Gå til innhold

Sånn skal purken tas!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser fortsatt for meg at det ikke er en vei der det kan kjøres 100 km/t på. Den veien hadde vært uaktuell å sperre av uansett, da hadde nok flere enn politiet tatt seg av rånerne. Tenk litt med hodet før du forsvarer råning og alt det farlige som følger med.

For de av oss som IKKE kjører kjerringbil, tar det faktisk ikke lang tid å nå 100. Det er mange veier merket 70 f.eks som fint kan holdes 100 på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politi er generelt idioter uansett hva de gjør :)

Hvis jeg blir eldre takk....

Nei, selvfølgelig er det ikke det, men det at det er en strekning med svært lite trafikk, hvor de antagelig har tatt forholdsregler og sperret av i begge ender, så BØR det ha enormt mye å si for straff/ikke straff.

For eksempel som nevnt tidligere.. Sladding på stor parkeringsplass.. Hvem faen skader det? Jo, det kan være naboer som blir plaget av lyden, og da er jeg helt enig..

Men om det ikke skader noen - Hvem bryr seg?

Hva skjer egentlig i hodet på deg? Tror ikke du synes politiet er drittsekker når jeg har slått deg helseløs og fortsetter å slå/sparke deg mens du ligger nede og politiet kommer og tar meg med i politibilen sin?

Jeg har stor respekt for politiet og den jobben de gjør. Selvfølgelig er jeg ikke alltid enig i det politiet sier/gjør, men generelt sett er de flinke til å holde ro og orden!

Og det å spærre for en politibil og hindre den i å flytte seg, det er faktisk helt forkastelig! Kan jo være at blålyset kom på fordi politiet rett og slett hadde måtte dra til et annet og viktigere sted der både liv og helse kan stå på spill(nå ville de likevel bare komme seg ut av mobben, men man kan ALDRI vite det!)!!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av oss som IKKE kjører kjerringbil, tar det faktisk ikke lang tid å nå 100. Det er mange veier merket 70 f.eks som fint kan holdes 100 på.

lol, antyder du at jeg kjører kjerringbil? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke politiet og arresterer et par tre av de som står der? :klo:

Da måtte de vel ha tauet inn hele gjengen. Men hvis de skulle gått inn for å bare ta et par så kun folkemengden ha vært farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar du det fra at de er verdensmestre?

De er hvertfall "verdensmestre" nok til å gjøre det på et sted der ingen andre kjører akkurat når de gjør det.. Så nei.. De virker absolutt ikke "verdensmestre" ...

Man er ikke verdensmester bare fordi man har fått lappen, og de færreste tror de er det..

Ikke har snøring? Jo, de vet AKKURAT hva de driver med.. De kjører om kapp nedover en rett strekke.. Til og med du forstår vel dette?

Jeg er delvis uenig i det siste du sier. Man er absolutt ikke idiot om man har sperret av veien i hver ende, og det står folk og passer på om noen kommer kjørende.

Hva får deg til å tro at disse menneskene er "mindre intelligente" ? Er man "mindre intelligent" bare fordi man har et annet synspunkt enn deg, og kanskje ikke samme interesser?

Disse folkene som står på ski ned fjell og hopper ut i fallskjerm de kan ikke være spesielt intelligente ved første øyekast.. Men joda, de er akkurat som deg og meg.. (Ikke at det er noe å rope hurra for utifra hva jeg leser)

Er det greit å pule på et kjøpesenter så lenge noen holder vakt og ser at det ikke kommer noen som kan ta skade av å se dette?

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å pule på et kjøpesenter så lenge noen holder vakt og ser at det ikke kommer noen som kan ta skade av å se dette?

Strengt tatt ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lol, antyder du at jeg kjører kjerringbil? :P

Tjaaaa, vet ikke jeg vel :P

Du skriver at du ser for deg at det er en vei det ikke går ann å kjøre i 100 på. Poenget mitt er jo at det ikke behøver være det, det holder med at det f.eks er:

1 mile er 1609meter. Quarter mile er dermed 402.33m.. Si at veistrerekken er 500m lang, og at de har sperret av i begge ender. Slik at de har så mye kontroll de kan på at ingen "uvedkommende" plutselig kommer i veien for det.

Da behøver det ikke være en vei som er laget for 100.

