Gå til innhold

Hvordan er månedsbudsjettet deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er budsjettet deres per måned:)

Tenker på alt fra husleie, lån, transport, forsikringer, mat ol.

Skriv gjerne hvor mange dere er i familien.

Anonymous poster hash: f736b...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utgifter (for to):

Boliglån: 4600 kr (kun jeg som betaler siden det er jeg som eier boligen)

Felleskostnader: 1928 kr som dekker varmtvann, bredbånd, tv, vaktmester m.m (kostnad vi deler på)

Mat: 4000 kr. Bruker ca 1000 kr i uka på mat (kostnad vi deler på)

Månedskort: 390 kr for meg og 650 kr for ham

Trening: 199 kr (min utgift, ikke hans)

Spotify: 99 kr (min utgift, ikke hans)

Strøm: 150 kr per måned, betales hver 6. måned (kostnad vi deler på)

Har også oppgradert bredbåndet, men det dekkes av jobben, det samme med min mobil. Han har en utgift på 499 kr per måned for sin mobil, i tillegg til noen andre småabonnementer jeg ikke har helt oversikten over. Har separat økonomi så akkurat det legger jeg meg ikke bort i. ;)

Forsikringer har jeg via jobben og fagforeningen jeg er medlem av.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Boutgifter: 5000
Mat/dagligvarer 1500
Bil/Transport 3000
Underholdning 100
Helse 50
Ferie 1600
Fritid/trening 300
Personlig: 1000
Boliglån (renter, gebyr) 2000

Boliglån (nedbetaling) 8000

Bor alene.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie på 4 - Enebolig med 4 mill ca i lån - snart 2 biler.

Boutgifter - 14000 pluss vedlikehold og 1000 kr til kommunale utgifter.

forsikringer - 1600

Mat (litt høyt vet jeg men vi har vært litt for glad i småhandlinger) - 12000

Billån og bensin - 5000 + ny bil 1000 kr

bompenger - 100 kr

2 mobiler - 400 kr

Diverse - 5000

strøm + tv/bredbånd - 1500 + 300

barnehage -2600

sparing i fond 750

sparing i bsu 2000

Har investert i treningsutstyr så her er det ingen faste utgifter til det -

Inntekt - 36000 fast på meg -minimum 11000 på min mann - han jobber 60% og kommer til å gjøre det fram til begge barna er i barnehage.Vi går akkurat i break even med det matbudsjettet og vi må derfor kutte ned på utgiftene nå som vi kjøper bil nr 2.Dessuten vurdere om vi må bruke alle pengene satt av til ny bil.



Anonymous poster hash: 20fe4...c3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleie 2900

Kapitalkostnader 7100

Behandling 2600

Medisiner 900

Månedskort 1200

Bilutgifter 2500

Mat og husholdning 9000

Klær 1800

Lommepenger barn 2000

Tv/Internett/medier 1500

Strøm 1500

Trening 2000

Fritid 3500

Sparing 13500

To voksne og to tenåringer

Anonymous poster hash: 67c78...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne (22 og 24 år) + to små hunder.

Husleie: 4000 inkl. strøm. (leier av familiemedlemmer, så er heldige der.)

Internett: 499

Mobil: 1000 (gjelder begges mobilabonnement + nedbetaling av mobilen min)

Gjeld: 6000 (Betaler ned en gjeld på 59 000. Prøver å få dette unna innen juletider)

Driftskostnader: 1000

Mat: 4000 (dette inkluderer også hundemat)

Fritid: 6000

Sparing: 3000

Jeg vet vi har litt mye i fritid, men vi er glade i å finne på ting uten å måtte tenke økonomisk så vi har bestemt at vi klarer det fint sånn så lenge vi betaler det vi må. Men jeg har tenkt litt på å legge av mer penger til sparing, men tror vi først skal få gjelda bort og så deretter kan vi legge av mer penger til sparing.



Anonymous poster hash: ec9e6...4dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er et samboerpar på 28 og 29 år, og har en sønn på 1 1/2 år.

