Gå til innhold

Blinklys i rundkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjørte opp for ikke så lenge siden, og når tar kjøretimer nå, blir man lært opp til å blinke før rundkjøring. Om jeg skal til venstre, blinker jeg til venstre og plasserer meg riktig før jeg kjører inn. Så blinker jeg når jeg skal ut. Skal jeg til høyre, blinker jeg til høyre før rundkjøring og i det jeg skal ut, og hvis jeg skal rett frem, blinker jeg bare når jeg skal ut og plasserer meg til høyre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/v/868460/ Hva med denne?

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

Klarte ikke konsentrere meg om kjøringa. Makan til lyse toner på endene av ordene/setningene. "Ih iih iih" :ler2:

Anonymous poster hash: 8a42e...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sertifikat så lenge at vi lærte å blinke ut av rundkjøringen, og kun det. Nå lærer de visst å blinke seg inn også (altså til venstre). Er bare forvirrende spør du meg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Har hatt sertifikat så lenge at vi lærte å blinke ut av rundkjøringen, og kun det. Nå lærer de visst å blinke seg inn også (altså til venstre). Er bare forvirrende spør du meg...

Jeg har hatt lappen i over 20 år, og vi lærte å blinke både inn og ut av rundkjøringer. Men, i Trøndelag (av uforståelige grunner) skulle en nesten tro at en ble lært opp til at det var straffbart å blinke seg inn (til venstre) i rundkjøringer. Det er så ille i Trøndelag at jeg er nesten alvorlig når jeg sier at en burde kjørt digre opplysningskampanjer der oppe. Heldigvis ser det ut som om det kan være håp for den oppvoksende generasjonen i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lappen i over 20 år, og vi lærte å blinke både inn og ut av rundkjøringer. Men, i Trøndelag (av uforståelige grunner) skulle en nesten tro at en ble lært opp til at det var straffbart å blinke seg inn (til venstre) i rundkjøringer. Det er så ille i Trøndelag at jeg er nesten alvorlig når jeg sier at en burde kjørt digre opplysningskampanjer der oppe. Heldigvis ser det ut som om det kan være håp for den oppvoksende generasjonen i Trøndelag.

Helt enig! Foreldrene mine er en del av de jævlene i Trøndelag :fnise: Skal alltid kjefte på meg for at jeg blinker for tidlig eller at jeg blinker i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt lappen i over 20 år, og vi lærte å blinke både inn og ut av rundkjøringer. Men, i Trøndelag (av uforståelige grunner) skulle en nesten tro at en ble lært opp til at det var straffbart å blinke seg inn (til venstre) i rundkjøringer. Det er så ille i Trøndelag at jeg er nesten alvorlig når jeg sier at en burde kjørt digre opplysningskampanjer der oppe. Heldigvis ser det ut som om det kan være håp for den oppvoksende generasjonen i Trøndelag.

Det er faktisk 30 år siden jeg kjørte opp, og det midt i Oslogryta og Sinsenkrysset. Men venstreblinking skulle det ikke være nei. Nesten så jeg tror at hvis en hadde rotet med blinklys til venstre, så hadde det vært stryk.

Nå er sønnen snart 18, og jeg skjønner ingenting av det de driver med nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lappen i over 20 år, og vi lærte å blinke både inn og ut av rundkjøringer. Men, i Trøndelag (av uforståelige grunner) skulle en nesten tro at en ble lært opp til at det var straffbart å blinke seg inn (til venstre) i rundkjøringer. Det er så ille i Trøndelag at jeg er nesten alvorlig når jeg sier at en burde kjørt digre opplysningskampanjer der oppe. Heldigvis ser det ut som om det kan være håp for den oppvoksende generasjonen i

Trøndelag.

Ligger ikke Norges eneste kjørelærerskole i Trøndelag?

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Man blinker da vel aldri inn i en rundkjøring, eneste måtte være hvis man skulle rett til høyre så å si, ut av rundkjøringa.

ha du sett på TV2 videoen lenket til tidligere i denne tråden? Masse gode svar der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er faktisk 30 år siden jeg kjørte opp, og det midt i Oslogryta og Sinsenkrysset. Men venstreblinking skulle det ikke være nei. Nesten så jeg tror at hvis en hadde rotet med blinklys til venstre, så hadde det vært stryk.

Nå er sønnen snart 18, og jeg skjønner ingenting av det de driver med nå...

Som betyr at det er på tide å lytte og lære og tilpasse seg. Det er det vi gjør her i huset. Vi innser at ungdommen som nå holder på med lappen kan masse vi ha glemt, så vi lærer av ungdommen og sitter ikke på vår høye hest og påstå vi kan best.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som betyr at det er på tide å lytte og lære og tilpasse seg. Det er det vi gjør her i huset. Vi innser at ungdommen som nå holder på med lappen kan masse vi ha glemt, så vi lærer av ungdommen og sitter ikke på vår høye hest og påstå vi kan best.

Jeg sitter absolutt ikke på min høye hest. Og heldigvis er det far som på eget iniativ tar seg av øvelseskjøringen. Regner med at han da setter seg litt inn i hva de lærer nå, slik at det er kompatibelt.

Men det skal jo finansieres, så en må nok sette seg litt inn i hva de trenger av forskjellige pakker/kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha du sett på TV2 videoen lenket til tidligere i denne tråden? Masse gode svar der.

Ok. Heh, nytt for meg. :)

Jeg leser et sted på internett at det er angivelig ikke påbudt å skulle blinke til venstre når man kjører inn i en rundkjøring, og skal til venstre eller helt rundt. Lol, godt for meg da.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg skal. Blinker til høyre der jeg skal ut av rundkjøringen. Evt. blinker jeg mot venstre når jeg skal inn i rundkjøringen for å vise at jeg skal hele veien rundt, og deretter bytter til høyre blinklys litt før der jeg skal ut.

Se der ja :) Gjør det korrekt du mot svært mange andre som ferdes i rundkjøringer ;)

Ikke noe er mer irriterende enn de som bare "sløver" gjennom rundkjøringer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn som jeg skal. Blinker til høyre der jeg skal ut av rundkjøringen. Evt. blinker jeg mot venstre når jeg skal inn i rundkjøringen for å vise at jeg skal hele veien rundt, og deretter bytter til høyre blinklys litt før der jeg skal ut.

Jeg gjør det sånn som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blinker da for faen aldri i rundkjøringer???

Anonymous poster hash: 073f1...549

Man skal ALLTID blinke når man skal ut.

Anonymous poster hash: 01277...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så er det ingen i Norge som vet hvordan man bruker blinklys i rundkjøringen.

Men du vet det tydeligvis. Opplys oss!

Anonymous poster hash: 50f7e...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler tror jeg kjører rundt uten pærer i blinklysene sine?

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...