Nå skal det jo sies at mange her inne har så skylapper foran øynene at de nekter å godta noe annet enn dems naive syn på ting. Om man ikke følger det DE mener, ja da råkjører man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å pule på et kjøpesenter så lenge noen holder vakt og ser at det ikke kommer noen som kan ta skade av å se dette?

Strengt tatt, så langt JEG personlig bryr meg, kan du gjøre akkurat hva f*** du vil, så lenge det ikke går utover noen. (Andre enn deg selv ...)

Merk, om du da faller og slår deg, og må på legevakta, så går dette utover noen andre enn deg selv..

Om ei dame ønsker å amme på et hotell/en restaurant, ja da går dette utover andre som spiser der, og man skal da selvfølgelig gå et annet sted.

Det er naturlig å amme sier dem.. betyr det at jeg kan gå på do midt i restauranten? Det er jo naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, så langt JEG personlig bryr meg, kan du gjøre akkurat hva f*** du vil, så lenge det ikke går utover noen. (Andre enn deg selv ...)

Merk, om du da faller og slår deg, og må på legevakta, så går dette utover noen andre enn deg selv..

Om ei dame ønsker å amme på et hotell/en restaurant, ja da går dette utover andre som spiser der, og man skal da selvfølgelig gå et annet sted.

Det er naturlig å amme sier dem.. betyr det at jeg kan gå på do midt i restauranten? Det er jo naturlig?

Amming er ikke ulovlig! Råkjøring, bryte farstgrensen, gateracing, offentlig sex og offentlig urinering, det er ulovlig!

Problemet ditt ligger ikke hos politiet, det ligger hos det norske lovverket, vil du endre det så må du engasjere deg politisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje?

Råkjøre? Du må oppdatere deg på hva å råkjøre er.. Vi har tydligvis en ENORM forskjell i hva råkjøring er.. Videoer der biler ferdes nedover veier mellom biler i hastigheter over 150 er råkjøring.

Sperre av en rett strekke i hver ende og kjøre dragrace er ikke akkurat råkjøring...

Men da kan vel du også peke på en slik bane? Og pass på at den er i nærheten, og ikke krever særlig planlegging for å besøkes.

Du mistet akkurat all snev av seriøsitet.. §3 er den teiteste paragrafen i hele veitrafikkloven, og den er utdatert... Det er den paragrafen som politiet bruker når de ikke egentlig vet helt hva de skal ta deg for... Den må fjernes/omskrives umiddelbart slik at politiet ikke lenger kan misbruke den..

Sladding på parkeringsplass f.eks bør de ikke kunne bruke §3 og ta fra en lappen...

Veitrafikkloven sin §3 er høyst gjeldende den dag i dag!!! Den ble vi innprenta med når jeg tok billappen, og det samme når jeg tok lappen på tung mc mange år seinere.

Og når du også kan prestere å si at den er utdatert, sier det absolutt alt om hva som rører seg i skallen din....

For etter å sett på videoen er det brudd på de fleste lover som gjelder veitrafikken, sikkert i Sverige også. Er vel neppe tillatt å uten noe som helst lov til å bare sperre av en offentlig vei for å ha det "gøy".

Vi andre som ferdes i trafikken får bare håpe vettet ditt vokser med alderen, men du må kanskje være innblanda ei alvorlig ulykke for at du skal kunne skjønne det

For dine motargumenter du kommer med her, holder ikke mål i det hele tatt om hva som er lov eller ikke på en offentlig vei, eller plass!

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt, så langt JEG personlig bryr meg, kan du gjøre akkurat hva f*** du vil, så lenge det ikke går utover noen. (Andre enn deg selv ...)

Merk, om du da faller og slår deg, og må på legevakta, så går dette utover noen andre enn deg selv..

Om ei dame ønsker å amme på et hotell/en restaurant, ja da går dette utover andre som spiser der, og man skal da selvfølgelig gå et annet sted.

Det er naturlig å amme sier dem.. betyr det at jeg kan gå på do midt i restauranten? Det er jo naturlig?

At det går an! :klaske:

Anonymous poster hash: c1ce7...fd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er ikke ulovlig! Råkjøring, bryte farstgrensen, gateracing, offentlig sex og offentlig urinering, det er ulovlig!

Problemet ditt ligger ikke hos politiet, det ligger hos det norske lovverket, vil du endre det så må du engasjere deg politisk

Det blir vel egentlig bare offentlig om noen ser en gjøre det :P Om ingen ser noen gjøre det, har det da skjedd? ;)

Åh.. Hold nå smella på deg, som om du ALDRI har vært over fartsgrensen...

