Gå til innhold

Bruk av "of" på engelsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det riktig å si eller skrive "should never of sold my car"? Ser slik bruk hele tiden, men det skurrer veldig i mitt språkøre. Mange briter som bruker of på denne måten.



Anonymous poster hash: ce54c...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror at det bare er pga dialekt at det verbalt høres ut som of, men de sier nok have. :)



Anonymous poster hash: f673f...254
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke riktig. Men som AB over skriver, sier de nok "have". Blir kanskje litt slurvete uttale hvis de snakker fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Of er fullstendig feil som flere påpeker. Å erstatte have med of er en ufattelig stygg uvane som enkelte klarer å pådra seg uten at jeg forstår hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de skriver of som en slags slang, eller at de skriver på dialekt. Jeg har en del briter på facebook, og de som skriver of istedenfor have, er de som bruker en del slang ellers også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver det i stedet for have fordi de uttaler "have" omtrent som "of". Mange sikkert bare fordi de er så dumme at de tror det er riktig, men en de lgjør det nok også som en slags slang.



Anonymous poster hash: edb9d...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Should of..

Would of..

Could of..

Generelt sett er det dialekt overført til tekst, litt som fra dialekten min der vi sier "når" uansett om det skal være da eller når. Noe jeg også har en tendens til å skrive, mest fordi det bare høres mer riktig ut i hodet mitt når jeg leser det jeg skriver.

Jeg vet i bakhodet at det egentlig er feil, men det "høres" så dumt ut med da i stedet for når, når jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden of og 've uttales likt, er det ikke så rart at det skrives feil. Det samme gjelder their, there og they're, og your/you're.



Anonymous poster hash: 81a52...687
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...