Vi deler alle faste utgifter 50/50, så dette er hva jeg betaler pr. mnd.:

- Huslån: 6000

- Billån: 1500

- Mat: 4000

- Strøm: 500

- Internett/ tlf/ tv: 500

- Kommunale avgifter: 500

F.o.m neste måned vil jeg også få barnehageutgifter på 1700 pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er budsjettet deres per måned:)

Tenker på alt fra husleie, lån, transport, forsikringer, mat ol.

Skriv gjerne hvor mange dere er i familien.

Anonymous poster hash: f736b...077

Utgifter for to, ett barn og en voksen

1. Husleie: 7.000

2. Transport: 640 for meg og 325 for han.

3. Mat: 5.500

4. Forsikringer: 1.000

5. Barnehage: 2.514

6. Strøm: 625

7. Telefon + Spotify: 300

8. Trening: 619 på meg og 200 på han.

9. Sparing: 2000 (akkurat nå så skylder jeg sparekontoen 4.500 så må legge av til det, i tillegg)

10. Studielån: 1.500

Anonymous poster hash: 537ee...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange poster på budsjettene deres her.

Vi er to voksne og ett barn.

- Hus, strøm og forsikringer (innbo, bil og hund) 8000,-

- Internett 350,-

- Trening 100,-

That's it. :ler:

Jeg sparer litt over 2000,- på BSU og minst 3000,- på vanlig sparekonto. Vet ikke helt hva han gjør. Har fasttrekk på telefon, spotify o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et samboerpar på 28 og 29 år, og har en sønn på 1 1/2 år.

Vi deler alle faste utgifter 50/50, så dette er hva jeg betaler pr. mnd.:

- Huslån: 6000

- Billån: 1500

- Mat: 4000

- Strøm: 500

- Internett/ tlf/ tv: 500

- Kommunale avgifter: 500

F.o.m neste måned vil jeg også få barnehageutgifter på 1700 pr mnd.

Unnskyld - men om dere deler 50/50. Bruker dere 8000 på mat i mnd?

Anonymous poster hash: 94025...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld - men om dere deler 50/50. Bruker dere 8000 på mat i mnd?

Anonymous poster hash: 94025...d82

Det gjør vi også lett om vi ikke følger godt med og planlegger innkjøp, og vi er bare to. Nå kjøper vi for hele uka i slengen og klarer å holde oss til 4k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat: 1800
Huslån: 5600
Felleskostnader: 3850
Fast sparing: 2500
Transport: 100
Alkohol/uteliv: 200
Strøm: 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir student om ca en mnd. Jeg har aldri kjøpt inn mat selv da moren min har stått for dette (som i de fleste familier). Hvor mye penger er det sannsynlig å bruke på mat hver mnd? Jeg vil spise sunn og ordentlig mat, så jeg vil ikke sulte, men jeg vil jo ikke ta av helt heller. Hvor lite penger på mat tror dere er mulig? I starten har jeg ikke jobb, så det blir litt tynt med penger.

Jeg får fullt lån, så det er vel 7500 kr i mnd eller noe sånt. Jeg bruker 4000 kr i mnd på bolig (inkludert strøm og internett). Det er vel det av planlagte utgifter. Hva ellers må jeg regne med? Jeg bor ganske nærme universitetet og sentrum, så jeg betaler ikke noe mndskort eller noe annet. Så skal jeg jo leve og sånt også da, selvfølgelig.



Anonymous poster hash: 0aed2...31a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

boliglån og felleskostnader: ca 15500kr

get (tv og internett): 489kr

forsikringer: 750 (reise, innbo og uføreforsikring)

studielån: 1250kr

mat: 2500kr

busskort: 300kr

mobil: 200kr

sparing i fond: 750kr

sparing til BSU neste år: 3125kr

buffersparing: 4000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange poster på budsjettene deres her.

Vi er to voksne og ett barn.

- Hus, strøm og forsikringer (innbo, bil og hund) 8000,-

- Internett 350,-

- Trening 100,-

That's it. :ler:

Jeg sparer litt over 2000,- på BSU og minst 3000,- på vanlig sparekonto. Vet ikke helt hva han gjør. Har fasttrekk på telefon, spotify o.l.

Så dere bruker kun 8450 kr i mnd? Hva med tlf og Spotify som du nevner, går det inn under de 350 til internett? Og hva med mat, klær, fritidsaktiviteter osv? Hvilken budsjettpost går det under?