Beklager, men SD er et svenskt parti, ikke et norskt et.. Pent lite jeg får gjort...

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veitrafikkloven sin §3 er høyst gjeldende den dag i dag!!! Den ble vi innprenta med når jeg tok billappen, og det samme når jeg tok lappen på tung mc mange år seinere.

Og når du også kan prestere å si at den er utdatert, sier det absolutt alt om hva som rører seg i skallen din....

For etter å sett på videoen er det brudd på de fleste lover som gjelder veitrafikken, sikkert i Sverige også. Er vel neppe tillatt å uten noe som helst lov til å bare sperre av en offentlig vei for å ha det "gøy".

Vi andre som ferdes i trafikken får bare håpe at vettet ditt vokser med alderen, men du må kanskje være innblanda i ei alvorlig ulykke for at du skal kunne skjønne det!

For dine motargumenter du kommer med her, holder ikke mål i det hele tatt om hva som er lov eller ikke på en offentlig vei, eller plass!

<3

§3 er kun for å kunne ta noen når de ikke har noe annet å ta på..

Kunne like gjerne kalt den for "Partypooper-paragrafen"

Og nei.. Jeg kjører ikke deretter.. Jeg kjører faktisk som oftest pent...

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel egentlig bare offentlig om noen ser en gjøre det :P Om ingen ser noen gjøre det, har det da skjedd? ;)

Åh.. Hold nå smella på deg, som om du ALDRI har vært over fartsgrensen...

Beklager, men SD er et svenskt parti, ikke et norskt et.. Pent lite jeg får gjort...

Det har vel igrunn det, du har hvertfall tatt en risk på at det kunne blitt observert, noe du ikke kan styre.

Joda, eg har vært over fartsgrensen mange ganger, kjører til daglig en bil hvor dette ganske lett å gjøre. Men det er jo ikke det vi snakker om. Hadde eg blitt tatt av politiet for å kjøre for fort(noe som har skjedd, vært uten lappen i 4mnd), så hadde ikke eg skyldt på politiet. De gjorde bare jobben sin, og eg brøt det norske lovverket.

De lovene vi har i Norge om vegtrafikk er vel ganske mye det samme som de har i Sverige. Så du kan jo starte her, og heller avansere til svensk politikk etterhvert, da hadde du blitt kjendis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A) Det har vel igrunn det, du har hvertfall tatt en risk på at det kunne blitt observert, noe du ikke kan styre.

B) Joda, eg har vært over fartsgrensen mange ganger, kjører til daglig en bil hvor dette ganske lett å gjøre. Men det er jo ikke det vi snakker om. Hadde eg blitt tatt av politiet for å kjøre for fort(noe som har skjedd, vært uten lappen i 4mnd), så hadde ikke eg skyldt på politiet. De gjorde bare jobben sin, og eg brøt det norske lovverket.

C) De lovene vi har i Norge om vegtrafikk er vel ganske mye det samme som de har i Sverige. Så du kan jo starte her, og heller avansere til svensk politikk etterhvert, da hadde du blitt kjendis :P

A) Njaa.. At man ikke kan styre det er heeelt totalt feil.. Kommer ann på hvilke forholdsregler man tar... Det forstår nok du også etterhvert om du tenker deg om.

B) Om man faktisk har gjort noe galt så er jeg helt enig. Bryter man fartsgrensen og blir tatt, da får man bite i det sure eplet..

Men om man f.eks bare leker på en stor parkeringsplass, som er forholdsvis trygt, så kan politiet bare pelle seg til helvete vekk og se en annen vei... Er det bedre at man sladder på offentlige veier, eller på offentlig parkeringsplass? hmmm.. Nobrainer...

C) Tja.. FRP er jo et kjekt valg for å få ut flest av disse som ikke hører hjemme i landet her...

D) God natt, jobb imorgen, må sove.

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

A) Njaa.. At man ikke kan styre det er heeelt totalt feil.. Kommer ann på hvilke forholdsregler man tar... Det forstår nok du også etterhvert om du tenker deg om.

B) Om man faktisk har gjort noe galt så er jeg helt enig. Bryter man fartsgrensen og blir tatt, da får man bite i det sure eplet..

