Gå til innhold

Baby nekter å løfte hodet


Aftensol

Anbefalte innlegg

Vel.. Overskriften sier jo sitt..

Vi sliter med at babyen vår ikke vil løfte hodet når hun ligger på magen... Da legger hun bare hodet på ene siden og ligger der til hun blir lei og hyler... Hjelper ikke å la hun ligge der litt lengre heller.. Hun blir bare sintere...

Hun holder hodet sitt fint når vi holder hun, eller hun ligger mot brystet vårt, men nekter altså på gulvet..

Trener hun samme muskler når hun ligger på brystet vårt og vi holder hun? Eventuelt hva skal vi gjøre for å få hun til å løfte det når hun er på gulvet? Har prøvd med leker, at vi ligger der med hun, lys, tven.. Alt mulig virker det som...

Hun ser aller helst til den ene siden også.. Hun snur på hodet, men vil helst se til høyre hvis hun får velge.. Vi er alltid på venstre siden hennes, lekene legges også på venstre side..

Noen flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De trener godt når de ligger på magen din også. Virker som det er mer stas. En av mine tvilling-gutter var litt "lat", men fikk trening på min mage. Nå er de fire måneder og han har plutselig begynt å dra seg veldig opp på matte på gulvvet også. Det er tydelig at han har fått god trening selv om han bare gråt når vi lå på gulvet på magen.

Ved favorittside må man bare prøve å få dem til å snu på hodet. Legg henne et sted hvor hun feks må snu på hodet for å se på et fint lys, det blir de veldig tiltrukket av. Amming motsatt av favorittsiden, legg henne intill veggen på senga slik at hun må snu hodet andre veien etc. Det jeg kommer på i farta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Slik var snuppa her i starten også. Lå bare å slappet av når hun lå på magen.

Endte med at jeg la henne på magen på stuebordet, også satt jeg ved hodeenden, slik at hun måtte løfte litt på hodet for å se på meg.

MEN hun trener hodet når de ligger på brystet deres også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snuppe blir rasende når hun legges på magen, og da gir vi fort opp. Hun kan nemlig å gi lyd fra seg. :ler:

Men på brystet løfter hun både hode og bryst ganske bra, og kaster seg etter puppen, så jeg antar det går greit etterhvert. Noen ganger får jeg lagt henne på mage på stellebordet, og det tolererer hun bedre enn treningsmatten på gulvet, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at dere er bevisste på å "tvinge" barnet til å se motsatt vei av favorittsiden. Vi var ikke flinke til å legge jenta vår på magen, så fysioterapeuten på helsestasjonen var ikke fornøyd da hun var til kontroll. "Problemet" har et navn, men det husker jeg ikke. VI fikk da noen øvelser som betydde at vi omtrent skulle knekke barnet i bananfasong, men hun skrek jo så ille at man kunne tro noen drepte henne. Jeg nektet derfor å gjøre disse øvelsene på henne, men var bevisst på å få henne til å sevekk fra favorittsiden. Det hjalp mye og vi fikk skryt av fysioterapeuten.

Ellers er vel trikset å overhøre noe av sutringen for at de må ligge på magen, og kanskje sette et speil foran slik at de kan se på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...