Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på hvorfor folk sitter seg ved disken i barer (utenom hvis de kjenner bartenderen). De får ikke sitte i fred på noen som helst måte. Det kommer stadig folk som skal presse seg forbi og kjøpe drikkevarer og det eneste de kan hvile øynene på er flaskene bak baren som ikke endrer seg nevneverdig. (Eller kanskje det derfor er speil mange steder?) Er det ikke greiere å sitte et annet sted der man faktisk kan se folk mens man drikker?

Trenger en forklaring siden jeg har vært på bar under 10 ganger i mitt liv og ser barer mest på tv, fra Uniten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noen fasit, men første grunnen jeg tenker er at du trenger ikke reise deg om du skal ha mer å drikke og du slipper å presse deg forbi de som sitter ved baren når du skal ha mer å drikke.

Det kan og være at det bare er her det er ledig.

Å sitte ved baren passer vel egentlig best om man er få (2), da er det litt dumt å ta opp et bord.

Det er og et greit sted om man bare skal innom og så gå igjen, at man ikke skal bli sittende.

Ellers så har man jo de som snakker med alle, inkludert bartenderen, selv om de ikke kjenner noen. Da er jo bardisken et langt mer sosialt sted enn alene ved et bord.

Som sagt, ingen fasit, men grunner jeg kommer på til å ville sitte der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig vanlig, men hadde det her for en måned eller to siden. Da fløy de hit og dit og kjeftet, muligens på noe som jaktet på de på bakken. Holdt på i et par timer eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig vanlig, men hadde det her for en måned eller to siden. Da fløy de hit og dit og kjeftet, muligens på noe som jaktet på de på bakken. Holdt på i et par timer eller noe.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg har nesten aldri hørt de om natten. De er ikke typiske nattdyr som f.eks ugle.

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten aldri hørt de om natten. De er ikke typiske nattdyr som f.eks ugle.

Nei, jeg trodde heller ikke det var helt vanlig, men i det siste har jeg vært oppe på natta og da har jeg hørt de... Men, det kan jo hende at de blir skremt opp av noe/noen tilfeldigvis hver gang jeg er ute (eller at det er jeg som skremmer de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten å så vaktskiftet utenfor Buckingham palace, reagerte jeg på at det rant så sinnssykt mye skum fra munnene på alle hestene, det stoppet aldri. Er sånt normalt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ofte skjære om natta når det kommer rovdyr som rev, ugle, gaupe eller katt forbi. Særlig i tiden når de har kyllinger. Da knatrer de som maskingevær, og ikke sånn kosemetallgnisselyd som de lager om dagen. Med litt trening kan en høre forskjell på om det er katt eller rev som er ute på natterov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på hvorfor folk sitter seg ved disken i barer (utenom hvis de kjenner bartenderen). De får ikke sitte i fred på noen som helst måte. Det kommer stadig folk som skal presse seg forbi og kjøpe drikkevarer og det eneste de kan hvile øynene på er flaskene bak baren som ikke endrer seg nevneverdig. (Eller kanskje det derfor er speil mange steder?) Er det ikke greiere å sitte et annet sted der man faktisk kan se folk mens man drikker?

Trenger en forklaring siden jeg har vært på bar under 10 ganger i mitt liv og ser barer mest på tv, fra Uniten.

De gangene jeg har gjort er det er det stort sett når jeg kommer først til baren og sitter og venter på noen. Jeg synes det er litt kleint å oppta et bord når man er alene (det blir så veldig tydelig at man er alene), og dessuten har man gjerne god oversikt over døren, og kan følge med på når de andre ev kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten å så vaktskiftet utenfor Buckingham palace, reagerte jeg på at det rant så sinnssykt mye skum fra munnene på alle hestene, det stoppet aldri. Er sånt normalt? :vetikke:

Når hester skummer betyr de at de aksepterer bittet/suger på bittet de har i munnen. Det er altså en ønskelig reaksjon. Men jeg synes ikke det er bra når hester skummer ekstremt, og som du også sier at det renner skum fra munnen deres. Det kan tyde på at hesten ikke får puste fritt/frihet til å svelge ned spyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fungerer de øltappekranene hvor øllen kommer inn i bunnen av glasset?

Er nok bare en ventil i bunnen av glasset, altså man må ha spesielglass:

Har aldris ett en slik før så da lærte jeg noe i dag og.

EDIT:Ser ut som de bruker en magnet her

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare en ventil i bunnen av glasset, altså man må ha spesielglass:

Har aldris ett en slik før så da lærte jeg noe i dag og.

EDIT:Ser ut som de bruker en magnet her

Da er det jo et hull under glasset. Skulle jo tro at det blew mye lekkasjer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo et hull under glasset. Skulle jo tro at det blew mye lekkasjer med det.

Det er tett, så lenge man ikke stikker fingen oppunder (slik en fyr gjør i klippet over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Lutten - stadig vekk...

Nei altså DEN klokken, med akkurat en slik tekst. Tenkte å gi den bort i julepresang. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...