Men om man f.eks bare leker på en stor parkeringsplass, som er forholdsvis trygt, så kan politiet bare pelle seg til helvete vekk og se en annen vei... Er det bedre at man sladder på offentlige veier, eller på offentlig parkeringsplass? hmmm.. Nobrainer...

C) Tja.. FRP er jo et kjekt valg for å få ut flest av disse som ikke hører hjemme i landet her...

D) God natt, jobb imorgen, må sove.

Synes du ikke det er litt rart at det er så mange i mot deg her, og ingen som støtter deg opp? :P

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa, vet ikke jeg vel :P

Du skriver at du ser for deg at det er en vei det ikke går ann å kjøre i 100 på. Poenget mitt er jo at det ikke behøver være det, det holder med at det f.eks er:

1 mile er 1609meter. Quarter mile er dermed 402.33m.. Si at veistrerekken er 500m lang, og at de har sperret av i begge ender. Slik at de har så mye kontroll de kan på at ingen "uvedkommende" plutselig kommer i veien for det.

Da behøver det ikke være en vei som er laget for 100.

Nå skal det jo sies at mange her inne har så skylapper foran øynene at de nekter å godta noe annet enn dems naive syn på ting. Om man ikke følger det DE mener, ja da råkjører man..

Mener du virkelig det er greit at noen sperrer av en offentlig veistrekning? Det betyr at noen som har rett til å bruke veien ikke kommer frem. Allerede her smuldrer argumentasjonen din.

Jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde måttet stoppe og vente på vei til jobb fordi noen drev med ulovlig dragracing.

Det er forøvrig ikke ufarlig på noen måte, selv om man har fri asfalt rundt seg mange hundre meter på alle sider.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir utrolig provosert av det Andreas klarer å spy ut..
Men det er vel det som blir poenget..
Jeg har flere venner og bekjente som har mistet livet i trafikken.
Bor jo tross alt i Nord og her skjer det mange ulykker.. (Tunnel,dødskryss,dødsvei osv..)

Hadde en vennegjeng som sladdet på en parkeringsplass..Sjåføren var 24 og hadde med seg ett par jenter på15-16åri bilen. Han mistet kontrollen på bilen og smalt rett inn i veggen på en lager bygning. 2 av jentene døde, en fikk livsvarige skader og han selv slapp unna med ett par blåmerker. Tenk å leve med det minnet...Nei sladding skader ingen...

Hadde en annen venn av meg som var ordentlig høy på pæra, trodde han var verdensmester i å kjøre bil og kongen av veien. Ustoppelig..Helt til han også mistet kontrollen på bilen, bilen traff autovernet og landet på taket, bilen var nesten smadret.. Han sitter idag i rullestol og sier at om han ikke brukte sikkerhetsbelte så ville han ikke vært her idag..Og han kunne ØNSKE han ikke tråkket på gassen for å tøffe seg litt. Da var det flere "Ungdommer" (18-19åringer) som kjørte fram og tilbake på en litt øde vei..

Jeg var nesten involvert i en trafikk ulykke fordi han jeg satt på ønsket å tøffe seg...Han mistet kontrollen, glatt føre og vi var bare metrene unna til å ha en front mot front kollisjon mot en trailer, dette var også en øde vei hvor det nesten ikke er trafikk bortsett fra Trailere en sjelden gang..Jeg sverger,jeg følte der og da at livet mitt gikk i en reprise..

Så..
Ulykker KAN skje..
Er det virkelig verdt å tøffe seg på veien? Du kan sette DITT liv i fare, samt de som er med deg..Om du kræsjer...og overlever..Klarer du å leve med deg selv?*Skulle jo bare ha det litt gøy*

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig det er greit at noen sperrer av en offentlig veistrekning? Det betyr at noen som har rett til å bruke veien ikke kommer frem. Allerede her smuldrer argumentasjonen din.

Jeg hadde blitt rasende hvis jeg hadde måttet stoppe og vente på vei til jobb fordi noen drev med ulovlig dragracing.

Det er forøvrig ikke ufarlig på noen måte, selv om man har fri asfalt rundt seg mange hundre meter på alle sider.

Anonymous poster hash: e35e5...45f

Sperrer av totalt? Nei selvfølgelig ikke?

Setter opp en utkikkspost slik at man kan ta hensyn? Det ser jeg som en selvfølge.

De som har rett til å bruke veien kommer fram uten problem ;) Tenk litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...