Anonymous poster hash: 8f4dd...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir student om ca en mnd. Jeg har aldri kjøpt inn mat selv da moren min har stått for dette (som i de fleste familier). Hvor mye penger er det sannsynlig å bruke på mat hver mnd? Jeg vil spise sunn og ordentlig mat, så jeg vil ikke sulte, men jeg vil jo ikke ta av helt heller. Hvor lite penger på mat tror dere er mulig? I starten har jeg ikke jobb, så det blir litt tynt med penger.

Jeg får fullt lån, så det er vel 7500 kr i mnd eller noe sånt. Jeg bruker 4000 kr i mnd på bolig (inkludert strøm og internett). Det er vel det av planlagte utgifter. Hva ellers må jeg regne med? Jeg bor ganske nærme universitetet og sentrum, så jeg betaler ikke noe mndskort eller noe annet. Så skal jeg jo leve og sånt også da, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 0aed2...31a

Som student selv prøver jeg å holde meg til ca. 50,- /dag. Dette vil si ca. 1500,- / mnd, men som man kanskje lett erfarer, så er det enkelt å overskride dette. Kommer jo helt an på personen som spiser, men å ha et budsjett mellom 1500-2500 er vel ganske realistisk. Bør jo ikke skorte på maten når man er student ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som student selv prøver jeg å holde meg til ca. 50,- /dag. Dette vil si ca. 1500,- / mnd, men som man kanskje lett erfarer, så er det enkelt å overskride dette. Kommer jo helt an på personen som spiser, men å ha et budsjett mellom 1500-2500 er vel ganske realistisk. Bør jo ikke skorte på maten når man er student ;)

Jeg er I 100% jobb. Trodde jeg brukte mye penger på mat i mnd, men etter at jeg begynte å sette opp regnskap for et par mnd siden, ser jeg at jeg bruker rundt 2000 i mnd. Hurra! Og jeg tenker ikke veldig mye på hva jeg spiser - men har som regel at jeg ikke får lov å kaste mat, og i vennegjengen er vi flinke til å invitere hverandre på middag i stedet for å møtes ute.

Så ja, 1500-2500 burde vel være bra realistisk?

Anonymous poster hash: 94025...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere bruker kun 8450 kr i mnd? Hva med tlf og Spotify som du nevner, går det inn under de 350 til internett? Og hva med mat, klær, fritidsaktiviteter osv? Hvilken budsjettpost går det under?

Anonymous poster hash: 8f4dd...4e2

Vi bruker mer penger, men har ingen flere budsjettposter. Betaler alltid hus, strøm og forsikringer på 8000,-. Betaler alltid internett på 350,-. Spotify (99,-), WoW (ca. 120,-) og telefonregning (199,- eller mer) trekkes fra konto. Har fasttrekk på sparing. Resten av pengene blir bare brukt. Vi er fornøyd med den løsningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mer penger, men har ingen flere budsjettposter. Betaler alltid hus, strøm og forsikringer på 8000,-. Betaler alltid internett på 350,-. Spotify (99,-), WoW (ca. 120,-) og telefonregning (199,- eller mer) trekkes fra konto. Har fasttrekk på sparing. Resten av pengene blir bare brukt. Vi er fornøyd med den løsningen. :)

Når noen lurer på hvordan budsjettet deres er så er det jo hvor mye dere bruker på hva man lurer på, ikke om dere har bestemt dere for å kalle bare en brøkdel av budsjettet for budsjett. Alt man bruker er jo en del av budsjettet, uansett om man "bare bruker det".

Anonymous poster hash: 8f4dd...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen lurer på hvordan budsjettet deres er så er det jo hvor mye dere bruker på hva man lurer på, ikke om dere har bestemt dere for å kalle bare en brøkdel av budsjettet for budsjett. Alt man bruker er jo en del av budsjettet, uansett om man "bare bruker det".

Anonymous poster hash: 8f4dd...4e2

Ja, jeg forstår det, men jeg trodde også det var forståelig at i og med at jeg ikke setter opp flere poster og sier at vi samtidig bruker mer penger, betyr det at vi ikke vet hvor mye vi bruker på andre poster som ikke er nevnt.

De postene jeg listet opp er det jeg vet vi bruker, resten blir "bare brukt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...