!) opplevd ei som amma barnet sitt mens hun betalte for en vare i en butikk jeg jobbet. DET er spesielt!

Vel. Det står jo på skiltene at det er reservert for barnevogner og rullestolbrukere. Slå opp ordet reservert i ordboka. Det betyr at de er avsatt og forbeholdt de, holdt av til disse gruppene. Det betyr faktisk at de har førsteretten. Så vanskelig kan det vel ikke være å forstå seg på skiltene?

Derfor jeg flytter på bena ol. Kan fint ta hensyn, men igjen, da må det gå begge veier. Slå det opp ordet hensyn i ordboka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har puppene ute på vift, setter deg midt blant folk eller lager noe annet styr rundt deg, så bryr i hvertfall jeg meg fint lite. Har tro det eller ei (!) opplevd ei som amma barnet sitt mens hun betalte for en vare i en butikk jeg jobbet. DET er spesielt!

Derfor jeg flytter på bena ol. Kan fint ta hensyn, men igjen, da må det gå begge veier. Slå det opp ordet hensyn i ordboka ;)

Så lenge de holder seg på det reserverte området så ser jeg ikke problemet. Jeg har til gode å oppleve at de ikke oppfører seg. Når det er sagt er jeg enig i at om de reserverte områdene er fulle av nettopp de som skal bruke det, så må de andre med barnevogn ta hensyn til dette og stå igjen. Men jeg får inntrykk her av at mange mener at om plassen for de med barnevogn og rullestol er okkupert av vanlige folk, så skal ikke dette tas hensyn til. Da forsvinner plutselig hele poenget med reservert for...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge de holder seg på det reserverte området så ser jeg ikke problemet. Jeg har til gode å oppleve at de ikke oppfører seg. Når det er sagt er jeg enig i at om de reserverte områdene er fulle av nettopp de som skal bruke det, så må de andre med barnevogn ta hensyn til dette og stå igjen. Men jeg får inntrykk her av at mange mener at om plassen for de med barnevogn og rullestol er okkupert av vanlige folk, så skal ikke dette tas hensyn til. Da forsvinner plutselig hele poenget med reservert for...

Da har du det til gode, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det bør man ikke. Akkurat som at man ikke bør eie et hus for å være skikket som foreldre.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Man bør ha hus over taket for å være skikket som foreldre.. ;)

Hvordan er leie eller eie relevant i forhold til lappen? Burn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det bør man ikke. Akkurat som at man ikke bør eie et hus for å være skikket som foreldre.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Snart sier du vel at man ikke BØR ha en jobb heller...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Man bør ha hus over taket for å være skikket som foreldre.. ;)

Hvordan er leie eller eie relevant i forhold til lappen? Burn...

Fleretasjes? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...